شنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 25 January, 2025
مجله ویستا
رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی (به انگلیسی Advertorial) از تلفیق دو واژه سرمقاله (Editorial) و آگهی تبلیغاتی (Advertisement) بوجود آمده است. همانطور که از اسم آن پیداست، رپورتاژ به معنای ارائه یگ گزارش است. شما در حوزه تبلیغات و بازاریابی محتوا برای رونق گرفتن تجارت یا خدمات خود میتوانید از رپورتاژ استفاده کنید. مزیتهای بهره گیری از رپورتاژ آگهی واضح است:
۱. لینک سازی: شما از طرف وبسایتهای معتبر به سمت سایت خود بک لینک میسازید.
۲. اعتبار (authority): اعتماد کاربران به نام و برند شما افزایش یافته و به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد.
۳. دیده شدن: ترافیک هدفمند ارجاعی یا ریفرال (referral) به سمت سایت شما روانه میشود.
* همانطور که گفتیم مفهوم رپورتاژ ساده است: شما یک مقاله مینویسید، مبلغی را میپردازید و آن را در یک سایت پربازدید قرار میدهید و در عوض یک لینک به سمت وبسایت خود دریافت میکنید. رپورتاژ به عنوان یک گزارش یک تبلیغ دائمی به شمار می آید، مخاطبان زیادی را جذب می کند و در بهبود سئو نیز تاثیرگذار است.
آیا استفاده از رپورتاژ آگهی برای سئو و لینک سازی خوب است؟ ارزش دارد؟
برای این سوال دو پاسخ وجود دارد:
- بله، رپورتاژ در کوتاه مدت (درحال حاضر) خوب است.
- خیر، رپورتاژ ممکن است در آینده به عنوان اسپم و ریسک برای اعتبار سایت شما شناخته شود، البته بیشتر برای وبسایتهایی که محتوا بی کیفیتی ساختهاند.
در سال ۲۰۱۴، آقای مت کاتز، رئیس اداره Webspam گوگل، به فرا رسیدن دهه تنزل کارآیی رپورتاژ اذعان داشت. طبق گفته او: "اگر شما در حال حاضر از رپورتاژ آگهی برای به دست آوردن لینک استفاده میکنید، به مرور زمان دست از این کار بکشید. چرا؟ چراکه در بلند مدت این روش کسب اعتبار و لینک به یک روش اسپمی تبدیل میشود و اگر شما تعداد زیادی آگهی رپورتاژ منتشر یا خریداری کرده باشید، واضح است که از نظر گوگل، عملکرد درستی نداشتهاید".
البته بسیاری اعتقاد دارند که این ادعای او تنها درباره بسیاری از رپورتاژهایی بوده است که دارای محتوا بی کیفیت بودهاند.
* گذشته از این ادعا، امروزه رپورتاژ به عنوان یکی از قدرت مندترین تاکتیکهای مارکتینگ شناخته میشود. رپورتاژ به احتمال زیاد یکی از بهترین روشها برای ساخت لینکهای قدرتمند است.
آیا رپورتاژ آگهی برای وبسایت انتشار دهنده آن خوب است؟
برای این سوال نیز یک پاسخ کوتاه بله وجود دارد. تا زمانی که وبلاگ نویسان به مرتب سازی و ویرایش مقالات در زمانهای مختلف علاقهمند هستند، ارائه رپورتاژ آگهی نیز میتواند به عنوان یک منبع محتوای ارزشمند قابل استفاده باشد.
بخش مهم هر نوع محتوا خارجی، وجود لینکهای خارجی داخل متن است. شما تنها باید زمانی یک لینک خارجی به سمت سایت دیگر بزنید که حس ارائه گزارش که یکی از دو خاصیت اصلی رپورتاژ است، ایجاد شده باشد. باید بدانید که لینکها تنها زمانی ارزشمند هستند و به محتوا ارزش اضافه میکنند که برای ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارئه منابع بیشتر ساخته شده باشند.
* برای این کار به وبسایت پذیرنده رپورتاژ توصیه میکنیم، کیفیت محتوا آگهی را خوب بررسی کند و از طرف دیگر این اطمینان را حاصل کنید که به وب سایتهای باکیفیت که به ارزش سایت شما اضافه میکنند، لینک بزنید.
نقش مهم بک لینک در رپورتاژ آگهی و بهبود سئو
اصلیترین تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت شما از طریق لینکهای قابل مشاهده است. همانطور که میدانید، بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو است و به احتمال زیاد خواهد بود. در این میان، مکان قرار گیری لینک بسیار مهم است. به صورت ایده آل، لینک باید در بدنه اصلی محتوا، مرتبط با متن پیرامون آن و مقالات مرتبط قرار بگیرد. رپورتاژ آگهی معمولا دارای یک پاراگراف به صورت بیوگرافی است که درباره سابقه و تخصص کمپانی شما بحث میکند. نویسنده معمولا لینک را در این پاراگراف قرار میدهد.
این کار خوب است، اما باید از سایت منتشر کننده بخواهید که یک متن را در بدنه اصلی محتوا قرار دهد، چراکه در آن صورت است که اعتبار بیشتری به لینک بخشیده میشود. چرا یک لینک داخل متن اصلی مهم است؟ این کار باعث ایجاد یک لینک طبیعی برای خواننده متن و وبسایت میشود. این کار نه تنها برای سئو مفید است، بلکه برای بالا بردن نرخ کلیک نیز کارآمد است.
* انواع ساخت لینک در رپورتاژ آگهی میتواند به شرح زیر باشد:
• نام برند شما: برای مثال لینک کردن "vista.ir" در کلمه "ستاره"
• کلمه کلیدی مورد نظر شما: لینک کردن کلمه خاصی که کلمه کلیدی شما به شمار میآید.
• مطابقت قسمتی: لینک کردن قسمتی از کلمه کلیدی که برای شما ارزشنمند است؛ برای مثال: در جمله "ستاره مجله اینترنتی فارسی زبانان" – کلمه "مجله اینترنی" کلمه کلیدی اصلی شماست، حال میتوانید کلمه "سلامت" را نیز در جمله " مجله وب در بخش سلامت تخصص دارد" لینک کنید.
• نشانی وب: آدرس URL یک صفحه را کامل قرار دهید.
نکته مهم: شما تنها نباید با هدف بهبود سئو لینک سازی کنید، تلاش خود را بیش از حد لزوم برای کسب رضایت گوگل متمرکز نکنید. راحتترین روش این است که لینکهایی بسازید که در متن ارزش دارند و برای خواننده نیز طبیعی به نظر میرسند. با این شکل میتوانید از عدم تکرار یک کلمه لینک شده مشخص در مقالات مختلف و متعدد جلوگیری کنید. هر چه تنوع لینکها در رپورتاژ بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.
رپورتاژ آگهی با رعایت نکات زیر بسیار کارآمد است
- لینک باید به محتوا ارزش اضافه کند: لینکهای موجود در محتوا باید تا سر حد امکان به متن پیرامون آن مرتبط باشد. از طرف دیگر باید از کلمه لینک شده استفاده کنید تا هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر طبیعی و قابل قبول به نظر برسد.
- متحوایی که به سمت آن لینک میزنید باید با کیفیت باشد: محتوایی که به سمت آن لینک میزنید باید بسیار با کیفیت باشد تا پاسخگوی نیاز کاربر بوده و کاربر نیز آن را ارزشمند تلقی کند. لینک کردن به یک محتوا بیکیفیت با هدف تغییر رتبه بندی گوگل نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. این کار نه تنها رتبه صفحه مورد نظر را تنزل میدهد، بلکه در واقع به شهرت وبلاگ ارائه دهنده رپورتاژ را نیز لطمه میزند.
- لینک زدن در پاراگراف بیوگرافی را فراموش نکنید: لینک موجود در پاراگراف بیوگرافی ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما روانه نمیکند. اما از آن جایی که لینک فالو شده است، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت شما دارد.
کلام آخر؛ در حال حاضر، رپورتاژ یک معامله پر سود است
البته بسیاری اعتقاد دارند که این ادعای او تنها درباره بسیاری از رپورتاژهایی بوده است که دارای محتوا بی کیفیت بودهاند.
* گذشته از این ادعا، امروزه رپورتاژ به عنوان یکی از قدرت مندترین تاکتیکهای مارکتینگ شناخته میشود. رپورتاژ به احتمال زیاد یکی از بهترین روشها برای ساخت لینکهای قدرتمند است.
برای این سوال نیز یک پاسخ کوتاه بله وجود دارد. تا زمانی که وبلاگ نویسان به مرتب سازی و ویرایش مقالات در زمانهای مختلف علاقهمند هستند، ارائه رپورتاژ آگهی نیز میتواند به عنوان یک منبع محتوای ارزشمند قابل استفاده باشد.
بخش مهم هر نوع محتوا خارجی، وجود لینکهای خارجی داخل متن است. شما تنها باید زمانی یک لینک خارجی به سمت سایت دیگر بزنید که حس ارائه گزارش که یکی از دو خاصیت اصلی رپورتاژ است، ایجاد شده باشد. باید بدانید که لینکها تنها زمانی ارزشمند هستند و به محتوا ارزش اضافه میکنند که برای ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارئه منابع بیشتر ساخته شده باشند.
* برای این کار به وبسایت پذیرنده رپورتاژ توصیه میکنیم، کیفیت محتوا آگهی را خوب بررسی کند و از طرف دیگر این اطمینان را حاصل کنید که به وب سایتهای باکیفیت که به ارزش سایت شما اضافه میکنند، لینک بزنید.
بخش مهم هر نوع محتوا خارجی، وجود لینکهای خارجی داخل متن است. شما تنها باید زمانی یک لینک خارجی به سمت سایت دیگر بزنید که حس ارائه گزارش که یکی از دو خاصیت اصلی رپورتاژ است، ایجاد شده باشد. باید بدانید که لینکها تنها زمانی ارزشمند هستند و به محتوا ارزش اضافه میکنند که برای ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارئه منابع بیشتر ساخته شده باشند.
* برای این کار به وبسایت پذیرنده رپورتاژ توصیه میکنیم، کیفیت محتوا آگهی را خوب بررسی کند و از طرف دیگر این اطمینان را حاصل کنید که به وب سایتهای باکیفیت که به ارزش سایت شما اضافه میکنند، لینک بزنید.
نقش مهم بک لینک در رپورتاژ آگهی و بهبود سئو
اصلیترین تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت شما از طریق لینکهای قابل مشاهده است. همانطور که میدانید، بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو است و به احتمال زیاد خواهد بود. در این میان، مکان قرار گیری لینک بسیار مهم است. به صورت ایده آل، لینک باید در بدنه اصلی محتوا، مرتبط با متن پیرامون آن و مقالات مرتبط قرار بگیرد. رپورتاژ آگهی معمولا دارای یک پاراگراف به صورت بیوگرافی است که درباره سابقه و تخصص کمپانی شما بحث میکند. نویسنده معمولا لینک را در این پاراگراف قرار میدهد.
این کار خوب است، اما باید از سایت منتشر کننده بخواهید که یک متن را در بدنه اصلی محتوا قرار دهد، چراکه در آن صورت است که اعتبار بیشتری به لینک بخشیده میشود. چرا یک لینک داخل متن اصلی مهم است؟ این کار باعث ایجاد یک لینک طبیعی برای خواننده متن و وبسایت میشود. این کار نه تنها برای سئو مفید است، بلکه برای بالا بردن نرخ کلیک نیز کارآمد است.
* انواع ساخت لینک در رپورتاژ آگهی میتواند به شرح زیر باشد:
• نام برند شما: برای مثال لینک کردن "vista.ir" در کلمه "ستاره"
• کلمه کلیدی مورد نظر شما: لینک کردن کلمه خاصی که کلمه کلیدی شما به شمار میآید.
• مطابقت قسمتی: لینک کردن قسمتی از کلمه کلیدی که برای شما ارزشنمند است؛ برای مثال: در جمله "ستاره مجله اینترنتی فارسی زبانان" – کلمه "مجله اینترنی" کلمه کلیدی اصلی شماست، حال میتوانید کلمه "سلامت" را نیز در جمله " مجله وب در بخش سلامت تخصص دارد" لینک کنید.
• نشانی وب: آدرس URL یک صفحه را کامل قرار دهید.
نکته مهم: شما تنها نباید با هدف بهبود سئو لینک سازی کنید، تلاش خود را بیش از حد لزوم برای کسب رضایت گوگل متمرکز نکنید. راحتترین روش این است که لینکهایی بسازید که در متن ارزش دارند و برای خواننده نیز طبیعی به نظر میرسند. با این شکل میتوانید از عدم تکرار یک کلمه لینک شده مشخص در مقالات مختلف و متعدد جلوگیری کنید. هر چه تنوع لینکها در رپورتاژ بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.
رپورتاژ آگهی با رعایت نکات زیر بسیار کارآمد است
- لینک باید به محتوا ارزش اضافه کند: لینکهای موجود در محتوا باید تا سر حد امکان به متن پیرامون آن مرتبط باشد. از طرف دیگر باید از کلمه لینک شده استفاده کنید تا هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر طبیعی و قابل قبول به نظر برسد.
- متحوایی که به سمت آن لینک میزنید باید با کیفیت باشد: محتوایی که به سمت آن لینک میزنید باید بسیار با کیفیت باشد تا پاسخگوی نیاز کاربر بوده و کاربر نیز آن را ارزشمند تلقی کند. لینک کردن به یک محتوا بیکیفیت با هدف تغییر رتبه بندی گوگل نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. این کار نه تنها رتبه صفحه مورد نظر را تنزل میدهد، بلکه در واقع به شهرت وبلاگ ارائه دهنده رپورتاژ را نیز لطمه میزند.
- لینک زدن در پاراگراف بیوگرافی را فراموش نکنید: لینک موجود در پاراگراف بیوگرافی ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما روانه نمیکند. اما از آن جایی که لینک فالو شده است، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت شما دارد.
کلام آخر؛ در حال حاضر، رپورتاژ یک معامله پر سود است
* انواع ساخت لینک در رپورتاژ آگهی میتواند به شرح زیر باشد:
• نام برند شما: برای مثال لینک کردن "vista.ir" در کلمه "ستاره"
• کلمه کلیدی مورد نظر شما: لینک کردن کلمه خاصی که کلمه کلیدی شما به شمار میآید.
• مطابقت قسمتی: لینک کردن قسمتی از کلمه کلیدی که برای شما ارزشنمند است؛ برای مثال: در جمله "ستاره مجله اینترنتی فارسی زبانان" – کلمه "مجله اینترنی" کلمه کلیدی اصلی شماست، حال میتوانید کلمه "سلامت" را نیز در جمله " مجله وب در بخش سلامت تخصص دارد" لینک کنید.
• نشانی وب: آدرس URL یک صفحه را کامل قرار دهید.
نکته مهم: شما تنها نباید با هدف بهبود سئو لینک سازی کنید، تلاش خود را بیش از حد لزوم برای کسب رضایت گوگل متمرکز نکنید. راحتترین روش این است که لینکهایی بسازید که در متن ارزش دارند و برای خواننده نیز طبیعی به نظر میرسند. با این شکل میتوانید از عدم تکرار یک کلمه لینک شده مشخص در مقالات مختلف و متعدد جلوگیری کنید. هر چه تنوع لینکها در رپورتاژ بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.
رپورتاژ آگهی با رعایت نکات زیر بسیار کارآمد است
- لینک باید به محتوا ارزش اضافه کند: لینکهای موجود در محتوا باید تا سر حد امکان به متن پیرامون آن مرتبط باشد. از طرف دیگر باید از کلمه لینک شده استفاده کنید تا هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر طبیعی و قابل قبول به نظر برسد.
- متحوایی که به سمت آن لینک میزنید باید با کیفیت باشد: محتوایی که به سمت آن لینک میزنید باید بسیار با کیفیت باشد تا پاسخگوی نیاز کاربر بوده و کاربر نیز آن را ارزشمند تلقی کند. لینک کردن به یک محتوا بیکیفیت با هدف تغییر رتبه بندی گوگل نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. این کار نه تنها رتبه صفحه مورد نظر را تنزل میدهد، بلکه در واقع به شهرت وبلاگ ارائه دهنده رپورتاژ را نیز لطمه میزند.
- لینک زدن در پاراگراف بیوگرافی را فراموش نکنید: لینک موجود در پاراگراف بیوگرافی ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما روانه نمیکند. اما از آن جایی که لینک فالو شده است، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت شما دارد.
کلام آخر؛ در حال حاضر، رپورتاژ یک معامله پر سود است
با مطالعه نکات ارائه شده در این مقاله باید بگوییم که در حال حاضر، رپورتاژ آگهی یک روش بسیار خوب برای تبلیغات و همچنین بهبود وضعیت سئو است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که رپورتاژ باید در وبسایتهای هم حوزه شما ارائه شود، چراکه ارائه این نوع مقاله حاوی لینک یک راه بسیار مفید برای بهتر دیده شدن، افزایش ترافیک و حتی رتبه بندی سایت است. اما در دنیای دیجیتال قانون از پیش تعیین شدهای وجود ندارد، شاید به زودی این نوع تبلیغات با محدودیتهایی رو به رو شود، تنها کاری که میتوانید انجام دهید رعایت اصول کیفیت محتوی و قوانین لینک سازی است.
منابع: forbes و pageonepower
مجله وب
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست