پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

بررسی حقوقی شرکتهای هرمی


بررسی حقوقی شرکتهای هرمی

بازاریابی شبکه ای مفهومی نو در دنیای تجارت می باشد که امروزه دستخوش چالشها شده است مهمترین چالش این قبیل بازاریابی ایجاد شرکتهایی تحت عنوان شرکتهای هرمی است

پیچیده تر شده روابط اجتماعی، تحول سریع نیازهای بشر و گسترش روابط داخلی و خارجی توسعه بازرگانی، موضوعات تازه ای را فرا روی دانش حقوق قرار داده است. این موضوعات نو و مستحدث که روز به روز بیشتر می شود تأثیرات فراوانی بر روی روابط حقوقی اشخاص گذارده است. از این میان می توان به موضوعاتی مثل بازاریابی شبکه ای اشاره کرد. بازاریابی شبکه ای از مسائل نوظهور و مبتلا به جوامع امروز است. این نهاد اقتصادی در صحنه بازاریابی به اشکال متفاوت رخ نموده و آثار خوب و بد فراوانی را از خود به جای می گذارد.

واژه بازاریابی شبکه ای در دو مفهوم متفاوت استعمال می شود. که هم نوع سالم و قانونمند شده این شیوه که به بازاریابی شبکه ای صحیح معروف است و هم نوع سالم و مخرب آن را که طرحهای هرمی نامیده می شود، در بر می گیرد. و مسلماً این تفاوت منجر به اختلاف احکام و آثار حقوقی قراردادهای منعقده در بدنه سیستم های مذکور می گردد. معضل اساسی در کشف احکام انواع متضاد بازاریابی و وضع قوانین متناسب با هر یک، شناسایی تفاوتهای ظریف این ۲ نوع از بازاریابی است که خود موقوف به بررسی های علمی و کارشناسانه، توسط متخصصان این فن است.

عنوان فایل
بررسی حقوقی شرکتهای هرمی application/pdf
1.pdf
237 KB
دانلود

مسعود جلالی