سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

استفاده از رنگ برای جذب مشتری


استفاده از رنگ برای جذب مشتری

در دفاتر شرکت تورنتون تومسی - که یک شرکت مهندسی بین‌المللی است - طراحی با رنگ‌های روشن، علاوه بر مهندسی سازه، کل سازمان و میزان گردش کار را بزرگ و ستودنی نشان می‌دهد.
وقتی به دفاتر …

در دفاتر شرکت تورنتون تومسی - که یک شرکت مهندسی بین‌المللی است - طراحی با رنگ‌های روشن، علاوه بر مهندسی سازه، کل سازمان و میزان گردش کار را بزرگ و ستودنی نشان می‌دهد.

وقتی به دفاتر شرکت تورنتون تومستی در لس آنجلس قدم می‌گذارید، بدون شک توجه شما اول به میز پذیرش متحرکی جلب می‌شود که جلوی یک دیوارنمای سبز روشن قرار گرفته و نام شرکت روی این دیوار حک شده است. اجسامی که روی این دیوار به رنگ سبز روشن هستند،

در واقع نماد کلاه های ایمنی در برابر میلگردهای فولادی محسوب می‌شوند.

قطعا، انتخاب رنگ برای دفتر کارتان مهم است؛ اما شاید مهم‌تر از آن این باشد که رنگ به‌عنوان ابزاری استفاده می‌شود که حکایتی را بیان کند.

در شرکت تورنتون تومستی، طراحان بر رنگ های سبز و آبی تاکید کرده اند تا فضاهای عمومی را از فضاهای خصوصی جدا کنند و به این ترتیب به فضاها و حتی گردش کار مستقیم، نظم دهند.

به گفته کانینگ ایزنبرگ، معمار این طراحی‌ها، ارباب رجوع در تجلیل از خلاقیت و مهارتی که یک مهندسی سازه خوب ارائه می‌دهد، به هیجان می‌آیند.

در واقع این طراحی‌ها نشانه‌ای از بزرگ کردن خط مشی بازرگانی شرکت هستند.

این کار همچنین باعث واکنش ارباب رجوع می‌شود.

این ایده جالب که هدف ابتدایی آن ایجاد یک فرهنگ خلاقانه برای جذب و حفظ کارمندان بوده، به یک استراتژی بازاریابی تبدیل شده که مشتری‌ها را هم جذب می‌کند.



همچنین مشاهده کنید