شنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 25 January, 2025
کودکان صاحبنظر
ارزشگذاری در زمینههای مختلف تحصیلی و تربیتی در خانواده و مدرسه مبنی بر معیارهای متفاوتی است. بهعقیده کارشناسان، شیوهتربیت در محیط خانواده و نظام آموزشی نقش مهمی در ارتقای سطح پویایی دانش آموزان از دوران کودکی دارد.
برخی از کودکان بطور ذاتی انگیزه کافی برای انجام وظایف خود نداشته و در اصطلاح تنبل هستند، بیتوجهی به شخصیت این کودکان و مقایسه آنها با دانشآموزان کوشا در راستای منفی،
نه تنها کمکی به آنها نخواهد کرد، بلکه باعث سرخوردگی آنها از ادامه فعالیت و تحصیل میشود.
تقسیم وظایف و خلق موقعیت و مسئولیت برای انجام کارهای مختلف در محیطهای آموزشی از دیگر راهکارهای ارتقای انگیزه و سطح پویایی کودکان است. برخی والدین انتظار دارند فرزندان ، تنها کاری را انجام دهند که به آنها محول میشود. این در حالی است که کودکان باید قدرت انتخاب داشته و صاحب نظر باشند تا کاری به دلخواه خودشان انتخاب کنند به گونهای که از عهده آن بخوبی برآیند.
بسیاری از کودکان بهدلیل کاهش اعتماد به نفس و واکنش منفی بزرگترها از مسئولیت پذیری واهمه دارند. تشکیل گروههایی که کودکان مسئولیت پذیر و کوشا با کودکان بیانگیزه در آن فعالیت دارند و در پایان کار گروهی مورد ارزیابی قرار میگیرد، سطح پویایی کودکان ضعیف را ارتقا میدهد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست