جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی
بازاریابی به عنوان علمی عملیاتی و پویا، در حال سازگاری و همگامی با تحولات شکل گرفته از مجرای انقلاب انفورماتیک است. محور اساسی این انقلاب، ظهور رسانه جدید (اینترنت) است. تاثیر مولفههای وجودی اینترنت در حوزه بازاریابی بر نیاز به باز تعریف عوامل کلیدی آن حوزه تاکید و تایید میکند. ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان ?بازاریابی اینترنتی? تحت لوای فلسفه بازاریابی رابطهای که محور خود را تامین نیازهای مشتریان به صورت انفرادی، ایجاد ارزش برای مشتری و توسعه شبکه ارتباطات و تعاملات بین شرکتها و افراد قرار داده، ناشی از همین دیدگاه است.
این مقاله در صدد شناسایی تغییرات آمیخته بازاریابی است تا از این رهگذر بتوان از مزایای رقابتی دنیای الکترونیک بهره برد. با این توجه، مولفین با در نظر قرار دادن دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتری، به طراحی مدل مفهومی آمیخته بازاریابی اینترنتی پرداختند. در این مدل، ۶ مولفه جمع آوری اطلاعات، محصول، قیمت، ارتباطات، توزیع و علامت تجاری شرکت به عنوان مولفههای آمیخته بازاریابی اینترنتی شناسایی گردید. این مولفهها در اثر تقاطع دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتری، ترکیبهای متفاوتی از آمیخته را ارائه کرد. با آزمون مدل، ۱۰ ترکیب برای ۱۲ حالت متفاوت برای یک کالا در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و ویژگیهای متمایز مشتری به تایید رسید. این ترکیبها، همان ابزار رقابتی جدید است که با تغییر در یکی از دو عامل تغییر در چرخه عمر محصول یا سطح بلوغ مشتری، باز تعریف خواهد شد.
عنوان | فایل | |
---|---|---|
رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی | application/pdf رویكردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنت® 240 KB |
دانلود |
نویسنده: باقریکنی مصباحالهدی,آذر عادل
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران رئیس جمهور مازندران توماج صالحی رئیسی دولت سیزدهم دولت مجلس شورای اسلامی مجلس تعطیلی شنبه ها شورای نگهبان
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران خراسان رضوی بارش باران پلیس آموزش و پرورش قوه قضاییه قتل سازمان هواشناسی
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا چین بازار خودرو قیمت دلار مالیات مسکن ایران خودرو دلار بانک مرکزی تعطیلی شنبه
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران کتاب تلویزیون زنان سریال فردوسی ازدواج
رژیم صهیونیستی غزه روسیه آمریکا فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ترکیه یمن حزب الله لبنان لبنان
فوتبال استقلال تراکتور پرسپولیس جام حذفی مس رفسنجان لیگ برتر سپاهان بازی باشگاه استقلال لیگ برتر انگلیس جواد نکونام
هوش مصنوعی جنگ گوگل آیفون اپل اینترنت سونی ایلان ماسک سرعت اینترنت عیسی زارع پور ایرانسل
خواب بارداری کاهش وزن چای دیابت چاقی سرماخوردگی