جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
خبرهای داغ داغ
گاهی از به روزترین و باخبرترین خبرگزاریها و روزنامهها هم بهتر عمل میکنند.
معمولا جدیدترین خبرها و عکسهای مجریها و بازیگران معروف را میتوانید در وبلاگهایی پیدا کنید که کلوب هواداران، باشگاه دوستداران و علاقهمندان آنها نام گرفتهاند.
وبلاگهایی که درباره شخص مورد نظر یعنی همان کسی که طرفدارش هستند، بیشترین اطلاعات را دارند و همه چیز را درباره اوضاع کاری و زندگی شخصی طرف میدانند.
اگر آرشیو مصاحبههای این افراد را با رسانههای مختلف میخواهید، اگر میخواهید عکسهای جدید فرد مورد نظر را ببینید یا میخواهید بدانید این روزها کجاست و چه کار میکند، بهترین کار این است که سری به وبلاگ هواداران او بزنید.
این وبلاگها معمولا دو نوع هستند. گروه اول وبلاگهایی که رویکرد سرگرمی دارند. مثلا از سوی برخی جوانهای علاقهمند برای برخی مجریان و بازیگران جوان و معروف راهاندازی میشوند. معمولا صاحبان این وبلاگها در ذهن خود ایده آل و آرمانی دارند که آن را در فردی که هوادارش هستند، مییابند یا مثلا دوست دارند در جایگاه و مرتبهای قرار بگیرند که آن فرد قرار دارد. این وبلاگها با شروع فعالیتهای جدید فرد مورد نظر به روز هم میشوند.
مثلا در ماه مبارک وبلاگ هواداران بازیگران جوانی که در سریالها ایفای نقش میکردند یا وبلاگهای هواداران یکی از مجریان جوان فعالیت زیادی داشتند.
از آنجا که گروههای جوان که علاقهمندیهایشان هم برخی مواقع توجیه منطقی ندارد، اداره کنندگان این وبلاگها هستند محتوایشان را هم اغلب مطالبی تشکیل میدهد که میتوان آنها را در ردیف مطالب زرد یا حتی کمتر قرار داد، مثلا تولد شخص را تبریک میگویند، عکسهای شخصیاش را میگذارند، از زندگی خصوصی و علاقهمندیهایش مینویسند و خلاصه رویکرد زرد دارند، اما به واسطه اینکه عموماً ارائهکننده جدیدترین خبرها درباره فرد مورد نظر هستند، میتوانند محل مراجعه باشند.
گروه دوم هم وبلاگهایی هستند که بر اساس علاقهمندیهای منطقی راهاندازی میشوند، مثل وبلاگهایی که از سوی علاقهمندان سریالهای برخی کارگردانها مثل حسن فتحی راه اندازی میشود. محتوای اینوبلاگها را موضوعات تخصصی تر تشکیل میدهند و نقد و تحلیل آثار فرد و روند فعالیتهایش نیز در این وبلاگها وجود دارد.
به یک دلیل مشخص، اغلب وبلاگهای گروه اول که رویکرد سرگرمی دارند و وبلاگهای گروه دوم با رویکردی تخصصیتر قابل اعتنا و اعتماد هستند. بیشتر خبرهایی که منتشر میکنند، موثق است. به این دلیل که غیرمستقیم یا مستقیم محتوای آنها را فرد مورد نظر مدیریت میکند یا بر آنها اعمال نظر دارد.
البته این درباره همه وبلاگهای هواداری صدق نمیکند چه اینکه گاهی در جستجوها میبینیم مثلا حدود ۲۰۰ وبلاگ هوادار برای هنرپیشهای وجود دارد اما در میان این ۲۰۰ وبلاگ، شناسایی وبلاگی که به نوعی رسانه غیررسمی یک فرد است و جدیدترین اخبار و اطلاعات را از او دارد، کار سختی نیست. در واقع میان انواع وبلاگ هواداران یک فرد، همواره یکی از آنها وجود دارد که به عنوان سرشاخه یا وبلاگ اصلی عمل میکند. فرض کنید برای یک مجری جوان حدود صد عنوان وبلاگ هوادار راهاندازی شده، اما درمیان آنها یکی هست که منبع اطلاعرسانی و خبری بقیه هم میشود. این وبلاگ که به نوعی سرشاخه اصلی هم هست با اعمال نظر مستقیم یا غیر مستقیم فرد مذکور اداره میشود.
آنچه جالب و عجیب مینماید این که صاحبان این وبلاگها همکاران اینترنتی خود را مییابند و مثل حلقهای به هم متصل میشوند. در فهرست پیوندهای وبلاگ هواداران فلان مجری جوان، عناوین وبلاگهای هواداران هنرپیشهها و مجریان دیگر را هم میبینید.
معمولا افراد بنا به دلایل و علاقهمندیهای شخصی به راهاندازی وبلاگهای هواداری اقدام میکنند. صرفنظر از اینکه علاقهمندی آنها توجیه منطقی دارد یا نه، میتوان به این اتفاق به عنوان فرصتی برای تبلیغ رادیو و تلویزیون در دنیای مجازی نگاه کرد به شرط اینکه امکانی برای هدایت این وبلاگها که خیلی از آنها در شهرستانها و روستاها به روز میشوند، ایجاد شود؛ امکانی که سبب ساز ارتقای محتوای آنها شود، اینکه صاحبان وبلاگها در فضای وب همدیگر را پیدا میکنند، یعنی کارهای هم را میبینند و به نوعی با هم رقابت دارند.
اینها با اطلاعرسانی درباره یک مجری یا یک بازیگر یا یک کارگردان که در رادیو و تلویزیون فعالیت دارد به طور غیرمستقیم از فضای مجازی به نفع رادیو و تلویزیون بهره تبلیغی میبرند. پس میتوان به عنوان فرصتی در اختیار رادیو و تلویزیون به آنها نگاه کرد.
آموزش این افراد حتی در همین فضای وب، هدایت علاقهمندیهای آنها به سمت و سوی منطقی، ایجاد رقابت و حتی برگزاری مسابقه و جشنواره، نتایج خوبی بهدنبال دارد که کمترین آنها استفاده تبلیغی بهینه از فضای وب است.
کاری که چندسال پیش رادیو جوان با راهاندازی حلقه وب دوستداران رادیو جوان کرد و به شیوه کارآمدی از فضای وب به نفع خود استفاده تبلیغی برد.
البته غفلت از این جریان و به حال خود رها کردن آن هم نتایج منفی به بار خواهد آورد که کمترین آنها دامن زدن به شایعات و حاشیههاست.
به هر حال بسیاری از این وبلاگها توسط گروههای جوان که علاقهمندیهای کاذب دارند، اداره میشود. این علاقهمندی کاذب آن هم در فضای وب که دامنه انتشار وسیع دارد باعث میشود صاحب وبلاگ به سمت اخبار حاشیهای برود یا شایعاتی را مطرح کند که انتشار آن در فضای وب نه به نفع فردی است که از او هواداری شده و نه به نفع سازمانی که فرد مذکور با آن همکاری دارد، بنابراین غفلت از وبلاگهای هواداری میتواند تهدید و توجه، هدایت آنها میتواند فرصتی منحصر به فرد برای صدا و سیما باشد.
فریبا رحمانی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر یسنا قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو دلار سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم
فضای مجازی شهاب حسینی سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس
کولر هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی