دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا

ده نکته مهم برای مدیریت زمان


ده نکته مهم برای مدیریت زمان

این ده نکته فقط حدود ۱۲۰۰ کلمه است، اگر سرعت خواندن شما ۲۵۰ کلمه در دقیقه باشد فقط ۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه (یعنی کمتر از ۵ دقیقه) طول می کشد تا آن را بخوانید، این ده نکته را هر روز مرور …

این ده نکته فقط حدود ۱۲۰۰ کلمه است، اگر سرعت خواندن شما ۲۵۰ کلمه در دقیقه باشد فقط ۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه (یعنی کمتر از ۵ دقیقه) طول می کشد تا آن را بخوانید، این ده نکته را هر روز مرور کنید، تصویری را زیر میز کار خود بگذارید و به آن عمل کنید (تا طی یک شبانه روز ۲۴ ساعتی، ساعت ۲۵ را بیابید)

۱) زمان هایی که به تماشای تلویزیون اختصاص می دهید و زمان هایی را که بی هدف به دنبال چیزی می گردید، کاهش دهید برای هر کاری که به طور متوسط برای آن هر روز ۳۰ دقیقه وقت صرف می کنید، زمانی معادل یک هفته کامل در هر سال عمرتان گرفته می شود.

۲) خودتان را بشناسید، سعی کنید زمانی را که در اختیار دارید گسترش دهید و اگر لازم است دوباره کارهایتان را اولویت بندی کنید تا به هدف ها و آنچه می خواهید برسید.

۳) برای بار اول، کار را درست انجام دهید اگر برای اجرای صحیح یک کار وقت ندارید، پس چگونه برای اصلاح آن زمان خواهید داشت؟

۴) یک برنامه واقعی بنویسید و بر استفاده از آن اصرار داشته باشید، سعی کنید واقع بین باشید تا هدف های دراز مدتتان هم اجرایی شود.

۵) به اندازه کافی بخوابید حتی اگر با خوابیدن به ظاهر زمان های بیداری و کار را از دست بدهید، وقتی خوب استراحت کرده باشید به اندازه ۲۵ برابر هنگام خستگی کارایی خواهید داشت و موثر خواهید بود.

۶) هر نامه ای که به دستتان می رسد فقط یکبار بخوانید و بررسی و اقدام کنید.

۷) یادبگیرید در موقع لازم به دیگران بگویید نه.

۸) عادت کنید کارهایی را انجام دهید که شما را در رسیدن به هدف های آینده تان یاری دهد.

۹) تا سر حد مرگ وظایف متعدد را برعهده نگیرید اگر چه این که می توانید کارهای بیشتری نسبت به دیگران در یک زمان مشخص انجام دهید به نظرتان جالب می رسد ولی این کار می تواند منجر به احساس خستگی و انجام شتابزده کارها شود و در پی آن اشتباه های ناشی از بی دقتی رخ دهد.

۱۰) وقتی سعی دارید تا کاری را انجام دهید خود را در یک محیط عاری از مزاحمت و حواس پرتی قرار دهید.

علی عسکریان