یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
مجله ویستا
چاقی کودکان، اثرات منفی بازی رایانه ای
کارشناسان سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به تاثیرات سوء پیامهای تبلیغاتی در دنیای مجازی بر تشویق کودکان به مصرف خوراکیهای چاقکننده و ناسالم هشدار دادند.
کارشناسان سلامتِ سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: کودکان در اروپا در معرض انواع تبلیغات دیجیتال و بازاریابیهایی هستند که آنان را به مصرف خوراکیهای شور، شیرین و چاقکننده تشویق میکند و علاوه بر آنکه سلامت آنان را تهدید میکند موجب تشدید مشکل چاقی در این منطقه شده است.
محققان از سیاستگذاران درخواست کردند برای حفاظت از کودکان در برابر تاثیرات مضر خوراکیهای غیرمفید و پیامهای تبلیغاتی مخفیِ موجود در سایتها، بازیهای کامپیوتری و اینترنتی و دیگر رسانههای اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهند.
"سوزانا جاکوب" مدیر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: دولتها پیشگیری از چاقی در دوران کودکی را در بالاترین اولویت سیاسی خود قرار دادهاند اما همچنان کودکان به عنوان یکی از آسیبپذیرترین گروههای جامعه در معرض انبوهی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال قرار دارند که آنان را به مصرف خوراکیهای چاقکننده و حاوی قند و نمک فراوان تشویق میکند.
وی افزود: در شرایط فقدان قوانین موثر برای رسانههای دیجیتال در بسیاری از کشورها، کودکان به طور فزایندهای در معرض تکنیکهای تبلیغاتی مخرب قرار دارند که ممکن است والدین از آنها آگاهی نداشته باشند یا مورد توجه قرار ندهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بررسیها حاکی از آن است که حدود دو سوم کودکانی که پیش از سن بلوغ اضافه وزن دارند در اوایل دوران بزرگسالی نیز دچار همین مشکل هستند. همچنین ۲۵ درصد دانشآموزان اروپایی در حال حاضر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.
کارشناسان سلامتِ سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: کودکان در اروپا در معرض انواع تبلیغات دیجیتال و بازاریابیهایی هستند که آنان را به مصرف خوراکیهای شور، شیرین و چاقکننده تشویق میکند و علاوه بر آنکه سلامت آنان را تهدید میکند موجب تشدید مشکل چاقی در این منطقه شده است.
محققان از سیاستگذاران درخواست کردند برای حفاظت از کودکان در برابر تاثیرات مضر خوراکیهای غیرمفید و پیامهای تبلیغاتی مخفیِ موجود در سایتها، بازیهای کامپیوتری و اینترنتی و دیگر رسانههای اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهند.
"سوزانا جاکوب" مدیر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: دولتها پیشگیری از چاقی در دوران کودکی را در بالاترین اولویت سیاسی خود قرار دادهاند اما همچنان کودکان به عنوان یکی از آسیبپذیرترین گروههای جامعه در معرض انبوهی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال قرار دارند که آنان را به مصرف خوراکیهای چاقکننده و حاوی قند و نمک فراوان تشویق میکند.
وی افزود: در شرایط فقدان قوانین موثر برای رسانههای دیجیتال در بسیاری از کشورها، کودکان به طور فزایندهای در معرض تکنیکهای تبلیغاتی مخرب قرار دارند که ممکن است والدین از آنها آگاهی نداشته باشند یا مورد توجه قرار ندهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بررسیها حاکی از آن است که حدود دو سوم کودکانی که پیش از سن بلوغ اضافه وزن دارند در اوایل دوران بزرگسالی نیز دچار همین مشکل هستند. همچنین ۲۵ درصد دانشآموزان اروپایی در حال حاضر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قالیباف حمید نوری علیرضا زاکانی محمدباقر قالیباف ریاست جمهوری
تهران هواشناسی شهرداری تهران سیل وزارت بهداشت قتل جاده چالوس آموزش و پرورش سازمان هواشناسی سیلاب چالوس سلامت
قیمت دلار دولت سیزدهم قیمت طلا خودرو همستر کامبت بورس ایران خودرو قیمت خودرو قیمت سکه یارانه مسکن چین
روز عرفه کربلا سینمای ایران تلویزیون رسانه ملی موسیقی دفاع مقدس سینما بازیگر سریال جواد عزتی تئاتر
وزارت علوم ایکس دانش بنیان جهاد دانشگاهی فناوری
روسیه رژیم صهیونیستی اسرائیل عید قربان غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا اوکراین حزب الله لبنان جنگ اوکراین حماس
فوتبال پرسپولیس یورو 2024 استقلال سپاهان مس رفسنجان باشگاه پرسپولیس جام حذفی جام ملت های اروپا لیگ برتر فدراسیون فوتبال جواد نکونام
هوش مصنوعی اینترنت رسانه رشد مهاجرت ایلان ماسک ناسا گوگل مایکروسافت اپل سامسونگ پهپاد
سازمان غذا و دارو دیابت ویتامین کاهش وزن سنگ کلیه چاقی فشار خون پیری