چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
هتل های زنجیره ای و نحوۀ حضور آنها در موتورهای جستجوی هتل
از آنجایی که حضور در متاسرچ های هتل به عنوان امری حیاتی برای کلیۀ مراکز اقامتی تلقی میشود، بنابراین هتل ها باید به استراتژی مشخصی در جهت نحوۀ حضور در این موتورهای جستجو دست یافته و سپس آن استراتژی را با قدرت دنبال کنند. در این میان هتل های زنجیره ای با توجه به در اختیار داشتن تعداد زیاد اتاق، تفاوت های عمدهای را با هتل های مستقل داشته و باید استراتژی خود را در ارتباط با وب سایت های رزرو هتل مشخص کنند. حضور در موتورهای جستجوی هتل بسیار مهم است اما چگونه؟ آیا هتل های زنجیره ای هم مانند هتل های مستقل باید از طریق وب سایت های رزرو هتل در متاسرچ ها نمایه شوند یا خودشان به طور مستقل باید با متاسرچ ها همکاری کنند؟ پاسخ به این سوال کمی مشکل است زیرا این امر برای هر هتل زنجیرهای با توجه به سیاست های کلی فروش آنها متفاوت است. بسیاری از هتل های زنجیرهای، حجم فروش خوبی را از وب سایت های رزرو هتل در یافت میکنند و میزان کمیسیون دریافتی این وب سایت ها نیز ممکن است به گونه ای باشد که تمایلی برای همکاری مستقیم با موتورهای جستجوی هتل در آنها ایجاد نکند. اما روی صحبت اصلی این مطلب با آن دسته از هتل های زنجیرهای است که خودشان تصمیم به همکاری مستقیم با متاسرچ ها میگیرند. زمانی که یک هتل زنجیرهای چنین تصمیمی گرفت باید با احتیاط و ملاحضات ویژه شروع به همکاری با متاسرچها کند. دلیل این امر این است که با وجود اهمیت روز افزون موتورهای جستجوی هتل و بیشتر شدن سهم آنها از رزروهای اینترنتی کاربران، اما هنوز هم وب سایت های رزرو هتل سهم عمده ای از بازار رزرو اینترنتی را در اختیار دارند و شما نباید به یک باره رابطۀ خود را با آنها قطع نمایید. از سوی دیگر در صورتی که بخواهید در کنار حضور در وب سایت های رزرو هتل، خود نیز اقدام به همکاری با سیستم های تبلیغ کلیکی و سپس متاسرچ ها نمایید، در واقع رقیب وب سایت های رزرو هتل که به نوعی بازاریاب شما هستند خواهید شد. حال این سیاست های کلی فروش و بازاریابی مجموعۀ شماست که تعیین کنندۀ ادامه و نوع همکاری شما با وب سایت های رزرو هتل و متاسرچ ها خواهد بود.
سعیدمعتمد
دربارۀ نویسنده:
دانش آموختۀ رشتۀ جامعهشناسی
تالیف وترجمۀ چندین مقاله و کتاب در زمینۀ صنعت گردشگری و هتلداری
متخصص، مدرس و مشاوردر زمینۀ بازاریابی اینترنتی در صنعت گردشگری
hotelmarketing.ir
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست