پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا

روابط عمومی ابزاری حیاتی برای رسیدن به مخاطب است


روابط عمومی ابزاری حیاتی برای رسیدن به مخاطب است

همیشه می‌دانستیم که نه تنها باید به نیازهای روابط عمومی ‌مشتری توجه کنیم، بلکه باید اهداف کاری و نیازش در دستیابی به مخاطبان گوناگون را نیز درک کرده و سیاست ارتباطی ایجاد …

همیشه می‌دانستیم که نه تنها باید به نیازهای روابط عمومی ‌مشتری توجه کنیم، بلکه باید اهداف کاری و نیازش در دستیابی به مخاطبان گوناگون را نیز درک کرده و سیاست ارتباطی ایجاد کنیم که جامع‌نگرانه‌تر باشد.

جستجوها و آگاهی کاری بسیاری لازم است تا در سیاست کاری گنجانده شود که به مشتری و مخاطب دیدگاهی از آنچه می‌بایست انتظار داشته باشد بدهد.

سیاست کاری تنها درک ما از بازار مشتری، مخاطبانش، محصولات و خدماتش را منعکس نمی‌کند، بلکه به مخاطب نشان می‌دهد که ما چگونه به اهداف‌مان می‌رسیم.

بدین ترتیب سیاست ارتباطات شامل سیاست روابط عمومی‌ نیز می‌شود و همچنین آن را به پله بعدی روابط عمومی ‌یعنی برنامه‌های ارتباط با انجمن‌ها، جلسات، بلاگینگ، مذاکرات اینترنتی، تاکید بر کار هماهنگ و دوشادوش، رویدادها، ملاقات با مخاطبان و عدم غفلت از روابط عمومی‌ سوق می‌دهد.

روابط عمومی‌ به سرعت به سمت مفهوم بشردوستانه پیش می‌رود و ابزاری حیاتی برای رسیدن به مخاطب نیز هست. این سطح از سیاست‌های روابط عمومی‌ پیشرفته باید در حوزه کار نیز تجربه شود که متاسفانه نمی‌شود. فقر استعداد به شدت وجود دارد که این گاهی استاندارد اجرا را پایین آورده، انتقال از مرحله طرح به مرحله عمل را دچار وقفه می‌سازد.

درک فرضیه‌های اساسی ارتباط بسیار حیاتی است. اما فرضیه‌های ارتباطات که توسط‌ هارولد لاسول و مارشال مک لوهان آورده شده امروزه بسیار پرکاربرد است و باید این فرضیه‌ها را برای درک فن‌آوری امروزی و نوآوری به کار برد و آن‌ها را وارد سیاست‌های ارتباطات کرد تا بتوان روابط عمومی‌ را ارتقا بخشید.