شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
آشنایی با اصول صحیح فروش, رهن یا اجاره ملک
شاید بتوان یکی از راههای تضمین موفقیت در فروش کالا یا به طور کلی عرضه کالا را معرفی درست و کامل کالای موردنظر دانست.
این نکته درباره فروش زمین و مسکن نیز صادق است. به عبارتی به هر میزان بتوان قابلیتهای کالایی را بهتر معرفی کرد، به همان میزان میتوان کالای موردنظر را سریعتر و بهتر و با قیمت واقعی آن به دست طالب کالا سپرد.
توجه به هشت نکته میتواند شیوه صحیح معرفی قابلیتهای منزل مسکونی یا محل کار و... را به ما بیاموزد تا نه تنها کالای خود را با بهای مناسبتری به فروش برسانیم، بلکه با معرفی صحیح آن، در مدت کمتر، به نتیجه بهتری دست یابیم:
۱) از منزل یا محل کار عکس تهیه کنید
بسیاری از خریداران دوست دارند تا پیش از بازدید از مکان مورد نظر تصاویری از آنجا را مشاهده کنند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکان برقراری ارتباط بهتر و سریعتر، استفاده از اینترنت نیز به شیوهای برای یافتن منزل یا محل کار مناسب با سلیقه و خواست خریدار تبدیل شده است.
از این رو میتوان پس از تهیه عکس، با قرار دادن تصاویر در یک یا چند سایت اینترنتی معتبر، تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داد.
۲) برای تهیه عکس این نکات را به خاطر بسپارید
- تصویر باید نمای کامل و واضحی از منزل را نشان بدهد.
- پیش از تهیه عکس همه وسایل اضافی را که به نمای ساختمان آسیب وارد میکند از محل دور کنید.
- نماهای زیبا و مختلفی را از منزل تهیه کنید. ترجیحا در ساعتهای مختلف شبانهروز.
- پیش از تهیه تصویر، نمای ساختمان را به دقت نظافت کنید.
تصاویر داخلی را فراموش نکنیم
تهیه عکسهای متعدد از امکانات داخل ساختمان، بخش دیگری از پرسشهای خریداران را پاسخ میگوید. بنابراین:
- با دقت از فضاهای مفید منزل یا محل کار عکس بگیرید.
- پیش از تهیه عکس فضا را آراسته کنید.
- بهتر است تصاویر از فضاها، بدون اشخاص تهیه شود.
- از بخشهای مختلف منزل، از سالن پذیرایی تا سرویسهای بهداشتی عکس تهیه کنید تا افرادی که میخواهند منزل شما را ببینند، بتوانند تصاویر کامل و دقیقی از همه بخشها ببینند.
- این تصاویر میتواند در کنار تصاویرنما، در اینترنت قرار بگیرد.
۳) نوبت را رعایت کنید
اگر قصد دارید بدون واسطه منزل را به فروش رسانده و یا رهن و اجاره بدهید، برای بازدید از منزل، فاصلهای حداقل یک ساعت را برای بازدیدکنندگان در نظر بگیرید.
اما اگر این مسوولیت را به مشاور املاک سپردهاید، از آنها بخواهید همین اصل را رعایت کنند.
فاصله بین بازدیدکنندگان باعث میشود تا اولا: فرصت کافی برای بازدید هر یک از خریداران فراهم شود و در ثانی از ازدحام و شلوغی که خود عاملی برای آشفته و کوچک به نظر رسیدن فضای منزل است، جلوگیری شود. شلوغی فضا بر ذهن خریدار اثر نامطلوبی به جای میگذارد.
۴) از دوستان کمک بخواهید
هر چند گذاشتن تصویر در اینترنت یا سپردن مسوولیت فروش، رهن یا اجاره منزل به مشاوران املاک شیوههای درستی برای معرفی کالا است، اما یکی دیگر از راههایی که میتواند ما را در تسریع فروش، رهن یا اجاره منزل یاری دهد، کمک گرفتن از افراد است.
همسایهها، اقوام، دوستان و... هر یک میتوانند به عنوان مبلغ خوبی برای منزل ما مطرح شوند. بنابراین این راه سوم را نیز فراموش نکنید. مضافا این که به این شیوه امکان یافتن خریدار یا مستاجر مطمئن بیشتر از شیوههای دیگر است.
۵) تبلیغ کنید
در بحث اقتصاد تبلیغ یا دقیقتر بگوییم تبلیغ درست و موثر، راه مطمئنی برای معرفی کالا و عرضه بهتر و سریعتر آن است. بنابراین از تبلیغ به شیوههای مختلف چون روزنامه، تهیه برگههای تبلیغاتی و... فروگذار نکنید. به هر میزان تبلیغ بیشتر و موثرتر باشد، به همان میزان دستیابی به هدف سریعتر و بهتر است.
۶) در را ببندید
گاه به دلایل مختلف مانند داشتن همسایههای نامناسب، فضای کوچک و عدم امکان مراجعه خریدار به محل، دور بودن منزل به مشاور املاک و سختی بازدید از منزل و هزار و یک دلیل بزرگ و کوچک دیگر، امکان بازدید نداشته و یا در زمانهای محدودی این امکان فراهم میشود. برای رفع این معضل بهتر است: زمانی را برای بازدید انتخاب کنید که همسایه یا همسایههای مورد نظر در منزل نباشد. این به قصد فریب دادن مشتری نیست گاه مشکل برخی همسایهها تنها به شکایت از رفت و آمد مشتریان محدود شده و همین امر باعث میشود تا در زمان حضور مشتری رفتار نامناسبی از آنها صادر شود.
- سعی کنید اطلاعات را به طور کامل در اختیار مشتری قرار بدهید تا برای بازدید، زمان اندکی نیاز باشد.
- از شلوغ شدن مکان جلوگیری کنید.
- به افرادی اجازه بازدید بدهید که میدانید تا ۷۰درصد منزل را خریده یا رهن واجاره میکنند. به این ترتیب از رفت و آمد اضافی جلوگیری میکنید.
۷) با واسطهها قطع رابطه کنید
اگر اطمینان دارید که میتوانید به تنهایی و بدون کمک گرفتن از واسطهها، منزل را به فروش رسانده یا رهن یا اجاره بدهید به هیچ وجه اطلاعات منزلتان را در اختیار آنها قرار ندهید و از ابتدا موضع خود را برای انتخاب شیوه عرضه کالای خود مشخص کنید. دیده شده واسطهها در این شرایط نه تنها در جهت تسریع معامله گام بر نمیدارند بلکه با مشاهده امتناع شما از همکاری با آنها از میانه راه، نکات منفی ملک مورد نظر را برای خریداران بر شمرده و مانع از سر گرفتن معامله میشوند.
۸) به بازار توجه کنید
بی توجهی به وضعیت بازار خرید و فروش زمین و مسکن یا حتی رهن و اجاره آن باعث میشود تا قیمت غیرواقعی را برای ملک خود در نظر بگیرید، به ویژه اگر بدون مشورت مشاوران املاک اقدام به فروش، رهن یا اجاره مسکن بکنید.
بنابراین ابتدا به دقت از وضعیت بازار مطلع شوید تا با انتخاب قیمت غیرواقعی، ناخواسته مانع از معامله نشوید. از طرفی به تعویق افتادن فروش، رهن یا اجاره مسکن خود عاملی برای کاهش ارزش ملک شده و معامله آن را سختتر میکند و در پایان زمین و مسکن نیز مانند هر کالای تجاری دیگری نیازمند معرفی صحیح، تبلیغ درست و تاثیرگذار است تا بتوانید به خوبی و با قیمتی مناسب آن را به خریدار عرضه کنید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست