دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
مجله ویستا

تاثیر ارتباط مناسب با همکاران


تاثیر ارتباط مناسب با همکاران

ارتباط خوب با همکاران تاثیر زیادی در ایجاد رضایت و شادکامی شما دارد. در این مطلب از «CNN» به چند نکته در خصوص برقراری ارتباط مناسب با همکاران اشاره خواهیم کرد:
۱) برخی افراد معتقدند …

ارتباط خوب با همکاران تاثیر زیادی در ایجاد رضایت و شادکامی شما دارد. در این مطلب از «CNN» به چند نکته در خصوص برقراری ارتباط مناسب با همکاران اشاره خواهیم کرد:

۱) برخی افراد معتقدند که بهتر است زندگی کاری را از زندگی شخصی جدا کنیم و از دوستی با همکاران پرهیز می کنند اما از آن جا که زمان زیادی از روز ما در محل کار سپری می شود، برقراری یک ارتباط قوی و دوستانه با همکاران، کار کردن را لذت بخش می کند تحقیقات نشان می دهد، برقراری ارتباط نزدیک با اطرافیان در ایجاد احساس شادی و نشاط، تقویت سیستم دفاعی بدن و کاهش اضطراب نقش موثری دارد.

۲) اگر در اداره یا سازمانی که کار می کنید، به تنهایی مشغول کار می شوید، وقتی را برای برقراری ارتباط با بقیه همکاران ایجاد کنید. معاشرت کردن برای داشتن روحیه شاداب و بانشاط مفید است.

۳) هر هفته در محل کار خود قدمی بزنید و با افرادی که با آن ها زیاد آشنا نیستید، آشنا شوید. این اقدام علاوه بر این که باعث می شود شما همکارانتان را بیشتر بشناسید، کارکردن را نیز برای شما راحت می کند زیرا شما شناخت کافی از محل کار و اطرافیان خود دارید و این موضوع باعث اطمینان خاطر می شود.

۴) در محل کار خود از رئیس و همکاران انتقاد نکنید.

۵ ) سلام کردن به همه نه تنها نزاکت شما را می رساند، بلکه در ایجاد ارتباط دوستانه تاثیرگذار است و صمیمیت ایجاد می کند. این رفتار در محل کار ظاهر گرم و صمیمی به شما می دهد.

۶ )از آنجا که از زندگی بقیه خبر ندارید، بهتر است روی حرف یا حرکت و رفتار دیگران قضاوت سطحی نکنید و سعی کنید شتابزده قضاوت نکنید.