چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۴۰۳ / 17 July, 2024
مجله ویستا

همیشه پای یک یهودی در میان است


همیشه پای یک یهودی در میان است

در رسانه های دنیا و مخصوصا رسانه های آمریکا چه می گذرد

در سال های اخیر همیشه این شگرد رژیم صهیونیستی بوده؛ آن‎ها قبل از شروع حملات، برای فشار بر دولت قانونی حماس سعی می کنند علاوه‎بر محاصره کامل غزه، با شگردهای گوناگون و به راه انداختن جنگ روانی، مردم فلسطین را منفعل و از حمایت حماس منصرف کنند تا عقبه مردمی مقاومت خالی بماند.

وقتی خلبان‎های اسراییلی صدها بمب را بر سر مردم نوار غزه می‎ریزند، یا تانک‎های مرکاوا منازل آن‎ها را هدف قرار می‎دهند، بلافاصله دستگاه تبلیغاتی آن‎ها برای کمرنگ نشان دادن جنایات سربازان خود و رودررو قرار دادن مردم با دولت حماس، از مقصر بودن نیروهای مقاومت دم می‎زنند و مکرر این خبر را مخابره می‎کنند.

رسانه‎های صهیونیستی در جهان سعی می‎کنند در جهت‎دهی و هدایت خبری این جنایات، به نحوی عمل کنند که سربازان اسراییلی حاضر در معرکه، و سیاست‎مداران و حامیان صهیونیسم در پشت میزهای مذاکره، تلفات و امتیازات بیشتری از مسلمانان بگیرند و راحت‎تر خواسته‎های خود را بر آنان تحمیل کنند.

گردانندگان رسانه‎های صهیونیستی در جهان، خود را قسمتی از پازل این جنگ و حامی اهداف صهیونیسم می‎دانند که همانند یک سرباز اسراییلی در گوشه‎ای از این میدان علیه مسلمانان می‎جنگند. البته این همه ماجرا نیست. فارغ از نبرد صهیونیست ها و مسلمانان، یهودی ها همواره به دنبال تسلط بر همه رسانه های جهان بوده‎اند.

برای مثال، بزرگ ترین غول های رسانه ای جهان، شرکت «AOL ـ تایم وارنر» است. شرکت AOL با خرید شرکت تایم وارنر به مبلغ ۱۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ این غول رسانه ای را به‎وجود آورد. به این ترتیب «استف کیس» که غیریهودی است، به‎عنوان رییس و «جرالدلوین» رییس یهودی تایم وارنر به‎عنوان مدیر اجرایی انتخاب شدند. اگرچه AOL ـ تایم وارنر هنوز به‎طور کامل توسط یهودی ها اداره نمی شود، اما تقابل رهبری یک سفیدپوست سرمایه دار که تنها دغدغه اش پول است از یک سو و یک یهودی نژادپرست از سوی دیگر، به‎تدریج منجر به افزایش نفوذ یهودی ها در درون AOL خواهد شد.

از آن‎جا که منافع کیس به خطر نمی افتد، او هیچ گونه اعتراضی به استخدام یهودی ها توسط لوین برای پست های کلیدی و مهم ندارد. پس از بازنشستگی یا مرگ کیس، کنترل آئول (Aol) به‎طور کامل به دست یهودی ها خواهد افتاد.

دومین غول بزرگ رسانه ای با درآمد ۲۳ میلیارد دلاری در سال ۱۹۹۷، شرکت والت دیزنی است.

«میخاییل ایزنر» رییس و مدیر اجرایی این شرکت، یهودی است. امپراتوری دیزنی، تلویزیون Tachstone، و تلویزیون Buena Vista و نیز شبکه های کابلی با مجموع ۱۰۰ میلیون مشترک را در بر می گیرد. در حوزه فیلم های سینمایی، گروه تصاویر متحرک والت دیزنی وابسته به استودیو والت دیزنی توسط «جوزف اروس» که یک یهودی است اداره می شود. «والت دیزنی پیکچرز»، «هالیوود»، «تاچ استون» و «کاروان» شرکت های فیلم سازی وابسته به این گروه هستند. «روس» شرکت «کاروان پیکچرز» را در ژانویه ۱۹۹۳ راه اندازی کرد و هدایت آن را به همکار یهودی خود «راجر برنبائوم» سپرد. شرکت «میراماکس فیلم» نیز متعلق به دیزنی است و توسط برادران وینستین اداره می شود.

ایسنر در آگوست ۱۹۹۵ شرکت Capital Cities/ABC که صاحب شبکه تلویزیونی ABC است را به چنگ آورد. این شبکه دارای ۱۰ ایستگاه تلویزیونی در بازارهای بزرگی همچون نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و هوستون است. علاوه‎بر این موارد، این شرکت، ۲۲۵ ایستگاه تلویزیونی دیگر در ایالات متحده داشته و بخشی از سهام چندین شرکت تلویزیونی اروپایی را نیز در اختیار دارد. استفن بارنشتین رییس و مدیر اجرایی شبکه کابلی ESPN وابسته به ABC هم یهودی است. این شرکت همچنین بخشی از سهام شبکه های تلویزیونی کابلی A-E، Lifetime را در اختیار دارد؛ هر کدام از این شبکه ها ۶۷ میلیون مشترک دارند.

سومین شرکت بزرگ رسانه ای با درآمد بیش از ۱۳ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۷، شرکت Viacom است که توسط یک یهودی به نام «سامنر ردستون» اداره می شود. Viacom که به تولید و پخش برنامه های تلویزیونی برای سه شبکه بزرگ مشغول است، ۱۳ ایستگاه تلویزیونی و ۱۲ ایستگاه رادیویی دارد. فیلم های سینمایی این شرکت توسط «پارامونت پیکچرز»، به مدیریت زنی یهودی به نام «شری لنسینگ»، تولید می شود. ردستون در دسامبر ۱۹۹۹ با رأی سهامداران، شبکه CBS را به چنگ آورد. مدیر اجرایی CBS یک یهودی به نام «کارمازین» است که برای ردستون کار می کند. او رییس و بزرگترین سهامدار شرکتی است که مالک شبکه تلویزیونی BCS، ۱۴ ایستگاه تلویزیونی بزرگ، ۱۶۰ ایستگاه رادیویی، شبکه های کابلی Country Music و Nashville و نیز تعداد زیادی شرکت های تبلیغاتی است.

«ادگار برونف من» دیگر چهره مقتدر یهودی در رسانه های آمریکا است. او با خریداری

Poly Gram، غول ضبط موسیقی اروپا، در ماه مه ۱۹۹۸ به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از شرکت آلمانی فیلیپس، به مرد شماره یک در بازار ضبط موسیقی تبدیل شد. درآمد حاصل از Poly Gram به‎علاوه درآمد

Universal Bronf man را به ارباب چهارمین غول بزرگ رسانه ای با درآمد سالانه ۱۲ میلیارد دلار تبدیل کرد.

از این چهار غول بزرگ رسانه ای، دو شرکت در دست یهودی ها بوده و پست های اجرایی دو شرکت دیگر نیز در اختیار آن‎ها است. با توجه به تسلط کامل یهودی ها بر رسانه های آمریکایی، باور این مسئله که آن ها بدون هیچ قصد و غرض خاصی چنین کرده اند، بسیار دشوار است.

New World Entertainment که از سوی یک تحلیل گر «نخستین تولید کننده مستقل برنامه های تلویزیونی» لقب گرفته، متعلق به یک یهودی به نام «رونالد پرلمن» است. پرلمن کسی است که به مونیکا لوینسکی در زمان تلاش کلینتون برای ساکت نگاه داشتن او، پیشنهاد کار داد!

معروف ترین شرکت در میان شرکت های رسانه ای کوچک تر، Drenm Works SKG، کاملا یهودی است. Dream works در سال ۱۹۹۴ توسط «دیوید گفن» مرد مقتدر صنعت ضبط موسیقی، «جفر زنبرگ» رییس پیشین «دیزنی پیکچرز»، و استیون اسپیلبرگ کارگردان سینما که هر سه یهودی هستند، تأسیس شد. این شرکت به تولید انیمیشن، برنامه‎های تلویزیونی و ضبط موسیقی می پردازد. با توجه به سرمایه و ارتباطات گفن، کاتزنبرگ و اسپیلبرگ، شرکت Dream Works به‎زودی به چهار غول بزرگ رسانه ای خواهد پیوست.

پر واضح است که اندکی پس از آغاز به کار صنعت سینما در دهه های نخست قرن بیستم، یهودی ها تولید و پخش اغلب فیلم های سینمایی را در دست گرفتند. با مرگ والت دیزنی در سال ۱۹۶۶ آخرین مانع حکومت یهودی ها بر هالیوود از میان برداشته شد و آن ها توانستند مالکیت شرکتی که دیزنی بنا نهاده بود را به چنگ آورند. این ها حقایقی از تسلط یهودی ها بر رسانه های آمریکایی است. تسلط یهودی ها بر رسانه های جمعی آمریکا، مهم ترین حقیقت زندگی، نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان است. هرگاه پای یک شبکه ای ماهواره ای می نشینید یا در خانه یک فیلم هالیوودی گذاشته‎اید، هروقت به رادیو یا موسیقی آمریکایی گوش می دهید یا هر چیز دیگری، مطمئن باشید که آن محصول به‎واسطه یکی از این ابر کمپانی های رسانه ای تهیه یا پخش شده است.

منبع: هفته نامه - پنجره - ۱۳۸۹ - شماره ۴۷ - تاریخ شمسی نشر ۰۰/۰۰/۱۳۸۹