یکشنبه, ۱۷ تیر, ۱۴۰۳ / 7 July, 2024
مجله ویستا

کوشش سیاسی جنگ و سیاست امنیت ملی در ژاپن


کوشش سیاسی جنگ و سیاست امنیت ملی در ژاپن

سیاست ژاپنی ها کشمکش برای به دست گرفتن قدرت می باشد حزب دموکراتیک ژاپن توسط اوزاوا رهبری می شود او رهبری مجلس مافوق را به دست گرفته و حتی توانایی خنثی کردن برخی کارهای اجرایی را نیز دارد هدف او این است که حکومت را به نفع خود کنترل کند

سیاست ژاپنی‌ها کشمکش برای به دست گرفتن قدرت می‌باشد. حزب دموکراتیک ژاپن توسط اوزاوا رهبری می‌شود. او رهبری مجلس مافوق را به دست گرفته و حتی توانایی خنثی کردن برخی کارهای اجرایی را نیز دارد. هدف او این است که حکومت را به نفع خود کنترل کند. در سال ۲۰۰۵ در یک انتخاب عمومی آ‌نچه را که ممکن است به‌عنوان یک اکثریت غیرطبیعی بنامیم، توسط نخست وزیر koizumi به نام (LDPحزب لیبرال ژاپن) ایجاد شد.

ضمنا در مجلس نمایندگان ( DPJحزب دموکرات چین) یک تعدد و تکثیر غیرطبیعی و غیرمعمول که نتیجه محبوبیت نخست‌وزیر شینزو آبه بود در اواخر جولای ایجاد شد.

شرایط انتخاب درمجلس نمایندگان بزودی تغییر نمی‌کند ( نمایندگان برای یک دوره ۶ ساله انتخاب می‌شوند که نیمی از جایگاه‌ها دراین مجلس برای انتخابات درهر سه سال یک دفعه قرار گرفته) اما در مجلس نمایندگان ممکن است برای یک انتخابات عمومی این مسئله هر زمان اتفاق افتد که تعداد اکثریت در این مجلس و حتی جایگاه‌هایشان می‌تواند تغییر کند. اما این فقط برای DPJامکان‌پذیر است که در مجلس پایین‌تر(از مجلس مافوق) یک انتخابات دیگر برگزار نماید و دلیلی برای آنکه به خواسته‌های دیگران برای متوقف کردن آن توجه کند ندارد.

در سال ۱۹۹۳ -۹۴LDP کمی از قدرت خود را از دست داد. دموکرات لیبرال‌ها شرور و بد بودند و فعالیت‌های قانونی غیرمسئول بودند سوال مطرح‌شده برای DPJاین بود که موضوع حیثیت و نخست وزیر چه ابزارهایی نیاز دارد تا بتواند یک انتخاب را راه‌اندازی کند. شرایط انتخابات می‌تواند به خاطر انتقادات ازLDP و به خاطر نارضایتی DPJتغییر کند.

در زمان حاضر ژاپن یک عضو از جامعه بین‌المللی می‌باشد که مسئولیت‌های خاصی به او تحمیل می‌شود و با بقیه جهان در حال رقابت است . سیاستمداران نباید خیلی دقیق و موشکافانه کشمکش‌های داخلی ژاپن را مدنظر داشته باشند تا از این طریق به جایگاه جهانی ژاپن ضربه نزنند.

نخست وزیر مشکلات مجلس نمایندگان را حل می‌کند و گاهی یک انتخابات عمومی را بدون منتظر ماندن برای یک دوره ۴ ساله بعدی از اعضای عمومی خود برگزار می‌کند .اگر DPJ با یک تعدادی از اکثریت یا نزدیک به اکثریت در مجلس خانگی خود ظاهر شود توانایی یک مدیریت واجرا در مجالس دیگر را هم می‌تواند کسب کند که این به معنای پایداری در حکومت می‌باشد. مطمئنا DPJ نیمه کمتری از جایگاه‌ها درمجلس مافوق را به خود اختصاص داده اما اگر در طول انتخابات مجلس پایین‌تر پیروز شود حتی توانایی تحکم کردن بر مجلس مافوق را نیز دارد . این برای DPJ که در جولای ۲۰۰۷ در مجلس مافوق توا نست بر LDP پیروز شود قابل ذکر است.

قانونگذاران لیبرال دموکرات در مجلس پایین‌تر حامیان قوی‌تر نسبت به مجلس مافوق دارند. شاید LDP بتواند جایی برای خود باز کند و نیمی از جایگاه‌ها در مجلس پایین‌تر به خود اختصاص دهد . و این معنای ادامه شرایط موجودمی‌باشد .

با کنترل LDP و DPJ ممکن است این مشکل برای رهبران اجرایی LDP ایجاد شود که بدون همکاری با مخالفان DPJ حکومت کنند در حقیقت هیچ کدام از این نتایج خیلی ممکن نمی‌باشد خوشبختانه نه LDP و نه DPJ نمی‌توانند نیمی از جایگاه‌ها را در مجلس نمایندگان کسب کنند.

DPJ به ایجاد امنیت در اکثریت مجلس پایین می‌پردازد واین مسئله از به دست آوردن یک جایگاه در مجلس هم برایش مهمتر می‌باشد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت از LDP انتظار می‌رود که فقط ۲۲۰تا۲۳۰تا از صندلی‌ها از ۴۸۰ تا را در مجلس به خود اختصاص دهد. ولی اگر توانایی این را داشته باشد که در این زمینه با نیروهای شریر برخورد نداشته باشد و این یک تغییر در افکار عمومی در سال ۲۰۰۵ می‌باشد که از آن انتظار می‌رفت.

می‌توان فرض نمود که هیچ کدام از ۲ حزب بالا پیروز نشوند Newkomeito همکار LDP در طول این همکاری قانونی یک انتخاب و رای گیری را راه‌اندازی نمود آنها ۸ سال با یکدیگر همکاری داشتند اما بالاخره در اواخر جولای جایگاه‌های زیادی را در مجلس مافوق از دست داد.

LDP در طول فرایند انتخابات امیدی به حفظ همکاری با Komeito نداشت حزب کمونیست بیان داشته که نمایندگان کمتری از قبل در مجلس مافوق را دارد که این به معنای داشتن آینده بهتری برای DPJ می‌باشد لیبرال دموکرات‌ها اگر توانایی ایجاد امنیت و همکاری با Komeito را نداشته باشند با خشونت مواجهه می‌شوند . دراین هنگام LDP چه طور نمی‌تواند همه موانع را که در حمله DPJ به او اعمال شده از بین ببرد. چون حتی اگر DPJ در انتخابات مجلس پایین‌تر پیروز نشود به رهبران اجرایی LDP برای به دست گرفتن لوایح و صورت جلسه‌ها در مجلس مافوق نیازمند است.

انتظار برای ترتیب وسازماندهی مجدد اکثریت اعضای حزب که به ۲ دسته لیبرال‌ها و محافظه‌کاران تقسیم می‌شوند و دوباره تشکیل گروه می‌دهند چگونه می‌باشد؟ متاسفانه این مسئله حداقل تا زمانی که انتخاب تمام نشده پیش می‌آید.

قانونگذاران غلو می‌کنند که آنها در خطوط ایدئولوژی و به وسیله اصل ایدئولوژی تحریک می‌شوند. سیستم انتخاباتی رایج برای مجلس پایین‌تر در سال ۱۹۹۴ انتخاب شد که جایگزین ترتیبات قبلی وجایگاه‌های چند کاره با ترکیبی از جایگاه‌های تک نفره و جایگاه‌هایی که به نمایندگان شایسته واگذار می‌شود شد. انصافا این ترتیبات محکم بنا شده بود و این ساده نبود که چهارچوب عمومی مرکز ۲ حزب اکثریت تغییر یابد.

با یک دید عملی مسائل اندکی وجود دارد که LDP آن را وسیله تطمیع قرار داده تا اعضای محافظه کار DPJ را دور نگه دارد و LDP به جایگاه‌های بیشتری در مجلس مافوق نسبت به مجلس پایین دست یابد که الان حدود۳۰۰ عضو در مجلس نمایندگان دارد.

یک بخشی از تغییرات که ممکن است اتفاق افتد این است که یک حزب به همان شکل خود باقی می‌ماند اما ممکن است فعالیت‌های قانونی آنها انتقال یابد . در جایی که LDP با Komeito همکاری دارد ممکن است همکاری DPJ را با Komeito و یا همکاری DPJ و LDP و یا همکاری LDP هم با DPJ و هم با . Komeitoیک همکاری خوب شامل ۲ حزب اکثریت می‌باشد که برای دست یافتن به توافقات در مورد مسئله کاندیدهای حزب برای داشتن جایگاهی در مجلس پایین اندکی زمان می‌برد .این مانع نیازی به از میان برداشتن ندارد اگر آنها موافق باشند که تقدم را به قانونگذاران بدهند قبل از جنگ جهانی اول در مجلس پایین احزاب با برخی از این مسائل موافق بودند.

همکاری‌های بسیار عالی ( اعمال فعالیت) سیاست‌های عمومی رایج را با محدودیت مواجهه نمی‌سازد. در ژاپن توافقات زیادی وجود دارد از قبیل: زمزمه‌های امنیتی ، اجتماعی ،زمزمه مالیات، اصلاحیه‌ای در باب یک چشم‌انداز از بالا وا جازه به ما برای توجه بعدی داغ رایج در مورد بازرگانی دریایی در اقیانوس هند برای کشتی‌های دریایی از کشورهایی که با تروریسم می‌جنگند که این مسائل در زمان آزادی افغانستان در زیر سایه همکاری با آمریکا انجام شد رئیس جمهور اوزاوا بعد از انتشار مقاله‌ای با عنوان Sekai توجهات زیادی را به خود جلب کرد . او می‌گوید : همکاری مجدد به‌عنوان یک شکلی از همکاری با جنگ وسیله آمریکا مبادرت می‌شود و اعمال دفاع دسته جمعی از خود که تخلف از قانون ژاپن محسوب می‌شود. او می‌گوید: ژاپن باید در کمک‌های امنیتی بین‌المللی در افغانستان مشارکت داشته باشد که این مسئله بر اساس خواست آمریکا ایجاد شده .

در این زمینه اعلام کرده که محدودیتی در حوزه فعالیت ژاپن وجود ندارد او برای جلب توجه حتی از نیروهای نظامی هم استفاده می‌کند مقاله او تا کنون خشم‌های قابل توجهی را به خود جلب کرد اما چون این امر مهمی است می‌خواهیم در این زمینه نکات مهم آن را بررسی کنیم. اول باید به انتقادات او در مورد مسئله حمایت ژاپن برای تحمل آ‌زادی . درست است که OEF به وسیله آمریکا راه‌اندازی شده به‌عنوان عملی برای دفاع از خود و این از مسئله SAF در افغانستان متفاوت می‌باشد که بر اساس خواست (UNاتحادیه اروپا) می‌باشد اما UN یک مکان متفاوت می‌باشد که حتی OEF را هم مشروعیت می‌بخشد از طریق حمایت از خودش یک مثال نوعی از واژه دفاع دسته جمعی از خود این است که کشور A با ژاپن رابطه نزدیک دارد بدون دلیل مورد حمله کشورB قرار می‌گیرد و ژاپن علیه کشور B برای نجات A وارد جنگ می‌شود این عمل در افغانستان کاملا خلاف این می‌باشد.