چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
فراخوان سفرنامههای نوروزی برای انتشار در انسانشناسی و فرهنگ
اصولاً یکی از اصلیترین لذتهای سفر، به اشتراک گذاردن تجربیات آن با دیگران است. از همین رو است که سنت سفرنامهنویسی دیرینهای طولانی دارد. سفرنامهنویسی امروزه البته کارکردهای دیگری هم یافته که کارکردهای تبلیغی و تجاری، یکی از اصلیترین آنها است. به گونهای که بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا با دعوت از نویسندگان به آن مقصد، از ایشان میخواهند سفرنامهشان را درباره مقصد مورد نظر نوشته و منتشر کنند تا بدین طریق، خوانندگان را به آنجا بکشانند.
صفحه توریسم وبسایت انسانشناسی و فرهنگ با هدف به اشتراک گذاردن این تجربیات و نیز شناسایی خردهفرهنگهای محلی، جاذبههای طبیعی / فرهنگی / تاریخی، آسیبشناسی گردشگری در ایران و... در نظر دارد سفرنامههای نوروزی همکاران و خوانندگان انسانشناسی و فرهنگ را پس از تعطیلات نوروزی منتشر کند. امکان انتشار این سفرنامهها در قالب یک ویژهنامه نیز وجود دارد. بر این اساس از همه همکاران و خوانندگان گرامی دعوت میشود سفرنامههای نوروزی خود را به آدرس رایانامه مدیر صفحه توریسم moghaddames@gmail.com بفرستند.
در زیر برخی موارد که در یک سفرنامه میتواند مورد توجه قرار گیرد، بهعنوان راهنمای نگارش مطرح میشود. با توجه به آسیبهای فراوانی که حوزه گردشگری ایران با آن مواجه است و بهویژه آسیبهایی که گردشگران انبوه به مقاصد سفر وارد میکنند، بیشترین تأکید بر شناسایی این آسیبها و یافتن راهحلهای مناسب برای آنها است.
پیش از سفر:
دلایل انتخاب مقصد؛ شرایط و تدارکات مورد نیاز برای رفتن به این سفر؛ آگاهیهایی که باید پیش از سفر درباره مسیر و مقصد به دست آورد و شیوههای به دست آوردن این آگاهیها؛ و...
در هنگام سفر:
راههای دسترسی به مقصد و مناسبترین راه؛ وسایل نقلیه بین مبدأ و مقصد و مناسبترین وسیله؛ بهترین زمان برای سفر به این مقصد؛ بهترین ساعت برای حرکت؛ جاذبههای موجود در طول مسیر؛ امکانات موجود در مسیر؛ موانع در دسترسی به مقصد و راههای رفع آنها؛ خطرات موجود در راه؛ آسیبهای ناشی از حضور گردشگران در طول مسیر؛ و...
در مقصد:
امکانات اقامتی مقصد و شرایط استفاده از آنها؛ وضعیت آب و هوا و طبیعت منطقه؛ وضعیت معیشتی بومیان؛ سطح توسعهیافتگی منطقه؛ مهمترین جاذبههای مقصد؛ بهترین ساعات بازدید از جاذبهها؛ راههای دسترسی به جاذبهها؛ شرایط بازدید از جاذبهها؛ میزان حضور گردشگران؛ نوع نگاه گردشگران به جاذبه؛ رفتارهای گردشگران در مقصد؛ آسیبهای ناشی از رفتار گردشگران بر مقصد (طبیعی یا فرهنگی)؛ راهکارهایی که برای کاهش این آسیبها اندیشیده شده است؛ عمدهترین سوغاتیهای منطقه؛ بومی یا غیربومی (مثلاً چینی) بودن سوغاتیها؛ میزان استقبال گردشگران از سوغاتیها؛ سهم مشارکت بومیان در رونق گردشگری؛ میزان رضایت بومیان از وضعیت گردشگری و گردشگران؛ میزان رضایت گردشگران از وضعیت گردشگری؛ نوع و میزان تعامل بین گردشگران و بومیان؛ مقایسه وضعیت جاذبه مورد نظر با جاذبههای مشابه در دیگر نقاط کشور یا دنیا؛ و...
در بازگشت:
بهترین زمان و ساعت برای بازگشت؛ راههای خروج از مقصد و سایر نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد.
شایان توجه است که یک سفرنامه میتواند تنها تعدادی از این عناصر را داشته باشد و نه همه آنها را؛ همانگونه که طبیعتاً میتواند عناصر بسیار دیگری داشته باشد که در اینجا مورد اشاره قرار نگرفته است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران احمد وحیدی مجلس مجلس شورای اسلامی چین دولت سیزدهم خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران آموزش و پرورش هواشناسی قوه قضاییه شهرداری تهران فضای مجازی سلامت پلیس دستگیری شورای شهر تهران شورای شهر
بانک مرکزی خودرو بابک زنجانی قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو سایپا دلار مالیات بازار خودرو تورم
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم کتاب رسانه ملی
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه ترکیه افغانستان بنیامین نتانیاهو
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید سپاهان تراکتور بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ برتر فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا تسلا اینستاگرام اپل فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه خواب دیابت مسمومیت کاهش وزن چاقی سلامت روان بارداری آلزایمر