دوشنبه, ۴ تیر, ۱۴۰۳ / 24 June, 2024
مجله ویستا

۱۰ روش رسیدن به آرامش پس از کار


۱۰ روش رسیدن به آرامش پس از کار

● اگر به آرامش رسیدن بعد از یک روز سخت کاری برایتان مشکل است . این ۱۰ تدبیر را برای عوض کردن خلق و خویتان به کار ببندید :
۱) کار را در اداره به اتمام برسانید ،‌کارهایتان را بعد از ساعت …

اگر به آرامش رسیدن بعد از یک روز سخت کاری برایتان مشکل است . این ۱۰ تدبیر را برای عوض کردن خلق و خویتان به کار ببندید :

۱) کار را در اداره به اتمام برسانید ،‌کارهایتان را بعد از ساعت کار اداری به خانه نیاورید و اگر این کار لازم است این عمل را به دو شب در هفته محدود کنید .

۲) کارهای روزانه‌تان را در اداره کامل کنید ، حدود دو ساعت قبل از اتمام کار ، فهرستی از کارهایی که باید قبل از رفتن انجام دهیدو نیز فهرستی از کارهایی که باید فردا به انجام برسانید تهیه کنید تا با احساس رضایت کامل از اینکه روز پرثمری داشتید ، اداره را ترک کنید .این امر سبب می‌شود که نگرانی‌ها و تشویش‌های بعد از کار کمتر شود .

۳) یک سبد در جلوی درآپارتمان قراردهید . یک سبدبزرگ یا جعبه چوبی بخرید و آن را جلوی در آپارتمان قرار دهید تا وقتی که وارد خانه می‌شوید ، فوراً کیف دستی و کاغذهای مربوط به اداره را در آن قرار دهید و آنها را تا فردا صبح برندارید .

۴) آرام بنشینید ، قبل از خوردن شام ، سه تا پنج دقیقه چشم‌هایتان را ببندید و نفس عمیق بکشید ،این مسأله به شما اجازه می‌دهد که ذهنتان را پاک کنید و از فشارهای کاری رها شوید .

۵) بازنویسی کنید ، اگر با یک وضعیت ویژه در محل کار روبرو شدید که به آرامش رسیدن در خانه را برایتان غیرممکن می‌کند ، یک خودکار را از روی کاغذ بردارید و درباره آن حادثه چند دقیقه‌ای بدون آنکه خودکار را از روی کاغذ بردارید ، بنویسیدو بعد از آن که این کار را انجام دادید ،‌کاغذ را پاره کنید و آن را دور بیاندازید .

۶) برنامه روزانه منسجم تهیه کنید ، داشتن یک برنامه روزانه که هر روز از آن پیروی کنید می‌تواند به شما برای تغییر دادن خلق و خویشان در اداره و خانه کمک کند ، با برادر، خواهر ، مادر یا پدر خود هنگامی که دور میز نشسته‌اید صحبت کنید ، یا یک شربت آبلیموی بزرگ بنوشید و یایک چیزی که دوست دارید را انتخاب کنید و هر روز هنگامی که می‌خواهید کار را شروع کنید به آن نگاه کنید .

۷)بی‌نظمی‌هایتان را کم کنید ، یک خانه نابسامان و درهم و برهم می‌تواند شما را مستأصل کند و یا سبب شود که عنان اختیار از دست بدهید. ۵ دقیقه قبل از آنکه به رختخواب بروید ، خانه را مرتب کنید ، در آن صورت وقتی که فردا به خانه برمی‌گردید با یک خانه مرتب روبرو خواهید شد .

۸) موسیقی گوش دهید ، هنگامی که غذا را آماده می‌کنید و ظرف‌ها و لباس‌هایتان را می‌شویید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید . یک موسیقی دلنشین می‌تواند شما را به آرامش برساند .

۹) یک برنامه روزانه عاقلانه تهیه کنید ، اگر می‌خواهید همه کارها اعم از شستن ظرف‌ها ، لباس‌ها ، جاروکردن اتاق را در یک شب انجام دهید، برای انجام همه این کارها دچار دلواپسی و اضطراب خواهید شد . به جای آن می‌توانید انجام هرکاری را برای یک شب برنامه‌ریزی کنید .

۱۰) سفرکاری‌تان را دلنشین کنید ، هنگامی که درحال رانندگی هستید به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید ، یا هنگامی که در اتوبوس یا قطار هستید می‌توانید کتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید . حتی اختصاص بخش کوچکی از زمان به این کارها باعث شادی می‌شود و شما را برای رهایی از فشارهای عصبی کمک می‌کند .

http://www.rahenarafteh.mihanblog.com/More-۱۸۴۳.ASPX