جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
برخورد كافران با پیامبر ص
كافران مشرك هنگامی كه با تو برخورد میكنند تو را فرانمیگیرند مگر به استهزاء و سخرگی! و اینگونه میگویند آیا این آن كسی است كه خداوند او را به عنوان رسول و فرستاده برانگیخت؟ او نزدیك بود كه ما را از خدایانمان گمراه كند اگر صبوری نكرده بودیم بر عبادت آن بتها و در برابر تبلیغ او مقاومت نمیكردیم گمراه میشدیم!آنگاه خداوند در جواب آنان میفرماید: آنان به زودی آنگاه كه عذاب الهی را ببینند درخواهند یافت كه چه كسی از راه درست گمراهتر است.سپس خداوند خطاب به پیامبر میفرماید: كافران قریش به واقع خواست نفسانی خود را معبود خود قرار میدادند و در هر زمان و هر مكانی بنا به مناسبتهایی كه خودشان میل میكردند خدا برای خود میساختند نه اینكه آن بتها خدا بودند بلكه همان هوای نفسانی خدایشان بود. آیا دیدی كسی كه معبودش را هوای خود گرفت، آیا تو بر او وكیل و ضامن هستی،آیا گمان میكنی بیشترشان میشنوند یا تعقل میكنند؟! آنها نیستند مگر همانند چهارپایان بلكه آنان گمراهترند.
● بیان قدرت خدا از خدا
در مقابل آن بتهای بیشعور و فاقد قدرت، خدای بزرگی است كه قدرتمند و حكیم است و اینگونه خدا از طریق نشانههایش توجه پیامبرش را به قدرتش جلب میكند و خطاب به پیامبر میفرماید: آیا ندیدی و تامل نكردی به پروردگارت كه چگونه سایه را گستراند و اگر میخواست هرآینه آن را ساكن و ثابت قرار میداد؟ سپس خورشید را بر سایه، دلیل و برهان قرار دادیم یعنی با حضور خورشید سایه و تاریكی معنی پیدا میكند و سپس سایه را به سوی خودمان با گرفتنی آسان باز گرفتیم.
و خدای تو ای رسول همان كسی است كه شب را پوششی و خواب را آرامشی و روز را جنبشی و نشری برای شما قرار داد.
و آن خدا همان كسی است كه بادها را پیشاپیش بشارتدهنده رحمت خویش فرستاد و از آسمان، آب پاك فرو فرستاد تا به وسیله آن سرزمین مرده و موات را زنده كنیم و از آنچه خلق كردیم از چهارپایان و انسانها زیاد بنوشانیم.
و به تحقیق باران را بینشان گرداندیم تا متذكر شوند پس بیشتر مردم نپذیرفتند مگر آنكه ناسپاسی كردند و كفر ورزیدند.
ما اگر میخواستیم در هر آبادی بیمدهندهای را برمیانگیختیم ولی خدای بزرگ این كار را نكرد و سرانجام برای همه جهانیان یك بشارتدهنده و بیمدهنده فرستاد پس تو ای رسول از كافران پیروی مكن و با آنها به جهادی بزرگ به مجاهدت بپرداز.
و آن خدا كسی است كه دو دریا را كه این شیرین و گوارا و آن شور و تلخ است به هم راه داد و بین آن دو، حائل و مانعی نفوذناپذیر قرار داد شاید منظور از آب شیرین، آبهای رودخانههای بزرگ باشد كه شیرین است و منظور از آب شور آب دریاها باشد كه مصب رودخانه حائل بین دریا و رودخانه است.یا اینكه مراد از آب شیرین، دریاهای شیرین است كه با دریاهای شور فاصله از فلاتها و دشتهای غیرقابل نفوذ دارد به هر شكل همه اینها نشانهای از قدرت بیزوال و بیبدیل خدای بزرگ است.
و آن خدا كسی است كه انسان را از آب خلق كرد وبرای او نسب (خویشاوند از طریق مرد) و دامادی (خویشاوند از طریق زن) قرار داد.
خداوند بزرگ خویشاوندی را از دو طریق مرد و زن وضع كرد: از طریق مرد به خاطر نطفهای ازاو كه در رحم زن مستقر میشود، نسبت نسلی را وضع كرد و از طریق زن به خاطر عقد نكاحی كه زن نفس خودش را به تزویج مرد درمیآورد دامادی قرار داد و این دو جعل نسب و مصاهره موجب خویشاوندی بین انسانها شد و همه این موارد از نشانههای قدرت خداوند است و ای پیامبر، پروردگارت توانا و قادر است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه روسیه جنگ مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
ایران هواشناسی تهران بارش باران آتش سوزی قوه قضاییه پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو سهام عدالت بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو دلار حقوق بازنشستگان سایپا بانک مرکزی ایران خودرو
سریال کتاب نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سینمای ایران سینما دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه چین ترکیه اوکراین انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
خواب فشار خون دیابت کبد چرب کاهش وزن بیمه