یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
پنج نکته حیاتی درباره بازاریابی از آنتونی رابینز
به این پرسش خوب فکر کنید: از نظر مشتری تفاوت شما و رقیب تان دقیقا در چیست؟ این پرسش اساسی ترین دغدغه هر مشتری است و پاسخش همان نقطه تمایز شما از رقبای تان است. هر چه تصویر بهتری از خودتان در اذهان عمومی به وجود آورده باشید احتمال ثروت و سود بیشترتان خیلی بیشتر می شود.
حضور برنامه ریزی شده و به جای رسانه های اجتماعی باعث می شود خدمات رسانی های تان به ثمر بنشینند و به شما این اجازه را می دهد که با مشتری هایتان در ارتباط مستقیم باشید و تجارت تان را واقعا آنطور که باید و شاید جهانی کنید. در ادامه پنج نکته کلیدی را می خوانید که در این جهانی شدن بسیار مثمر ثمر خواهند بود.
۱- در دسترس باشید
باید وقتی مشتری به شما نیاز دارد، آنقدر شما را در دسترس ببیند که هر لحظه از شما کمک بخواهد. در دنیای پویا و وابسته به اینترنت امروزی، باید آنقدر به مشتری نزدیک باشید که به راحتی بتوانند اطلاعات لازم را از شما بگیرند. کمک بخواهند یا تجربیات شان را در فضای حقیقی و مجازی به اشتراک بگذارند.
فقط روزی چند دقیقه زمان بگذارید و رسانه های اینترنتی را به دقت بررسی کنید یا کسی را برای این کار استخدام کنید و ببینید که پس از چند روز اطلاعات بسیار مفیدی درباره خواسته های مشتریان قدیمی و احتمالی تان به دست خواهید آورد.
۲- سریع و دقیق پاسخ دهید
امروز دیگر به لطف اینترنت و تکنولوژی های پیشرفته همه چیز فوری انجام می شود. مشتری ها هم به فراخور همین شرایط دنبال عکس العمل های سریع هستند. حالا این پاسخ سریع چه زمانی ارزشمند است؟ وقتی پرسش مشتری را کامل و دقیق فهمیده و تمام جوانب و نیازها را به دقت سنجیده باشید. سال ها زمان گذاشته اید تا خم و چم بازار و فضای رقابت دست تان بیاید، حالا وقت آن رسیده که مشتری تان را درک کنید و سعی کنید زبان شان را بفهمید.
۳- اهداف شان را بشناسید و کمک شان کنید با درایت تصمیم گیری کنند
رسانه های اجتماعی این فرصت را برای شما فراهم می کنند مستقیم با مشتری هایتان در ارتباط باشید و نظرات و انتقادات شان را درباره کالا و خدمت تان بشنوید. در این بازاریابی نزدیک و مشورتی انگار دارید غیرمستقیم به مشتری هایتان می فهمانید که «ما به حرف تان گوش می دهیم و دنبال پایه گذاری روابط طولانی مدت با شما مشتری های عزیزمان هستیم.»
وقتی واقعا نیازهای مشتری تان را بفهمید می توانید با اقدامات هوشمندانه، خلاقانه و دلسوزانه کاری کنید احساس راحتی کنند. حس کنند دوست شان دارید و مهم هستند.
۴- با مشتری هایتان تعامل داشته باشید تا ارزش تان حفظ شود
فراموش نکنید که بازاریابی فقط درباره کالا و خدمات ارائه شده نیست. در واقع طرف دیگر این علم، مشتری است و شما در این کار به نوعی با آنها شریک هستید. این روزها تجارت های موفق بسیار بیشتر از گذشته تعاملی و مشارکتی شده اند. روش درست معرفی کالا این است که آن را مطابق سلیقه مشتری تولید و ارائه کنید، مطمئن باشید راه های دیگر هیچ کدام جواب نمی دهند و این روش جز با تعامل به نتیجه نمی رسد.
۵- قضیه را کمی هم شخصی کنید
احتمالا روزهای اول شروع کارتان را خوب به یاد دارید. چهره اولین مشتری واقعی هرگز از خاطر آدم نمی رود. حالا به این موضوع فکر کنید؛ آیا مشتری های فعلی تان هم به همان اندازه به یادماندنی هستند یا خیر؟ روابط شخصی تر به نوعی بر روابط روزمره دیگر برتری خاصی دارند. یک راهبرد بازاریابی موثر با کمک رسانه های اجتماعی به شما این اجازه را می دهد که با مشتری هایتان روابط صمیمانه تری داشته باشید.
این روابط به آنها حس مهم بودن و به شما آگاهی بیشتری از خواسته هایشان می دهد. در آن شرایط در موقعیتی قرار می گیرید که می توانید سوال هایتان را از آنها بپرسید. اطلاعات مهم جمع کنید و بیش از پیش شریک انتقادات شان باشید. کمی هم چاشنی دلربایی مخصوص به خودتان را به نوشته هایتان اضافه کنید تا مشتری هایتان تبدیل شوند به طرفدارهای پر و پا قرص خودتان و شرکت تان!
مجله پنجره خلاقیت - ترجمه نیوشا عاشورزاده
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران حمید نوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم علیرضا زاکانی محمدباقر قالیباف قالیباف مصطفی پورمحمدی ریاست جمهوری
همستر کامبت سیل وزارت بهداشت تهران قتل هواشناسی جاده چالوس سیلاب شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی چالوس
خودرو یارانه دلار ایران خودرو دولت سیزدهم قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا چین مسکن حقوق بازنشستگان قیمت سکه
حج فضای مجازی تلویزیون رسانه ملی دعای عرفه سینمای ایران روز عرفه صدا و سیما دفاع مقدس سینما
دانش بنیان مایکروسافت دانشگاه آزاد اسلامی
روسیه غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان عراق لبنان یمن
فوتبال یورو 2024 سپاهان پرسپولیس استقلال مس رفسنجان لیگ برتر فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران جواد نکونام جام ملت های اروپا
هوش مصنوعی ناسا ایلان ماسک سامسونگ گوگل اینستاگرام توییتر
کاهش وزن سازمان غذا و دارو سنگ کلیه آلزایمر فشار خون پیری تجهیزات پزشکی