پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا

روشهای توسعه تجارت


●● شرکتها برای گسترش و رشد دامنه تجاری خود می توانند روشهای متفاوتی را برگزینند از جمله :
● توسعه بازار فروش :
تمرکز موفقیت آمیز بر بازاریابی جهت فروش محصولات تولیدی و خدمات …

● شرکتها برای گسترش و رشد دامنه تجاری خود می توانند روشهای متفاوتی را برگزینند از جمله :

توسعه بازار فروش :

تمرکز موفقیت آمیز بر بازاریابی جهت فروش محصولات تولیدی و خدمات ،از دو طریق ممکن می گردد. یا اینکه بازارهای جدیدی بیابیم یا بر تعداد مشتریان جدید در بازارهای موجود بیفزاییم .

گسترش دامنه تولید :

برای چنین گسترشی برای جوابگویی به تقاضا در بازارهای بزرگتر، تمرکز بر تحقیقات و توسعه ، امری اجتناب ناپذیر است ، تا بتوان به تولیدات و خدمات جدید دست یافت و یا اینکه اصلاحات لازم را درمحصولات موجود به وجود آورد .

نوآوری :

لازمه موفق بودن در امر بازاریابی ، تمرکز بر تولید کالاها و خدماتی است که بتواند تولیدات قدیمی را از دور خارج ساخته و مشتری را تشویق کند تا به سطوح جدیدی از تقاضا ارتقا یابد .

ترکیب افقی :

منظور از ترکیب افقی آن است که بتوانید با ایجاد تشکل ، فعالیتهای بازاریابی خود را با توجه به فعالیتهای بازاربی بنگاههای مشابه توسعه داده و رقبا را نیز جذب کنید .

ترکیب عمودی :

در ترکیب عمودی ، عملکرد فروش خود را بتوانید بالا برده و از همکاری عرضه کنندگان و توزیع کنندگان استفاده نموده و یا تشکیلاتی به وجود آورید تا توزیع و عرضه را بر عهده داشته باشند .