چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
مجله ویستا

انزوای وبلاگ‌نویسی در سایه‌ی محبوبیت شبکه‌ی اجتماعی


انزوای وبلاگ‌نویسی در سایه‌ی محبوبیت شبکه‌ی اجتماعی

یک بررسی در آمریکا نشان داد کاربران اینترنت جوان‌تر علاقه به وبلاگ‌نویسی را از دست داده و به شکل کوتاه‌تر و ارتباطات موبایلی روی آورده‌اند.
طبق بررسی مرکز پژوهشی پیو، شمار …

یک بررسی در آمریکا نشان داد کاربران اینترنت جوان‌تر علاقه به وبلاگ‌نویسی را از دست داده و به شکل کوتاه‌تر و ارتباطات موبایلی روی آورده‌اند.

طبق بررسی مرکز پژوهشی پیو، شمار کاربران ۱۲ تا ۱۷ ساله که وبلاگ‌نویسی می‌کردند از سال ۲۰۰۶ در ۱۴ درصد ثابت مانده که نشان می‌دهد این دسته از کاربران مایلند پست‌های کوتاه‌تر در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده و با استفاده از تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند.

اما یافته‌های این مطالعه افزایش متوسط وبلاگ‌نویسی توسط افراد ۳۰ سال به بالا را نشان می‌دهد. تصور می‌شود این افزایش از ۷ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۱۱ درصد در سال ۲۰۰۹ عامل رواج وبلاگ‌نویسی در میان جمعیت اینترنتی بزرگ‌سال باشد که همچنان ۱۰ درصد باقی مانده است.

بسیاری از کاربران ۱۸ تا ۲۹ سال (۵۵ درصد) و ۲۷ درصد از کاربران ۱۲ تا ۱۷ سال از تلفن همراه به اینترنت دسترسی می‌یابند که نیاز را برای مختصرگویی افزایش می‌دهد.

بیش‌تر کاربران شبکه اجتماعی از سایت‌های مختلف مانند فیس‌بوک، مای اسپیس و LinkedIn استفاده می‌کنند و در میان کاربران بزرگسال ۷۱ درصد از فیس‌بوک، ۶۶ درصد از مای اسپیس و هفت درصد از LinkedIn استفاده می‌کنند.

سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر در میان کاربران ۱۸ تا ۲۹ سال محبوب‌تر بوده و یک سوم آن‌ها از چنین سرویس‌هایی استفاده می‌کنند.

این بررسی با نظرسنجی از ۸۰۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال و والدین آن‌ها و دو هزار و ۲۵۳ فرد ۱۸ سال به بالا انجام گرفته است.