یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا

بررسی مهارت اجتماعی در چهار گروه منزلت اجتماعی


بررسی مهارت اجتماعی در چهار گروه منزلت اجتماعی

سه جریان نظری اساسی در ارتباط با منزلت اجتماعی کودکان در بین همگنان مطرح شده است

سه جریان نظری اساسی در ارتباط با منزلت اجتماعی کودکان در بین همگنان مطرح شده است. وستا، هلث و میلر (۱۹۹۵) آنها را به این ترتیب ارائه می‌نمایند: از دیدگاه شناختی، پیاژه اعتقاد دارد که تعارض با هم‌گنان نقش مهمی در تحول شناختی و اخلاقی داشته است. از نظر ویگوتسکی نیز تعامل با همگنی که صلاحیت بیشتری دارد؛ سطوح جدیدی از فهمیدن را تسهیل می‌نماید. بنابراین نظریه‌پرداز شناختی معتقد است کودکانی که سطوح بالاتری از تحول‌شناختی دارند، اشکال پیچیده‌تر و رشد یافته‌تر رفتار اجتماعی را از خود نشان می‌دهند.

عنوان فایل
بررسی مهارت اجتماعی در چهار گروه منزلت اجتماعی application/pdf
barasi maharate ejtemaii.pdf
174 KB
دانلود

شعله امیری