یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
جادو، سایه و تصویرسازی با فرافکنی ذهن در" بوف کور"
پیدایش سینما و تمهیداتش درسالهای اولیه ی قرن بیستم علاوه بر اینکه باعث سرگرمی و شگفتی تماشاگران شد امکانات جدید روایت و توصیف را برای شماری از نویسندگان فراهم آورد به طوری که نمی توان رابطه ی ادبیات و سینما و تا ثیرشان برهم را نادیده گرفت. واکنش اولیه ی برخی نویسندگان در مواجهه با سینما و تاثیری که دربرخی موارد برسبک نوشتاریشان داشت در عین متفاوت بودن بسیار تامل برانگیز است. ماکسیم گورکی که هم زمان هم ناقد هنرنوپا بود و هم از جادوی فرافکنی(پروجکشن) تصاویر روی پرده ی سینما ازخود بیخود شده بود اولین تجربه ی دیدن تصاویر متحرک را (که همان فیلمهای لومیر از صحنه های واقعی زندگی بود) حضور "در قلمرو پادشاهی سایه های صامت"خواند.
تی اس الیوت شاعر نوپردازآمریکائی نیز آگاهانه یا نا آگاهانه از تمهیدات سینمائی چون مونتا ژ ٬ اینسرت و فلاش بک دراشعار معروفی چون "ترانه ی عاشقانه ی جی آلفرد پروفراگ " و "سرزمین هرز " استفاده کرد.
برای خواندن این مقاله در زیر کلیک کنید:
پیوست | اندازه |
---|---|
10762.doc | 234.5 KB |
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حسین امیرعبداللهیان مصر سازمان همکاری اسلامی دولت امیرعبداللهیان سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم حجاب مجلس
تهران سیل شهرداری تهران هواشناسی بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی یسنا آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی یارانه تورم خودرو قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا مسکن دلار بازار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان
تلویزیون صدا و سیما مسعود اسکویی مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا اوکراین انگلیس یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال رئال مادرید پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر بازی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
اینستاگرام اپل ناسا عکاسی تبلیغات گوگل کولر
کبد چرب