یکشنبه, ۲۴ تیر, ۱۴۰۳ / 14 July, 2024
مجله ویستا

راههایی برای كاهش فشار خون


راههایی برای كاهش فشار خون

بدلیل مشخص نبودن علت ابتلا به فشار خون در اكثر موارد بیان اینكه چگونه میتوان آنرا بهبود بخشید بسیار مشكل می باشد. اما رعایت نكات زیر سوای تمام علت ها به شما كمك خواهد كرد تا فشار …

بدلیل مشخص نبودن علت ابتلا به فشار خون در اكثر موارد بیان اینكه چگونه میتوان آنرا بهبود بخشید بسیار مشكل می باشد. اما رعایت نكات زیر سوای تمام علت ها به شما كمك خواهد كرد تا فشار خونتان را بهبود ببخشید.

ورزش:

ورزشهای هوازی میتوانند كمك خوبی برای كاهش وزن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی باشد. بعنوان مثال راهپیمایی تند و بمدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه در روز می تواند شما را در كاهش فشار خونتان كمك نماید. اگر مشكل قلبی دارید قبل از برنامه ریزی در مورد ورزش كردن و نحوه انجام آن حتمابا پزشك متخصص تان مشورت نمایید.

كاهش وزن:

از دست دادن ۵ كیلوگرم از وزن میتواند فشار خونتان را پایین بیاورد.

كاهش مصرف الكل:

اگر میخواهید فشار خونتان پایین بیاید نباید بیشتر از ۱ اونس الكل در روز بنوشید.

اهش استرس:

استرس یكی از مهمترین عوامل ایجاد بیماری فشار خون است.

كاهش دریافت سدیم:

نمك میتواند باعث احتباس آب در بدن گردد لذا مصرف آنرا محدود كنید. نمكمصرفی تان نباید از روزانه بیش از ۲۴۰۰ میلی گرم باشد( یعنی تقریبا یك قاشق غذاخوری). عادت كنید كه از روی برچسب مواد غذایی پی به میزان سدیم آن ببرید و در صورتیكه مقدار سدیم آن زیاد است مصرفش نكنید. بیشتر از سبزیجات تازه استفاده كنید. مواد جایگزین نمك میتوانند برایتان مفید باشند اما بخاطر داشته باشید كه حتما قبل از مصرف آنها با پزشك متخصصتان مشورت كنید.

افزایش دریافت پتاسیم و كلسیم:

تحقیقات نشان داد است كه پتاسیم و كلسیم میتوانند موجی كاهش فشار خون شوند.موز یك منبع غنی از پتاسیم و سبزیجات تازه برگ سبز و فرآورده های لبنی بسیار كم چربی و بی چربی منبعی غنی از كلسیم می باشند.

افزایش مصرف میوه ها و سبزی ها:

از مواد غذایی پرچربی و غنی از كلسترول دوری كنید.

مواد مغذی مفید: تحقیقات اخیر نشان داده است كه مواد مغذی زیر میتوانند فشار خون را كاهش دهند:

ویتامینC و منیزیوم و روغن ماهی

رژیم غذایی كم چربی

مدیتیشن