پنجشنبه, ۱۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 6 June, 2024
مجله ویستا

خانم ریمند و بازی کامپیوتر


خانم ریمند و بازی کامپیوتر

مصاحبه وب سایت گیم اینفورمرز با خانم ریمند

▪ نزدیک به یک سال از ساخت بازی گذشته ، خیلی از مردم فکر میکردند بازی Assassin`s Creed را بتونند توی E۳ امسال بازی کنند ، اما هیچ خبری نبود مشکل چی هست؟

ـ خب ، شما که همیشه برای یک دمو آماده میشید! . به عنوان تهیه کننده مسئولیت من یعنی مهمترین نکته محصول نهایی است را بخوبی میشناسم . بنابراین به تیم اجازه دادیم تا روی کار متمرکز شوند و آزمایشات لازم را انجام دهند که بهترین تواناییهایمان را روی هر نکته ای انجام دهیم و من این قول را به شما میدهم مهم ترین نکته این است که AC بسیار صدا میکند و مطمئنا پاسخ کار ما را به خوبی خواهد داد. موفقیت ما انقدر بالا است که داریم باز سعی خود را برای بهتر بودن می کنیم . وای خدای من ... بهتر است باز به ما فشار بیاوری تا به مقصد دلخواه برسیم .

▪ در حال حاضر شما و گروه تان در چه حد از کار هستید؟

ـ خب . تمامی ویژگیها خیلی خوب انجام شده .همین حالا ما داریم روی تمامی اجزای ریز کار میکنیم . ما درباره نوعی هوش با تمامی جنگها انجام شده و تمامی توجه به محیطها متفاوت حرکت میکند. درباره آن مرحله جائیکه ازدحام زیاد است به محیط حیات کافی را میبخشد . . و اگر شما توقف کنید و برگردیدو محیط را مورد بررسی قرار بدهید و به سوی اولین لبه بروید بالا رفتن شما به لحاظ صورت شما اوج میگیرد . مهم نیست که شما یکبار gameplay دارید . تفریح در بازی به شما اجازه میدهد که مجبور باشید با هر حرکتتان مردم متعجب شده یا عکس العمل نشان دهند حتی تا جائیکه باز ما دنبال ویژگی هستیم . ضوابط تولید ما خیلی زیبا انجام شده تمامی هنرها را واقعا روی کار سطح طرح ما سنجیده عمل شده بخصوص در تمامی مناطق و حتی جائیکه شما باید افراد کلیدی را ترور کنید . یکی از کانونهای بزرگ دیگر داشتن راههای متفاوت است که باید حمله بکنید . و اگر روش شما به آهستگی در ازدحام بکار برده شود . مردم به شما کمک میکنند تا با معما یا فکر کردن راهی را بیابید یا جایی را نشان خواهند داد . یا مهارتهای آکروباتیکی و محیطی خود را بکار میبرند همچنین آنها برای ماموریت در مرحله متعادل خواهند بود .

▪ این بازی اوایل برای ps۳ اعلام شد . اما حالا که عنوان انحصاری به حساب نمی آید چی شد تصمیم گرفتید بازی را توسعه دهید ؟

ـ برای من نسل بعد کمی مایوس کننده بود . بازی های مهیج و عالی خیلی کم دیده میشوند اما من تمام آنها را ندیدم که واقعا احساس متفاوت بکنم در مواقعی گرافیک بهتر بوده مقداری فن آوری پیشرفته در آنان میبینم و ما برای نسل بعد احتیاج به سخت افزار مناسب داریم اما من در هیچ یک چنین چیزی ندیدم که من را به حیرت بیاندازد . یکی از مواردی که دیده شده و گرافیک زیبایی داشت Gears بود و یکی از دلایل انتخاب کنسول ۳۶۰ همین بوده است . باز هم هستند که اگر بخوام نام ببرم باید توضیحات را حتما داده باشم .

▪ بعد از اعلام ساخت بازی برای ۳۶۰ بعضی شایعات نیز وجود داشت مبنی بر متفاوت بودن نسخه ۳۶۰ و PS۳ . آیا تفاوتی میان نسخه ۳۶۰ و ps۳ خواهد بود ؟

ـ فکر نمیکنم تفاوتی بین دو نسخه وجود داشته باشه . ما برای کامل درست کردن بازی مسئول هستیم . موتورها همان قابلیتها را دارند . هر دو سیستمها چیزهای متفاوتی دارند . اما در playstation ۳ شما میتوانید یک تفاوت اندک در برخی بافتها ببینید و ممکن هست در ۳۶۰ مقدار کمی انتقال تصویر روانتر باشد . مگر اینکه نشسته درباره آن مورد بررسی قراردهید و هر دو طرف تفاوت کمی خواهند داشت . تجربه و هدفمان دقیق روی هر دو یکی خواهد بود.

▪ شما قصد استفاده از کنترل Sixaxis و برنامه ریزی در استفاده نمودن از آن را دارید ؟

ـ نه

▪ چرا نه ؟

ـ ما در اوایل میخواستیم هر ایده ای را که پیش رو داشتیم اجرا کنیم ، اما احساس کردیم این ایده بزرگی نیست اوایل سعی داشتیم آن را انجام بدیم ولی بعدا منصرف شدیم شما خودتان خواهید دید هیچ نیازی برای استفاده از این تکنولوژی در بازی نیست

▪ یوبی سافت در اضافات بازی بسیار دوستانه عمل میکند ، آیا شما برنامه ریزی برای این کار دارید یا خیر؟

ـ ما اندازه کمی این کار را انجام دادیم . فکر میکنم پچ ها و اضافاتی برای بازی عرضه بشند. برای این صحبت ها من که هنوز خیلی خونسرد هستم برای اینکه میتوانید شمشیرهایی را بگیرید .احتمالا باز هم مورد بررسی قرار میدهیم .

▪ شما برنامه ریزی درباره خانه ها و امتیاز ها دارید ؟ اصلا دوست دارید آن ها را در AC قرار بدید؟

ـ باید عرض کنم در این مورد نیز ما در حال بررسی هستیم ولی فعلا نمیتونم چیزی بگم.

▪ بازی Assassin`s Creed یکی از چند بازی بود که در انحصار PS۳ قرار داشت .و بعد دستبکار شدید و یک hight-profile تبدیل شد و از انحصار PS۳ درآمد . چه چیز شد که این تصمیم را گرفتید که به روی سایر کنسولها هم عرضه کنید ؟

ـ ما واقعا سخت کار میکردیم و دیدیم میتوانیم روی سایر کنسولها این کار را انجام دهیم گروه سعی خود را میکند تا کیفت مطلوبی بدست بیارن ما داریم موتور را توسعه میدهیم چون سخت افزار PS۳ متفاوت تر از ۳۶۰ است و تیم متفاوتی روی این بازی کار میکنند . ۳۶۰ هم کنسولی بود که دیدیم میتوانیم روی کار مانور دهیم و هوش مصنوعی را بهتر درست کنیم .

▪ موقعیکه شما بازی را آوردید که آن را در آغاز خیلی hight-concept مواد آکروباتیکی شما مطمئنن قشنگ است ؟

ـ چیزی که من به حیرت می اندازه ، چیزی است که شما و اغلب مردم اون بدل مینامید .بازی real-time بیست دوره بهتر از آن چیزی شده که ما در تصورمان داشتیم . من بخاطر می آورم وقتی بازی را به Microsoft نشان دادم شبیه به بازی آنها بود . واقعا سخت است ما سعی داریم حتی یک ساختمان را نیز کاملا واقعی طراحی کنیم.

▪ نظر شما درباره wii چطور است ؟

ـ کاملا یک سوال خارج از بحث . شما باید کاملا gameplay را تغییر بدهید . نباید یک کنسول جدید در یک سیستم قبلی باشد . با بالا رفتن بدون هیچ شرطی شما میتوانید هرجا بروید . خب . این نظر من هست .اما میشود یک مینی بر بازی برای wii بزرگ و حق رای و داستان بسازید و متناسب نموده و پر کنید .

▪ چه شد با کرستین قرداد بستید؟

ـ در لس انجلس خیلی مشغول بود و ما ضبط را همانجا انجام دادیم .خیلی شگفت انگیز است ، کار با او خیلی عالی و جذاب کرسیتن یک ستاره اپرا است او فوق العاده ساعتها کار میکرد و من یک گفتگو طولانی با کرستین داشتم وشخصا با او قرارداد بستم و با او قرارداد امضا کردم. کرستین واقعا مفهوم را میشناخت و کار خودش را بلد بود .

▪ شما مشغول چه بازی هستید ؟

ـ من در حال حاضر بیشتر بازیهای psp را دوست دارم و به ان عشق میورزم و برنامه هایی برای آن دارم . واقعا متفاوت است و من در تمام روز در محیط کار بازی میکنم و روی من تاثیر گذاشته بود . مخصوصا من که بازی god of war را دوست دارم بعضی مواقع هم واقعا کنترل بامزه دارد.