چهارشنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۳ / 26 June, 2024
در پدیدار شناسی روح ِسینمای ایرانی: به بهانه ی سینمای اصلانی(2)
تصویر:صحنه ای فیلم شیرین کیارستمی
در داستان نظر کردن شیر در چاه و دیدن عکس خود را و آن خرگوش را , شیر تصویر خود را می بیند و از حیات به ممات می جهد اما خرگوش, زفت گوش است, خرگوش است . او به ندای حیلت گوش می دهد و چشم بر شعبده ی اشیا می بندد.در عوض, شیر, شیر در بادیه را با شیر در بادیه اشتباه می گیرد.
شیر عکس خویش دید از آب تفت
شکل شیری در برش خرگوش زفت
از میان این دو شیر که یکی آدم می خورد و دیگری شیری است که آدم می خورد تنها یکی حقیقی است و آدم باید خرگوش باشد تا شیر را از شیر باز شناسد زانک پنبهٔ گوش آمد چشم تن
.
این رقابت میان گوش و چشم در داستان طوطی و بازرگان هم دیده می شود . در واقع طوطی همان اکو و معشوق است که در پس آینه, طوطی صفتش داشته اند و سلطان ازل همان هرا است (هرا از ریشه ی هرHerr به معنای آقا و ارباب آلمانی است)
اندرون تست آن طوطی نهان
عکس او را دیده تو بر این و آن
برای خواندن بخش دوم و نهایی این مقاله در زیر کلیک کنید:
بخش اول مقاله
http://anthropology.ir/node/14163
پیوست | اندازه |
---|---|
14177.doc | 4.94 MB |
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی مناظره انتخاباتی قالیباف مناظره علیرضا زاکانی پزشکیان محمدباقر قالیباف
هواشناسی تهران سوادکوه قتل سیل سازمان هواشناسی فضای مجازی آلودگی هوا آتش سوزی قوه قضاییه شهرداری تهران وزارت بهداشت
قیمت دلار حقوق بازنشستگان قیمت سکه دولت سیزدهم قیمت طلا بازنشستگان بانک مرکزی قیمت خودرو ایران خودرو خودرو بازار خودرو مسکن
تلویزیون سریال پایتخت فیلم رسانه ملی تئاتر سریال سینمای ایران سینما حج
موبایل فضا
روسیه رژیم صهیونیستی جنگ غزه غزه اوکراین فلسطین لبنان اتحادیه اروپا حماس حزب الله لبنان چین ترکیه
یورو 2024 فوتبال پرسپولیس استقلال خوان کارلوس گاریدو باشگاه پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال علیرضا بیرانوند جام ملت های اروپا لیگ برتر ایران
هوش مصنوعی فناوری دانش بنیان اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور ناسا
مواد مخدر ویتامین قهوه دیابت خواب مغز ریزش مو