جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
تعامل رسانه و دین از نگاه مخاطبان
در سالهای اخیر، کانون توجه پژوهشگران حوزه رسانه و دین از رسانه به مخاطب تحول یافته است. این وضعیت در موردافرادجامعه ما که دارای علقه های خاص دینی بوده و حاکمیت که برایجاد فضای دینی در جامعه تلاش می کنند ساحتی معین تر می یابد و از اینرو پرداختن به ارتباط میان رسانه ودین با اولویت تأثیر آن بر مخاطبان ضرورت بیشتری می یابد.
آنچه که در این تحقیق نیز به آن پرداخته شده است ارائه بخشی از دیدگاههای مخاطبان ایرانی نسبت به این مقوله است که ؛براساس الگو ارائه شده توسط استوارت ام هوور در کتاب ((دین در عصر رسانه )) دنبال شده است. مصاحبه ها به دو شکل بسته و باز و به شکل هدفمند صورت گرفته وتلاش شده است که مصاحبه شونده ها ازبین اقشار مختلف جامعه هدف و رده های سنی متفاوت که طبعاً سلائق متفاوتی راجع به مواجهه با رسانه دارند انتخاب شوند.
در نهایت با توجه به زمینه شفاف و روشنی از وضعیت اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی مصاحبه شوندگان که مولفه های اساسی شکل دهنده به افکار ،نگرشها و درنتیجه گرایشات خاص آنها به رسانه می باشند والگوبرداری ازتحقیقات مشابه صورت گرفته به نوعی سنخ بندی در ارتباط با مخاطبان جامعه هدف امکان پذیر شد بدینصورت که به طور کلی افراد مورد مطالعه براساس شاخص هایی مانند نوع دینداری ، نوع رسانه موردعلاقه، میزان و نحوه مصرف ، نگرش کلی به رسانه در سه تیپ:
۱- سنتی، ۲- مابین سنتی و مدرن، ۳- مدرن نوع بندی شدند
عنوان | فایل | |
---|---|---|
تعامل رسانه و دین از نگاه مخاطبان | application/pdf 1.pdf 561 KB |
دانلود |
نسیم کاهیرده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
آمریکا عراق جنگ حماس نیکا شاکرمی مجلس شورای اسلامی روز معلم دولت رهبر انقلاب معلمان مجلس بابک زنجانی
ایران هواشناسی بارش باران هلال احمر آتش سوزی قوه قضاییه تهران پلیس سیل معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
سهام عدالت قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
سریال پایتخت مهران مدیری تلویزیون عفاف و حجاب تئاتر مسعود اسکویی سینمای ایران سینما
رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ غزه فلسطین روسیه ترکیه نوار غزه اوکراین چین انگلیس ایالات متحده آمریکا بنیامین نتانیاهو
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر گوگل اپل عیسی زارع پور تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت کاهش وزن