جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

برند لاگوست؛ داستان به دنیا آمدن کروکودیل مشهور



	برند لاگوست؛ داستان به دنیا آمدن کروکودیل مشهور | وب


بعد از گذشت هشتاد سال لاگوست به نامی آشنا بدل گشته که در بین طرفدارانش بسیار محبوب است. این برند در این سال‌ها توانسته است که جایگاه ویژه‌ای در بین تولید کنندگان پوشاک بدست آورد. در ادامه به مسیری که لاگوست طی کرده و به مقبولیت برند کنونی رسیده خواهیم انداخت.

لاگوست، داستان یک برند نمادین

عشق به بازی، عطش نوآوری و ظرافت مخصوص فرانسوی ترکیباتی است که می‌توان برای بیان این برند فرانسوی به کاربرد. برندی که همواره یادآور بنیانگذار خود رنه لاگوست است. این تنیس باز فرانسوی با تولید محصولات خود انقلابی در شیوه پوشش روزمره مردم در آن دهه‌ها ایجاد کرد.
در تب و تاب دهه ی بیست زندگی اش، تنیس باز جوان و با استعداد رنه لاگوست ده سال پیش از آنکه به نماد یک برند موفق بدل گردد، با بازی خیره کننده و جوانمردانه توجه ها را به خود معطوف کرده بود.

سال 1923: تولد کروکودیل مشهور

پس از یکی از مسابقات جام دیویس در بوستون، روزنامه نگاری امریکایی رنه لاگوست را "کروکودیل" نامید به خاطر شرطی که این بازیکن تنیس با مربی خود بر روی یک چمدان کروکودیل بسته بود. اولین بار در سال 1927 روبرت جرج لوگوی کروکودیل را طراحی کرد و به آن جان بخشید.


	برند لاگوست؛ داستان به دنیا آمدن کروکودیل مشهور | وب

سال 1927: اوج دوران ورزشی لاگوست

"سیمون تیون دو له چاوم" همسر رنه لاگوست هم به مانند شوهرش تنیسور حرفه‌ای بود و نقش تاثیر گذاری در شکل گیری کروکودیل مشهور داشت. از سال 1925 تا 1927 لاگوست تمامی جوایز مسابقات معتبر تنیس را از آن خود کرد و در اوایل دهه 30 بود که به فکر بازنشستگی از این ورزش افتاد.

سال 1933: تاسیس کمپانی لاگوست

بعد از خداحافظی از زمین تنیس در اوایل دهه­ 30 میلادی، او کمپانی لاگوست را با دوستش آندره گیلر که مدیر بزرگترین شرکت تولید لباس­‌های کشباف در فرانسه بود تاسیس کرد و آن دو به تولید تیشرت های آستین کوتاه پولو با نشان یک کروکودیل بر روی آن پرداختند. این تیشرت ها از جنس پارچه­ نخی راه راه بودند که تنفس در حین بازی را راحت تر میکرد. تولید این تیشرت ها آغاز راهی بود که الهام بخش بسیاری از برندهای ورزشی شد و نوعی خاص از سبک زندگی را معرفی می کرد.

انقلاب پولو در نه تنها در ورزش بلکه در همه ابعاد زندگی مردم نفوذ کرد. رنه لاگوست با اولین تبلیغات خود، این نام تجاری را به طور رسمی راه اندازی کرد و وارد دنیای جذاب مد شد.

سال 1951: ورود به بازار آمریکا

لباس های تنیس لاگوست در سال 1952 راه خود را به آمریکا باز کردند و  با شعار"سمبل صلاحیت یک ورزشکار" و با هدف آشنایی طبقه­ مرفه جامعه با لاگوست به فعالیت ادامه دادند.



	برند لاگوست؛ داستان به دنیا آمدن کروکودیل مشهور | وب


هر فصل رنگ مخصوص به خودش را دارد! در سال 1951 رنه لاگوست تیشرت های پولو تک رنگ و به دنبال آن راه راه را روانه بازار کرد.

پیشرفت برند لاگوست از اواخر دهه پنجاه میلادی

در سال 1958، اولین کالکشن کودکانه لاگوست تولید گردید. در دهه هفتاد لاگوست اقدام به راه اندازی کمپین های تبلیغات بین المللی کرد و در دهه هشتاد لاگوست دایره محصولات خود را با تولید عینک های آفتابی و کفش های تنیس بسیار وسیع تر کرد.

در سال 2005 نزدیک به پنجاه ملیون از محصولات لاگوست در بیش از 110 کشور دنیا به فروش رسید. با امضای قرارداد لاگوست با چند تن از تنیس بازان جوان، محبوبیت این برند روز به روز افزایش یافت و این مارک دوباره بر سر زبان ها افتاد. با حضور طراح خلاق فرانسوی کریستوف لمار، محصولات لاگوست به سمت طراحی‌های مدرن سوق پیدا کرده و به محبوبیتی بیش از پیش دست یافت.

لاگوست همچنین تصمیم به حضور بیشتر و پررنگ تر در ورزش گلف گرفت. برنارد لاگوست در اوایل سال 2005 به شدت بیمار شد و همین موضوع باعث شد تا مدیریت شرکت را به برادر کوچک ترش مایکل اگوست بسپارد. سرانجام برنارد در 21 مارس 2006 در پاریس از دنیا رفت.

لاگوست بعد از فوت برنارد

در ژانویه 2007 اولین سایت تجارت الکترونیک خود را برای بازار امریکا معرفی کرد. رنه لاگوست نام بنیادی است که با هدف کمک به دانش آموزان به ورزش در مدارس راه­­ اندازی شده است.

در سال 2010 و با آغاز همکاری فلیپ الیور باپتیستا، طراح جوان برند، توانست دور تازه ­ای در ارائه نشانه ­ها و ارزش های نام تجاری یعنی همان کردکودیل کوچک را آغاز کند.

لاگوست لایو، خط جدید تولیدی این برند است که با هدف گذاری جذب مخاطب جوان راه اندازی شد.

حرف آخر

لاگوست یکی از مشهورترین مارک های معرف سبکی خاص از زندگی است که با تیشرت های ساده پولوی خود هنوز هم کارامد و در عین حال بسیار شیک هستند.

گروه مد و پوشاک وب