یکشنبه, ۲۳ دی, ۱۴۰۳ / 12 January, 2025
تعریفهای عملیاتی از رضایت کاربر
بسیاری از پژوهشهای کمی در کتابداری و اطلاع رسانی به مباحثی چون رضایت کاربران از خدمات کتابخانهها می پردازند و برای سهولت اندازه گیری، تعریفهای عملیاتی از رضایت و کاربر می دهند.
بسیاری از این تعریفهای عملیاتی، قالبهایی هستند توخالی که فقط به جور کردن تکه های پازل تحقیق و البته آموزش نحوه این پازل سازی می آیند و ارزش حل مسئله ندارند. پژوهشگر این نوع پژوهش بی آنکه بداند و بفهمد رضایت چیست، چه لایههای پیچیده ای از این مفهوم می تواند درجاتی از رضایت را ایجاد کند، رضایت کاربرانی را اندازه می گیرد که حقیقتا آنان را نمیشناسد و با پیچیدگیهای شناختی شان بیگانه است. این فرایند، نه ما را به حقیقت نزدیک می کنند و نه دانشی به دانش ما می افزاید.
ایشان معتقدند که باید از هستی شناسی به معرفت شناسی رسید. یعنی نخست باید دانست واقعیت چیست و آنگاه درباره چند و چونش بحث و تحقیق کرد. پرسش های معرفت شناسی ما درباره پدیدارهای مورد بررسی، به پاسخ های هستی شناسانه بستگی دارد که ما به سوالاتمان درباره ماهیت وجود و واقعیت میدهیم.
http://medlibtums.blogfa.com
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست