جمعه, ۲۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 14 February, 2025
مجله ویستا
چاقی کودکان، اثرات منفی بازی رایانه ای
کارشناسان سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به تاثیرات سوء پیامهای تبلیغاتی در دنیای مجازی بر تشویق کودکان به مصرف خوراکیهای چاقکننده و ناسالم هشدار دادند.
کارشناسان سلامتِ سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: کودکان در اروپا در معرض انواع تبلیغات دیجیتال و بازاریابیهایی هستند که آنان را به مصرف خوراکیهای شور، شیرین و چاقکننده تشویق میکند و علاوه بر آنکه سلامت آنان را تهدید میکند موجب تشدید مشکل چاقی در این منطقه شده است.
محققان از سیاستگذاران درخواست کردند برای حفاظت از کودکان در برابر تاثیرات مضر خوراکیهای غیرمفید و پیامهای تبلیغاتی مخفیِ موجود در سایتها، بازیهای کامپیوتری و اینترنتی و دیگر رسانههای اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهند.
"سوزانا جاکوب" مدیر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: دولتها پیشگیری از چاقی در دوران کودکی را در بالاترین اولویت سیاسی خود قرار دادهاند اما همچنان کودکان به عنوان یکی از آسیبپذیرترین گروههای جامعه در معرض انبوهی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال قرار دارند که آنان را به مصرف خوراکیهای چاقکننده و حاوی قند و نمک فراوان تشویق میکند.
وی افزود: در شرایط فقدان قوانین موثر برای رسانههای دیجیتال در بسیاری از کشورها، کودکان به طور فزایندهای در معرض تکنیکهای تبلیغاتی مخرب قرار دارند که ممکن است والدین از آنها آگاهی نداشته باشند یا مورد توجه قرار ندهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بررسیها حاکی از آن است که حدود دو سوم کودکانی که پیش از سن بلوغ اضافه وزن دارند در اوایل دوران بزرگسالی نیز دچار همین مشکل هستند. همچنین ۲۵ درصد دانشآموزان اروپایی در حال حاضر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.
کارشناسان سلامتِ سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: کودکان در اروپا در معرض انواع تبلیغات دیجیتال و بازاریابیهایی هستند که آنان را به مصرف خوراکیهای شور، شیرین و چاقکننده تشویق میکند و علاوه بر آنکه سلامت آنان را تهدید میکند موجب تشدید مشکل چاقی در این منطقه شده است.
محققان از سیاستگذاران درخواست کردند برای حفاظت از کودکان در برابر تاثیرات مضر خوراکیهای غیرمفید و پیامهای تبلیغاتی مخفیِ موجود در سایتها، بازیهای کامپیوتری و اینترنتی و دیگر رسانههای اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهند.
"سوزانا جاکوب" مدیر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: دولتها پیشگیری از چاقی در دوران کودکی را در بالاترین اولویت سیاسی خود قرار دادهاند اما همچنان کودکان به عنوان یکی از آسیبپذیرترین گروههای جامعه در معرض انبوهی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال قرار دارند که آنان را به مصرف خوراکیهای چاقکننده و حاوی قند و نمک فراوان تشویق میکند.
وی افزود: در شرایط فقدان قوانین موثر برای رسانههای دیجیتال در بسیاری از کشورها، کودکان به طور فزایندهای در معرض تکنیکهای تبلیغاتی مخرب قرار دارند که ممکن است والدین از آنها آگاهی نداشته باشند یا مورد توجه قرار ندهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بررسیها حاکی از آن است که حدود دو سوم کودکانی که پیش از سن بلوغ اضافه وزن دارند در اوایل دوران بزرگسالی نیز دچار همین مشکل هستند. همچنین ۲۵ درصد دانشآموزان اروپایی در حال حاضر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.
![](/imgs/no-img-200.png)
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست