پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا

شمشیر شکسته فرشته مرگ Broken Sword The Angel Of Death


شمشیر شکسته فرشته مرگ Broken Sword The Angel Of Death

قبل از پرداختن به بازی بد نیست ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه سری بازی هائی که به نام Broken Sword شمشیر شکسته ساخته شده اند بیندازیم

قبل از پرداختن به بازی بد نیست ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه سری بازی‌هائی که به نام Broken Sword (شمشیر شکسته) ساخته شده‌اند بیندازیم. این مجموعه از بازی‌ها حول ماجراهای جورج و نیکو می‌چرخند که داستان‌هائی مجازی برمبنای اسطوره‌شناسی را روایت می‌کنند. اولین بازی از این نوع در سال ۱۹۹۷ به نام Broken Sword: The Smoking Mirror برای کامپیوترهای شخصی توسط Virgin Interactive ساخته شد و توسط Revoution Soft منتشر گردید که با استقبال خوبی مواجه گردید و توانست سری بازی‌های دنبال خود را به همراه داشته باشد. اولین بازی شمشیر شکسته که برای کنسول پلی‌استیشن ۱ ساخته شد Broken Sword: Shadow of The Templar نام داشت که در سال ۱۹۹۸ توسط THQ وارد بازار شد که نتوانست جایگاهی مناسب برای خود پیدا کند. داستان این بازی حول کشف راز قتل‌هائی می‌چرخید که اتفاق می‌افتاد و جورج (کاراکتر بازی) از اسپانیا به سوریه و از آن‌جا به فرانسه و ایرلند سفر می‌کند تا حقیقت را کشف کند.

بازی Broken Sword ۲ که همان نسخهٔ کامپیوتری ۱۹۹۷ بود برای پلی‌استیشن ۱ در سال ۱۹۹۹ عرضه شد که بازی مورد قبولی از آب درآمد. نسخهٔ سوم این‌سری از بازی‌ها در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ برای کنسول‌های PC, PS۲, Xbox عرضه گردید. اینک چهارمین سری از بازی‌های شمشیر شکسته به نام فرشته‌ٔ مرگ را پیش رو داریم که اواخر سال ۲۰۰۶ توسط THQ عرضه گردید و راه‌یابی آن‌را برای دوستداران این نوع از بازی‌ها پیاده کرده‌ایم. از زمان سری سوم بازی تاکنون (قسمت چهارم) اتفاقات باور نکردنی در زندگی جورج به‌وقوع پیوسته، یکی از این اتفاقات آن‌که او دیگر نمی‌تواند به‌عنوان وکیل کار کند و وکالت‌نامهٔ او باطل شده است. او اینک به‌عنوان منشی کار می‌کند. در واقع زمانی‌که یک زن مغرور به نام آناماریا وارد زندگی جورج شده او به‌سوی ماجراهائی کشانده شد که ....

برای نصب و اجرای این بازی به کارت گرافیک حداقل ۶۴ مگابایتی و رم ۲۵۶ نیاز دارید. ضمناً یادتان باشد که حتماً DirectX۹ را نصب کرده باشید. با شروع بازی و به‌دست گرفتن کنترل جورج، باید اتاق را بررسی کنید، ابتدا چوب گلف را سمت راست در بردارید. به سمت چپ رفته و روی استریو سوئیچ کنید. باز به سمت چپ رفته و در را بررسی کنید. با حرکت به چپ، نگاهی به گاوصندوق و تلفن روی میز بیندازید. به سمت راست برگشته و جلوی در بسته قرار بگیرید. چوب گلف را از منوی بالای صفحهٔ نمایش انتخاب کرده و توسط آن در را باز کنید. فایل کنار دیوار را به‌ جلوی در هل دهید و پس از رفتن به روی آن از سوراخ سقف به طبقه‌ٔ بالا بروید. پس از گفت‌وگوئی که با ماریا انجام می‌دهید حفاظ آسانسور شروع به بسته شدن می‌کند و ماریا سعی می‌کند آن‌‌را نگه دارد. دوباره چوب گلف را انتخاب کنید و زیر حفاظ قرار دهید. به سمت راست اتاق رفته و سعی کنید دریچهٔ هواکش را جدا کنید. از ماریا بخواهید که برای جدا کردن حفاظ هواکش (با کلیک روی تصویر بالای صفحه) به شما کمک کند و با کمک یکدیگر آن‌را جدا کنید. با کلیک سمت راست، هواکش را از دیوار بیرون کشیده و سپس به سمت چپ هواکش رفته و آن‌را به‌ طرف خود بکشید تا از جلوی سوراخ دیوار کنار رود. هواکش را کشان کشان به زیر حفاظ آسانسور ببرید و با قرار دادن آن زیر در، چوب گلف را بردارید. اینک به سوراخ دیوار برگشته و وارد آن شوید. وقتی بیرون رفتید چسبیده به دیوار به سمت راست گام بردارید تا به بالکن فلزی برسید.

از نردبان بالا بروید و روی بام از نردبان چسبیده به تیرآهن سبز رنگ بالا بروید در بالا به سمت راست رفته و انتهای تیرک زنجیر فلزی را آزاد کنید. سعی کنید زنجیر را بگیرید و پائین بروید اما نمی‌توانید، دستتان به آن نمی‌رسد. از چوب گلف استفاده کنید و با گرفتن زنجیر به طرف دیگر روی پشت‌بام مقابل فرود آئید. پشت ستون فولادی دو اهرم می‌بینید. اهرم سمت راست را بچرخانید تا راه برای آمدن آناماریا برقرار شود. وارد ساختمان سمت چپ می‌شوید. به سمت چپ رفته و تیر چوبی را بگیرید (با پرش) و به سمت چپ انتهای تیرک بروید. روی سقف فرود آمده و به سمت چپ از محل شکسته شده در سقف به طرف دیگر بپرید و روبه‌رو به دیوار چسبیده و باز به سمت چپ تا انتهای دیوار (جائی‌که سوراخی درون دیوار با فروریختن آجرها ایجاد شده) بروید. از سوراخ دیوار به سمت دیگر بروید و طنابی را که به در بسته شده را بگیرید. در بسته می‌شود. در را توسط دستگیرهٔ سمت چپ متصل به دیوار قفل کنید. روی در کلیک راست کرده و با انتخاب چرخ‌دنده و زدن لگدی به در، آن‌را کف زمین می‌خوابانید تا آناماریا بتواند از روی آن گذشته و با شما همراه شود. از پله‌ها پائین بروید و در پاگرد دوم وارد در باز شوید. تمام راه را به سمت چپ محوطه گام بردارید و لولهٔ خاکستری رنگ را کف اتاق بررسی کنید.

سوئیچ روی دیوار را بررسی کنید (این‌جا را به‌خاطر بسپارید). تمام راه را به سمت راست اتاق گام برداشته از سراشیبی کوتاه نیز پائین پریده و باز به سمت راست ادامه دهید. از روی دو تکه الوار باقی‌مانده به طرف مقابل رفته به کابل‌های برق که جرقه می‌زنند می‌رسید. کابل‌ها را بررسی کنید و دوباره به محل سوئیچ روی دیوار برگردید. حالا با کلیک راست روی تصویر آناماریا و کلیک روی دستهٔ سوئیچ روی دیوار از آنا بخواهید که دستهٔ سوئیچ را بالا نگه دارد تا جریان برق قطع بماند سپس خود دوباره به محل اتصال کابل‌ها برگشته و پس از گذشتن از آنها به سمت راست به طرف دری که جلویش یک جعبه گذاشته شده است بروید. جعبه را به کناری هل دهید تا در باز شده آنا نیز بیاید. سمت راست یک در کرکره‌ای می‌بینید، دستگیرهٔ کنار در را بچرخانید تا کرکره بالا بیاید سپس از آنا بخواهید که دستگیره را بالا نگه دارد تا شما بتوانید کرکره را نگه دارید و از آن بگذرید. اینک باید به آرامی به محل هتل اقامت آنا بروید.

● هتل نیویورک:

ابتدا با مرد جلوی پیشخوان (Alfonso) صحبت کنید. سعی کنید پنجرهٔ سمت راست پیشخوان را باز کنید که البته نمی‌توانید، به سمت راست تالار نشیمن رفته و با مردی که روی صندلی نشسته صحبت می‌کنید. از او راجع‌به هر چیزی بپرسید. موقعی که گفت‌وگو تمام شد کتاب را مورد بررسی قرار دهید. یک بار دیگر با او صحبت کنید تا او اسمش را به شما بگوید سپس به سمت ماشین‌های پرداخت جنس رفته و آنها را بررسی کنید. وارد دستشوئی شده و PDA (گوشی موبایل) را از موجودی انتخاب کنید و تماسی با آلفونسو داشته باشید و از او بخواهید که مرد نشسته روی صندلی (Thelwell) را پای تلفن صدا بزند (با کلیک روی عکس او در پائین تصویر) وقتی Thelwell کتابش را روی میز می‌گذارد و به‌سوی پیشخوان می‌رود از فرصت استفاده کرده و کارت هتل را از لای کتاب او بردارید. به طرف در دودهنهٔ تالار نشیمن بروید و از کارت روی کارت‌خوان استفاده کنید تا در باز شود. به طبقهٔ بالا رفته و وارد راهرو سمت چپ شوید، در اول سمت چپ دق‌الباب کنید و آن‌را به‌خاطر بسپارید. جلوتر رفته و گلدان روی میز را بررسی کنید. جلوتر رفته می‌بینید که نگهبان جلو در اتاق آنا ایستاده است. کمک منتظر می‌شوید تا رقص خنده‌دار او تمام شود سپس با او صحبت کنید. راهرو را به عقب برگردید و جائی‌که سوسک‌های مرده روی زمین ریخته شده بود ایستاده یکی از آنها بردارید.

تابلوی اعلان ضدعفونی را نیز بررسی کنید. به پائین پله‌ها برگشته و پس از استفاده از کارت روی در، وارد تالار نشیمن شوید. سعی کنید در ساعت بزرگ را باز کنید سپس با آلفونسو حرف بزنید. از او راجع‌به Fumigation (با کلیک روی تصویر پائین) و Watch Beetle و سرانجام Grand father Clock (ساعت پدربزرگ) بپرسید. به طرف ساعت بروید و سوسک مرده (Watch Beetle) را روی ساعت بگذارید. اینک باید با آلفونسو راجع‌به ساعت صحبت کنید تا او پیشخوان را ترک کند و به طرف ساعت برود، شما سریع در پیشخوان را باز کنید و فندک را پشت پنجره بردارید. اگر قبل از آن‌که فندک را بردارید آلفونسو برگشت دوباره با او صحبت کنید و این عمل را تکرار کنید. اینک بهتر است بازی را ذخیره کنید، Esc را بزنید تا منوی مربوطه باز شود. اینک دوباره به طبقهٔ بالا بروید و پس از رد شدن از نگهبان کنار پنجره بایستید و موقعی که او رقص مسخره‌اش را شروع کرد سریع پنجره را باز کنید و موقعی‌که نگهبان می‌رود تا پنجره را ببندد سریع به پائین بیائید و توسط فندک گلدان روی میز را آتش بزنید و زمانی‌که نگهبان می‌رود تا سیستم اطفای حریق را از کار بیندازد وارد اتاق آناماریا شوید. اینک نیز بازی را ذخیره کنید.

گاوصندوق را گوشهٔ اتاق بررسی کرده و سعی کنید پنجره را باز کنید، نزدیک تخت بیائید و خودکار را کف اتاق بردارید. وارد حمام شده و دکمهٔ هواکش را فشار دهید تا خاموش شود. رشتهٔ طناب را که در موجودی دارید روی هواکش استفاده کنید و کلید هواکش را بزنید. هواکش اتصالی می‌کند و از جای کنده می‌شود. حالا آناماریا نیز از دریچه وارد می‌شود. به سمت چپ رفته، از در خارج شده و وارد راهرو شوید. به‌طرف اولین در سمت چپ (جائی‌که قبلاً آن‌را دق‌الباب کردید) بروید و برگهٔ Flyer را از موجودی برداشته از زیر در آن‌را داخل دهید سپس خودکار را نیز از موجودی به داخل در بفرستید. برگه از زیر در خارج می‌شود و شماره‌ای روی آن نوشته شده است. از صفحه کلید کنار در برای وارد کردن رمز استفاده کنید تا در باز شده و دختر زندانی را آزاد کنید. الویس اتاق را ترک می‌کند. در اتاق جدید (ساختمان Bail Bonds) به سمت در باز رفته و داخل اتاق دیگر روی میز تحریر پاکت سیگار ایتالیائی را بردارید.

به اتاق قبلی بازگشته و جلوی در آبی کلیک کنید تا نقشه ظاهر شود، به هتل آلفانسو برگردید. با دختر و سپس پلیس صحبت کنید. از پلیس حتماً راجع‌به خال‌کوبی بپرسید سپس بسته سیگار را به او نشان دهید و با آلفانسو نیز صحبت کنید. به سمت راست پله‌ها پائین رفته و توسط در (نقشه) به Bail Bonds برگردید. با آناماریا راجع‌به شرکت Martion Meat صحبت کنید (اگر گزینه صحبت با او میسر نشد دوباره به هتل آلفانسو رفته و با پلیس در این مورد صحبت کنید و بار دیگر به Bail Bonds برگشته این‌بار می‌توانید در این‌باره با آناماریا صحبت کنید) در مورد Mafia Gang نیز با او حرف بزنید. با Virgil که کنار کاناپه نشسته نیز صحبت کنید. توسط در آبی به شرکت بسته‌بندی Martion Meat بروید. به فروشگاه رفته و پیشبند خونی قصاب را که پشت فروشنده به دیوار آویزان است بررسی کنید و با مرد فروشنده راجع‌به گزینه‌های مختلف حرف بزنید سپس جعبه‌ٔ سیگار را به او نشان دهید.

موقعی‌که او در مورد خواسته‌تان سئوال می‌کند کالباس خشک را انتخاب کنید و از مغازه خارج شوید. به پشت پالت‌های چوبی نزدیک پنجره رفته و وقتی مغازه ‌دار می‌رود یک سیگار روشن کند سریع داخل مغازه شده و پیشبند را بردارید. سعی کنید سطل آشغال‌ها را بیرون مغازه باز کنید. در سبز رنگ را نیز بررسی کنید. به سمت دیگر رفته و به‌طرف کامیونی که کنار سکو ایستاده بروید و روی سکوی بارگیری با مرد صحبت کنید. راجع‌به هر چیزی می‌توانید صحبت کنید. کالباس خشک را به او نشان دهید.

وارد کارخانه شده و توسط در سمت راست وارد انبار شده گوشهٔ دیوار سمت راست Fire Proof (پارچهٔ ضد آتش) را بردارید. وارد در کناری شده و به کنار دستگاه رفته کلیدها را از روی آن بردارید. به محل روشن‌تر رفته صدای موسیقی از یکی از اتاق‌های روبه‌رو می‌شنوید. به‌طرف جعبهٔ سبز رنگ سمت راست رفته و سه‌بار آن را به‌طرف لیفتراک هل دهید تا روی بالابر آن قرار گیرد سپس کلید را روی سوئیچ لیفتراک استفاده کنید و جعبه را توسط فشار دادن دکمهٔ لیفتراک بالا ببرید. از پشت لیفتراک بالا رفته و پس از رفتن روی جعبه از طریق پنجره کوچک نگاهی به درون اتاق بیندازید. از لیفتراک پائین آمده بار دیگر به کارخانه گوشت بروید. به سمت چپ سالن گام برداشته از پله‌ها بالا رفته وارد قسمتی که گوشت‌های خوک آویزان است شود. انتهای سالن سمت راست وارد دری که بالای آن یک چراغ سبز روشن می‌باشد شده از پله‌های چوبی پائین رفته سعی کنید در سمت چپ را باز کنید. آه! چه‌قدر داغ است! از Fire Proof برای باز کردن در استفاده کنید.

وارد شده و تکه گوشت آویزان را بررسی کنید. با استفاده از پارچه Fire Proof یکی از کُنده‌های دودزا را کف زمین بردارید. تمام راه‌ را به‌جائی که لیفتراک بود برگشته و پس از بالا رفتن از لیفتراک پارچه و کندهٔ دودزا را جلوی پنجره قرار دهید. اینک باید به کامیون ایستاده جلوی کارخانه بروید و تکه‌ای یخ را از داخل کامیون بردارید و سریع آن‌را قبل از این‌که آب شود به جلوی پنجره بیاورید و استفاده کنید. با گذاشتن تکه یخ روی کُندهٔ چوب جلوی پنجره، مردان بد اتاق را ترک می‌کنند. پس از رفتن آنها، وارد کارخانه شده و وارد اولین در سمت راست شوید. صندلی را گوشه اتاق بررسی کنید و از در سمت چپ خارج شوید. به‌طرف در خروجی (جائی‌که کامیون ایستاده بود) بروید اما خارج نشوید. جائی‌که دو گوشت خوک آویزان می‌بینید روی دیوار جعبهٔ آبی کنترل را روشن‌کنید. Tony بی‌چاره! بدنش را بررسی کنید، هنوز گرم است. به سمت چپ رفته و وارد در شوید، از پله‌ها پائین رفته و سمت چپ وارد در باز (محوطه با نور آبی) شوید. سمت راست وارد در آبی شده و جعبهٔ کمک‌های اولیه کنار در، روی دیوار را بررسی کنید. از کارت شرکت بسته‌بندی گوشت روی جعبه استفاده کنید تا در مخفی باز شود. وارد در شده و از پله‌ها بالا بروید و وارد در سبز رنگ شوید. به‌طرف میز تحریر رفته و از کشوی وسط وسیلهٔ پیچیده داخل دستمال ابریشمی را بگیرید.

آن‌ را داخل موجودیتان باز کنید تا عکس و دستمال را داشته باشید. به‌طرف کمد رفته و آن‌را بررسی کنید. به سمت چپ رفته و توسط پنجره‌های باز بیرون را نگاه کنید. توسط در سبز از دفتر خارج شده و به‌طرف لیفتراک بروید و کلیدها را از آن بردارید. تمام راه را به اتاق دودی (جائی‌که کندهٔ نیم‌سوز را از آن برداشتید) بروید و دستمال ابریشمی را روی گوشت بالای آتش استفاده کنید. به جائی‌که جعبهٔ کمک‌های اولیه روی دیوار بود برگشته و وارد در مخفی شده و دوباره به اتاق مخفی بالای پله‌ها بروید. دستمال ابریشمی آغشته به روغن را روی قفسه استفاده کنید و سپس با کلیک روی قفسه و انتخاب نماد دست قفسه را به‌طرف پنجره هل دهید و به بیرون بفرستید. پائین آمده و قبل از رسیدن به لیفتراک، دستگاه خردکن را که کمد روی آن قرار دارد توسط کلیدی که دارید روشن کنید. در کمد باز می‌شود، MP۳ آناماریا و ورقهٔ دست‌نویس را بردارید. هرچیزی را می‌توانید روی دست‌نویس مطالعه کنید. نوشته‌های لاتین قسمت ۱و۲و۳و۴ را بخوانید. پس از آن Fleurdelys و Coats of Arms و Fortified و Holymam و Knight و Angel و King در اوج قلعه و Castle را مورد بررسی قرار دهید.

سرانجام Anno و نمادهای سیاه (Black Symbols) را پائین صفحه بخوانید. اگر تمامی موارد را خوانده باشید فلش خروج از تصویر ظاهر خواهد شد (وگرنه موارد روی تصویر را بار دیگر بررسی کنید). پس از خروج از تصویر با کسی که روی کاناپه نشسته صحبت کنید و MP۳ را به او نشان دهید. بار دیگر با او حرف بزنید و از او راجع‌به PDA و مافیا و آناماریا بپرسید. روی PDA و سپس روی Connect کلیک کنید و روی Lobineaus Private Server کلیک و سپس ok را بزنید و Yes را انتخاب کنید. Virgil به شما چگونگی استفاده از رایانه را شرح خواهد داد. پس از آن باید مانند تصویر ارتباط را برقرار کنید تا متنی را داشته باشید (به دو روش ارتباط را می‌توانید برقرار کنید) و در متن وقتی که پائین‌تر می‌روید روی قسمت نوشتهٔ رنگی Historical Database کلیک کنید و در پایان روی نوشتهٔ Wlcome Note کلیک کنید و متن خوش آمدید را بخوانید. سپس با فلش برگشت به صفحهٔ قبل بازگردید و فایل Baphomet را باز کنید. روی تمامی نوشته‌های رنگی کلیک کنید تا تمامی متن‌های آنها را بخوانید از جمله Philippe IV, Clement V, Molayde, Knight, Hospitaller.

با گرفتن کلیک چپ ماوس می‌توانید متن‌ها را بالا و پائین ببرید و تمامی آنها را مرور کنید. پس از اتمام شدن آن کار، روی دست‌نوشتهٔ روی میز کنار در آبی کلیک کنید و روی استحکامات شهر (سمت راست تصویر) کلیک کنید. اینک با کلیک روی در آبی رنگ به صورت اتوماتیک‌وار به استانبول می‌روید.

● استانبول

به سمت راست رفته و با مسئول پذیرش گفت‌وگو کنید. مونیتور را بررسی کرده و نگاهی به تابلوی سبز روی دیوار بیندازید. به سمت راست گام بردارید و به سالن ناهارخوری بروید و با پیشخدمت حرف بزنید. به لابی بازگشته و بار دیگر تابلو سبز را بررسی کنید. ساختمان Lover Vestibule را روی نقشه مطالعه کنید، آن تقریباً بالا سمت راست نقشه است. بازگشته و بار دیگر با پیشخدمت راجع‌به Lover Vestibule صحبت کنید. به لابی بازگشته و توسط در انتهای لابی به Topkapia Palace بروید. با نگهبان حرف بزنید. برگردید به عقب و به هتل pasha بروید. به‌طرف متصدی پذیرش رفته و دست‌نوشته‌های روی پیشخوان را بررسی کنید. سعی کنید آنها را بردارید، البته متصدی اجازه نمی‌دهد. با متصدی پذیرش راجع‌به Eamon Omara سئوال کنید. با آناماریا راجع‌به Eamon Omara گفت‌وگو کنید. با متصدی پذیرش در مورد باشگاه گلف حرف بزنید. به سالن ناهارخوری رفته و از روی دومین میز سمت راست کارد را بردارید.

با آناماریا راجع‌به Eamon Omara صحبت کنید. چوب گلف را از موجودی انتخاب کرده و آن‌را به متصدی پذیرش نشان دهید. آنا از فرصت استفاده می‌کند و کارت شناسائی Eamon Omara را از روی پیشخوان برمی‌دارد. با او صحبت کنید تا کارت را به شما بدهد. در موجودی از کارد روی کارت شناسائی Bail Bonds استفاده کنید تا عکس از کارت جدا شود سپس با کلیک راست روی کارت Eamon Omara، کارت را از روی دست‌نوشته جدا کنید و عکس خود را روی کارت بچسبانید تا کارت جدیدی داشته باشید. اینک به Topkapi بروید. کارت شناسائی را به نگهبان نشان دهید تا اجازه دهد وارد شوید.سعی کنید وارد در روبه‌رو شوید. سعی کنید به مسیر سمت چپ بروید. با آناماریا راجع‌به نگهبان حرف بزنید. موقعی‌که آناماریا حواس نگهبان را پرت می‌کند از فرصت استفاده کرده و به مسیر سمت چپ رفته سعی کنید وارد در انتهای محوطه سمت راست شوید، نمی‌توانید. از داربست بالا رفته و روی طبقهٔ اول داربست به سمت راست بروید.

روی داربست بعدی پریده و جلوتر به طبقهٔ بالائی رفته و از روی دیوار گوشی موبایل نگهبان را بردارید (بالای فانوس، زمانی‌که نگهبان نمی‌باشد). تلفن نگهبان را بررسی کرده تا شماره تلفن نگهبان دیگر را بفهمید سپس تلفن را دوباره روی دیوار بگذارید. به سمت چپ برگشته و به بالای اولی داربست بروید و توسط PDAتان به نگهبان تلفن کنید. منتظر شوید تا نگهبان برود سپس از دیوار بالا رفته و پشت دیوار مخفی می‌شوید. منتظر شوید تا نگهبان برگردد سپس سریع پشت دیوار بعدی مخفی شوید. باز منتظر شوید او بیاید و هنگام برگشتن از پشت سر او با مقداری فاصله حرکت کرده و وارد طاقچهٔ دالان‌مانند شوید. جلوی پنجره لکهٔ آبی رنگ را می‌بینید، توسط چاقو مقداری از آن‌را بتراشید. نگهبان متوجه صدا می‌شود و می‌آید. سریع به سمت چپ انتهای راهرو رفته و سپس سمت راست به محلی که نگهبان ایستاده بود بروید و از پنجره برگردید. نگهبان برمی‌گردد و متوجه می‌شود که چای ندارد، می‌رود که چای بیاورد. اگر کنار پنجره قبل از راهروئی که چای را خوردید بایستید یک طناب آویزان را بیرون پنجره می‌بینید. توسط کارد تکه‌ای از کالباس را بریده و نوک طناب گره بزنید تا سگ را داخل حیاط سرگرم کنید. اینک توسط راهرو سمت راست جائی‌که نگهبان با سگش آن‌جا بود بروید و از پله‌ها پائین رفته به سمت چپ وارد دالان شده روی بالکن به سمت چپ از پله‌ها پائین رفته رایانه را بررسی کنید. گویا نیاز به رمز دارد. روی PDAتان و Connect کلیک کنید و به مدیریت امنیت Topkapi متصل شوید. مانند تصویر (یکی از دو حالت) تنظیمات را انجام دهید و پس از خواندن موارد در قسمت Notes کامپیوتر را بررسی کنید.

کامپیوتر هک شده است. به سمت راست اتاف، دستگاه روی میز را بررسی کنید و وارد در آهنی دودهنه شوید. به سمت هواکش کنار در رفته و آن‌را باز کنید. از موجودی کاغذ Hotel Flyer را داخل هواکش گذاشته و آن‌را توسط فندک آتش بزنید. توسط دودی که پخش می‌شود می‌توانید لیزرها را ببینید. به داخل ساختمان پیش رفته اولین سری لیزرها را می‌بینید، آنها روشن و خاموش می‌شوند. موقعی‌که برای چند ثانیه خاموش می‌شوند، از مسیر بگذرید. به سمت اهرم‌های انتهای راهرو رفته و اهرم اول، دوم و چهارم را (از سمت چپ به راست) پائین دهید تا در باز شده و آناماریا نزد شما بیاید. به‌طرف دیوار سمت راست گام برداشته و کنار در سوئیچ را مورد بررسی قرار دهید. از آناماریا بخواهید که دو نفری سوئیچ‌ها را بچرخانید تا در باز شود. به‌طرف دیوار سمت راستتان رفته، باز ادامه دهید تا به جعبهٔ برق فواره (نرسیده به انتهای دیوار) برسید. از Paper Clip از موجودی روی سوئیچ استفاده کنید. منتظر شوید تا نگهبان از کنار فواره دور شود.


شمشیر شکسته فرشته مرگ Broken Sword The Angel Of Death

اول را دوبار حرکت دهید.

دوم را یک‌بار.

سوم را حرکت ندهید و چهارم را دوبار حرکت دهید.

به سمت راست گام بردارید و شوالیهٔ بعدی را این‌گونه آزمایش کنید:

به اول کاری نداشته باشید.

دوم را ۲بار حرکت دهید.

سوم را ۳بار و چهارم را ۲بار حرکت دهید.

به سمت راست رفته و سومین شوالیه را این‌گونه آزمایش کنید:

اول، یک‌بار

دوم، چهاربار

سوم، ۲بار

چهارم، ۳بار

به سمت راست رفته و شاه‌نشین را فعال کنید. راجع‌به شاه‌نشین با آنا حرف بزنید و به سوی مجسمهٔ طلائی گام بردارید. حالا درها بسته می‌شوند. اگر به کف اتاف نگاهی بیندازید نوعی نقشهٔ بزرگ با اسم‌ها و مکان‌های متفاوت روی آن می‌بینید. برای این‌که طلسم مجسمه شکسته شود و بتوانید مجسمه را بردارید باید روی مکان‌نماهائی که در عکس نشان داده شده بروید. جریب ـ لندن ـ پاریس و قبرس. پس از برداشتن مجسمه برای آن‌که در باز کنید باید زیر مجسمه را به این‌صورت حرکت دهید.

روی پایه کلیک کنید تا فلش‌هائی پائین صفحه ظاهر شود.

فلش سمت راست را یک‌بار فشار دهید و فلش پائین را بفشارید.

فلش سمت چپ را فشار دهید و فلش پائین را بفشارید.

فلش سمت چپ را فشار دهید و فلش پائین را بفشارید.

در باز شده می‌توانید خارج شوید.

پس از گذشت یک شب، دستگیر می‌شوید و به زندان می‌روید. اینک هدف شما خارج شدن از این مکان است. سعی کنید موش را بگیرید، اما فرار می‌کند. دستتان را داخل سوراخ موش کنید. آخ! مثل این‌که دستتان را گاز گرفت. به چپ رفته و تکهٔ پنیر را بررسی کنید. در سلول رابررسی کنید. سنگ روی دیوار را نیز آزمایش کنید. پنجرهٔ بالای تخت و راه آب فاضلاب کف را نیز بررسی کنید. از کروشه داخل موجودی روی دیوار سمت دریچهٔ بالای دیوار استفاده کنید. کروشه را روی تکه سنگ روی دیوار استفاده کنید تا کنارهٔ سنگ را برش بزنید. سپس سنگ را از دیوار بیرون بکشید. موقعی‌که بازدید کننده‌ها رفتند موش‌ مکانیکی را بررسی کنید. کیسهٔ کوچک حاوی سنگ مرمر غلتان را باز کنید. سنگ‌ها را روی کف لوله فاضلاب استفاده کنید. از سوراخ دیوار به سلول دیگر بروید. در سلول را بررسی کنید تا نگهبان برای سرکشی بیاید و توسط تیله‌ها به زمین خورده بی‌هوش شود. کلید سلول را از او بردارید و پس از باز کردن در سلول، او را توسط نخی که داخل موجودی دارید ببندید. تکه پارچه را نیز در دهانش بگذارید تا نتواند سروصدا راه بیندازد. از پله‌ها بالا رفته و انتهای راهرو داخل اتاق سگ، اسباب‌بازی (Squeaky Toy) را جلوی سگ بیندازید و سریعع از روی میز قوطی گوشت گاو را بردارید.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.