چهارشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 12 February, 2025
مجله ویستا

راهکارهای تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران قسمت دوم مهارت های ارتباط شنیداری


راهکارهای تقویت و توسعه مهارت های ارتباطی در مدیران قسمت دوم مهارت های ارتباط شنیداری

در حالت عادی, گوش کردن بیش از هر فعالیت دیگر اوقات بیداری ما را به خود اختصاص می دهد مطالعه بر روی افراد شاغل در فعالیت های مختلف نشان داده است که ۷۰ درصد اوقات بیداری افراد به برقراری ارتباط می گذرد

در حالت عادی، گوش کردن بیش از هر فعالیت دیگر اوقات بیداری ما را به خود اختصاص می‌دهد. مطالعه بر روی افراد شاغل در فعالیت‌های مختلف نشان داده است که ۷۰ درصد اوقات بیداری افراد به برقراری ارتباط می‌گذرد. سهم هر یک از انواع ارتباط به شرح زیر است :

ـ نوشتن ۹ درصد

ـ مطالعه ۱۶ درصد

ـ صحبت کردن ۳۰ درصد

ـ گوش کردن ۴۵ درصد

اما با این وجود متأسفانه فقط عده معدودی از افراد شنوندهٔ خوبی به شمار می‌روند. با این وصف، گوش کردن یک مهارت اساسی و یک مسئولیت مدیران است. دراین مقاله پس از شناخت مهارت های شنیداری، بعضی از اصول و مبانی تقویت مهارت‌های ارتباطی شنیداری ارائه می شود.

عنوان فایل
راهکارهای تقویت و توسعه مهارت‌های ارتباطی در مدیران - قسمت دوم: مهارت‌های ارتباط شنیداری application/msword
f1e94b44aa28639004e3bbf038cb2b7f.doc
77 KB
دانلود

محمد رضا عباسی