جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مدیریت زمان چطور و چگونه؟
شما چهقدر برای وقتتان ارزش قائلید؟ تا به حال چقدر برای وقتتان برنامهریزی کردهاید؟ تا چه حد به اهدافتان دست یافتهاید؟ اگر شما هم همواره با کمبود وقت مواجه هستید و دوست دارید از زمانتان به درستی استفاده کنید این مقاله را با دقت بخوانید: "یکی از این روزها هیچیک از این روزها نیست، امروز روزی است که باید کاری بزرگ را آغاز کنیم. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید."مدیریت یعنی تحقق اهداف با دیگران و از طریق دیگران. مدیریت بر اساس دستورالعملها و باید و نبایدها که عشق را در درون کارگرها میکشد درست نیست. ما باید کاری کنیم که افراد، خودشان کار انجام دهند اما کاری که براساس خواستههای ما باشد.
سقفهای موجود وضعیت کنونی خود را بشکنید:
بهرهوری یعنی همه جا فضای رشد است و محدودیتی وجود ندارد. آیا واقعا اینطور است؟ باید قبول کنید واقعیت همین است. با توجه به شرایط موجود همیشه محدودیت وجود دارد. اما در عالم این قابلیت وجود دارد که اگر بخواهیم رشد کنیم محدودیتی برای ما نباشد تا جلوی رشدمان را بگیرد. بهرهوری افراد تابع آگاهی است. پس بیایید سقفهایی را که ایجاد شده بشکنید، از آنها فراتر بروید و به طور صحیح اقدام کنید تا بتوانید وضعیت مطلوبی بهوجود آورید. وقتی آگاهی لازم را در مورد مدیریت زمان بهدست آوردید میتوانید از زمان دیگران نیز برای پیشبرد اهداف خودتان استفاده کنید.
شخصیت زمانی شما کدام است؟ هر یک از ما یک شخصیت زمانی خاص داریم که در ابتدا باید شخصیت زمانی خود را بشناسیم. بعضیها دقیقه نودی هستند یعنی زندگی در بحران، بعضیها بسیار صبورند و گذر زمان را اصلا شناسایی نمیکنند. بعضیها برعکس عجول هستند و عدهای دوست دارند عمیق شده و در موقعیتهای مختلف تجربه کسب کنند و... عدهای بیشتر در زمان گذشته زندگی میکنند و عدهای درست برعکس در آینده زندگی میکنند. عدهای نیز بیشتر در زمان حال هستند پس ابتدا خود را بشناسید و بدانید که چه شخصیت زمانی دارید، چرا که برنامهریزی برای هر یک از آنها متفاوت است.
زمان پدیدهای سه بعدی است:
اکثر ما زمان را یک بعدی میدانیم. اما زمان سه بعدی است؛ بعد اول حرکت است. زمان به طرف جلو است و اصلا در اختیار ما نیست و نمیتوانیم جلویش را بگیریم. بعدی از زمان که در اختیار ما نیست طول زمان نامیده میشود اما ما عرض زمان را هم داریم، عرض زمان یعنی اینکه من میتوانم کاری نیز انجام دهم مثلا از نقطه A به نقطه B بروم و با خود یک کتاب میبرم، بعضیها ۱۰ کتاب میبرند، بعضیها به همراه کتاب یک محصول هم میبرند. پس افراد میتوانند عرض زمان خود را گسترش دهند، بعد سوم این است که ما به دنبال چه نتیجهای هستیم که به نقطه وحدت برسیم. پس یک محصول تابع طول زمان، عرض زمان و عمق زمان در راستای یک هدف است و اینجاست که عرض زمان و عمق زمان ارزش پیدا میکنند چون در اختیار ماست. این عرض زمان است که ارزش میآفریند. بیاییم از این پس روی عرض زمان کار کنیم ولی هدفمند و دائم.عرض زمان تابع آگاهی و توانمندی افراد است و همه ما که این را میدانیم میتوانیم به عمق زمانمان تسلط داشته باشیم.
آیا زمان به طور یکسان در اختیار همه است؟ پاسخ این است اگر تک بعدی ببینیم بله، ولی اگر زمان را سه بعدی ببینیم خیر. مهمترین تفاوت آدمها که عرض و عمق زمانشان تغییر میکند در آگاهی آنهاست. میزان، آگاهی افراد است که باعث میشود پکیجهای زمانی یکسانی نداشته باشند.
مـوفقیت با حادثه فرق دارد:
اگر من سعی کنم خودم ماهیگیری را یاد بگیرم آن وقت هر وقت که بخواهم و تلاش کنم میتوانم موفق شوم. طبق آمار میدانی، میگویند بزرگترین سرمایهداران حداقل ۵ بار به شکل مطلق شکست خوردهاند و توانستهاند دوباره از نقطه صفر شروع کنند. پس یاد گرفتهاند و نترسیدهاند. ولی بسیاری از افراد به محض اینکه میخواهند برای خود یک هدف مشخص کنند دچار استرس شده و به زندگی گذشته خود برمیگردند.
از پایان شروع کن:
از ابزار تخیل استفاده کنید. ببینید دنیا برای شما چه وضعیتی را باید ایجاد کند تا احساس رضایت کنید و بتوانید طور دیگری زندگی نمایید. اول وضعیت مطلوب را شناسایی کنید و بعد موقعیت موجود را. وقتی شما وضعیت مطلوب را شناسایی میکنید فقط خود شما نیستید بلکه رقبا هم دیده میشوند و بسیاری از چیزهایی که وجود دارند فقط به شما مربوط نمیشود. پس در وضعیت مطلوب خیلی چیزها را میبینیم. امام سجاد (ع) در این باره میفرمایند: زمان خود را به سه بخش تقسیم کنید اول عبادت، دوم فعالیت و اشتغال و سوم تفریح و استراحت و میفرمایند که انجام بخش سوم تفریح و استراحت باعث میشود که انسان بتواند به دو بخش دیگر هم بپردازد.
عملگرا باشید و اقدام کنید:
آخرین کلام اینکه اقدام کنید و تا آخرین لحظه بایستید و ایمان خود را از دست ندهید. بسیاری از موقعیتهای شما در آینده از چگونگی برنامهریزی اکنونتان رقم میخورد. الان باید برای آینده سرمایهگذاری کنید. در واقع شما هم اینک بذر موفقیت را میکارید و در آینده درو میکنید. خیلی از مواقع موفقیت از آن کسانی است که انتظار کسب نتیجه سریع را ندارند. یکی از عوامل اصلی از دست دادن وقت در مدیران، نداشتن هدف و دومین عامل، اتلاف وقت است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر قوه قضاییه یسنا آتش سوزی تهران پلیس بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت دلار خودرو دلار سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم
فضای مجازی سریال شهاب حسینی تلویزیون نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینما فیلم سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید لیگ برتر بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول خودروهای وارداتی تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه دیابت بیماری قلبی کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی