پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

کیک اسفنجی توت‌فرنگی و تمشک


کیک اسفنجی توت‌فرنگی و تمشک

● مواد لازم :
▪ ورقه بادام: ۱۰۰ گرم
▪ روغن آفتابگردان: به میزان لازم
▪ خامه دوبل: ۶۰۰ میل
▪ شکر: ۲ قاشق غذاخوری
▪ پودر وانیل یا اسانس وانیل: یک عدد
▪ توت‌فرنگی: یک کاسه (یا پاستیل توت‌فرنگی)
▪ …

مواد لازم :

ورقه بادام:

۱۰۰ گرم

روغن آفتابگردان:

به میزان لازم

خامه دوبل:

۶۰۰ میل

شکر:

۲ قاشق غذاخوری

پودر وانیل یا اسانس وانیل:

یک عدد

توت‌فرنگی:

یک کاسه (یا پاستیل توت‌فرنگی)

تمشک:

یک کاسه

شکلات سیاه:

۱۰۰ گرم

نان اسفنجی:

یک عدد بزرگ

برای شروع

یک تابه خشک را روی حرارت کم گاز قرار داده و ورقه‌های بادام را به آن اضافه کنید ‌تابه را سمت عقربه‌های ساعت بچرخانید و نگذارید تا بادام‌ها بسوزد ولی بگذارید تا قهوه‌ای رنگ شود. بعد زیر ‌تابه را خاموش کرده و کنار بگذارید تا سرد شود. به اندازه ۴ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان داخل یک جام بریزید و کنار بگذارید. خامه را درون یک کاسه بزرگ ریخته و همراه با شکر مخلوط کنید بعد پودر وانیل را درون آن بریزید و تا جایی که خامه کاملا رقیق شود هم بزنید. بعد توت‌فرنگی‌ها از وسط نصف کرده و کنار بگذارید.

اگر می‌خواهید پختن کیک سریع شود این طرز تهیه کیک باعث می‌شود سریع‌تر به هدف‌تان برسید. همیشه به یاد داشته باشید که کیک و یخچال را نمی‌توانید از هم جدا کنید؛ پس برای این‌که کیک بهتری داشته باشید آن را درون یخچال گذاشته و به‌طوری خاص اما ساده آن را تزئین کنید.

طرز تهیه کیک

با دقت نان اسفنجی را به ۳ قسمت گرد تقسیم کنید هر کدام به ارتفاع ۲ سانتی‌متر، تکه نان را روی یک تخته قرار دهید و روی آن را کمی روغن ریخته و با قاشق روی کل نان پهن کنید و بعد خامه درست شده را روی لایه اول مالیده و بعد توت‌فرنگی‌های نصف شده را روی آن گذاشته و به همین ترتیب لایه‌های بعد را گذاشته ولی با این تفاوت که در لایه آخر روی آن را خامه مالیده و به جای توت‌فرنگی، تمشک بریزید. دیواره کیک را با خامه بپوشانید و بادام‌هایی را که قبلا تفت داده بودید، خرد کرده و به دیواره بچسبانید، شکلات را با چاقوی تیز ورقه‌ای بردارید و روی تمشک بریزید.

اصلا نگران نباشید که کثیف‌کاری شده، بعد از درست کردن کیک آن را تمیز کنید.

برای سرو

می‌توانید به جای تمشک از پاستیل میوه‌ای در کیک استفاده کنید تا زیباتر شود.