سه شنبه, ۲ مرداد, ۱۴۰۳ / 23 July, 2024
روابط عمومیها؛ گزارشگران مجانی رسانهها
در جامعه مدنی ستون اصلی و زیربنای امور را واحدهای روابط عمومی تشکیل میدهند، زیرا لازمه پاسخگو بودن سازمانها و ادارت، داشتن روابط عمومی قوی و مطلوب است. واحدهای روابط عمومی با عنایت هرچه بیشتر مسوولان سازمان خویش است که میتوانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و موجبات بالندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم سازند.
بیان اخبار و گزارشات ادارات و سازمانهای زیرمجموعه، یکی از اهداف بلندمدت هر سازمان است. این امر هم موجب رضایت ارباب جراید و مطبوعات و روابط عمومیها را فراهم میسازد و هم طبعا برای مدیران سازمانها نیز امتیاز محسوب میشود.
روابط عمومی با داشتن امکانات مورد نیاز میتواند با درایت و تدبیر خویش بر عملکرد ارگان یا سازمان خود نظارت کند.
متاسفانه گاهی در بعضی از ارگانها مشاهده میشود که روابط عمومی هرگز به وظایف اصلی خویش عمل نمیکنند و در چارچوب بسته به علت کمبود امکانات، نداشتن چارت سازمانی مشخص و اختیارات وظایف مدون و همچنین عدم آگاهی مدیران و مسوولان ادارات و سازمان باتوجه به توانایی داشتن اداره این امور به مسوولیت خطیر خود بیاعتنایی میکنند.
امروزه در ایران رابطه رسانهها با روابط عمومی تا حدودی رو به اصلاح میرود. در گذشته نه چندان دور روابط عمومیها با ارتباطی ناصحیح و برخوردهای سرد و عامرآنه، رسانهها را از خود میراندند که در شرایط فعلی با توجه به اینکه هنوز در بعضی از سازمانها این گلهمندی از طرف رسانهها موجود است، ولی این ارتباط به صورت عکس درآمده است و این روابط عمومیها هستند که از نحوه برخورد رسانهها گلهمند و ناراضی هستند. این امر واقعیت دارد و میبایست با اتخاذ شیوههای مناسب و برخوردهای گرم و صمیمی جهت رفع محدودیتهای بیجا از هر دو واحد ارتباطی برآمد و وضعیت نامطلوب موجود را تغییر داد و تنها در سایه تعامل دو سویه این رابطه متعادل میگردد.
روابط عمومی باید تلاش کند زمانی را صرف آموزش رسانهایی کند، زمانی که روابط عمومی کار با رسانهها را بداند و به فنون روزنامهنگاری مجهز باشد، این نقش موجب صرفهجویی در صنعت، پول، زمان و ... میشود و رسانهها به جای اینکه جهت گردآوری اخبار مستقیم وارد عمل شوند از این همراهی روابط عمومی در جهت اطلاعرسانی هرچه سریعتر اخبار بهره میگیرند و از این روست که جمله معروف "روابط عمومیها، گزارشگران مجانی رسانهها" هستند، تحقق مییابد.
گسترش وسایل ارتباط جمعی کار را برای روابط عمومی آسان کرده است. استفاده بهینه از این ابزار در ارتباطات درون و برون سازمان جهت رشد شاخصهای هر سازمان غنیمت است، پس باید از افراد خبره، کارآمد، متخصص و اهل ذوق و هنر در عرصه روابط عمومی برای انتشار اخبار صنایع بهره گرفت.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس محمدجواد ظریف انتخابات رئیس جمهور
تهران قوه قضاییه شهرداری تهران قتل هواشناسی سازمان هواشناسی سیاست اربعین تب دنگی پلیس پشه آئدس وزارت بهداشت
خودرو حقوق بازنشستگان واردات خودرو قیمت خودرو قیمت دلار ایران خودرو بازار خودرو سایپا قیمت طلا برق مالیات بازنشستگان
سعید راد سینمای ایران فضای مجازی دفاع مقدس سینما درگذشت تلویزیون بازیگر عاشورا کربلا محرم تئاتر
فناوری دانشگاه دانش بنیان حوزه علمیه شرکت دانش بنیان دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان
رژیم صهیونیستی جو بایدن غزه دونالد ترامپ کامالا هریس روسیه یمن اسرائیل فلسطین آمریکا ترامپ چین
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر المپیک 2024 پاریس سپاهان لیگ برتر ایران باشگاه استقلال المپیک
فیلترینگ تبلیغات همستر کامبت ایلان ماسک سامسونگ بیماری سرعت اینترنت آیفون شرکت های دانش بنیان مایکروسافت گوگل تلفن همراه
فشار خون رژیم غذایی دیابت سرطان ویتامین بارداری استرس افسردگی سازمان نظام پزشکی طول عمر