یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

«SXC» محصولی جدید از پژو


«SXC» محصولی جدید از پژو

یکی از مهمانان تازه‌وارد عرصه خودروسازی جهان محصول جدید پژو به نام SXC است. پژو برای توصیف هر چه بهتر این خود رو عناوینی همچون قدرتمند، مجلل و پرشتاب را انتخاب کرده است. البته نگاهی …

یکی از مهمانان تازه‌وارد عرصه خودروسازی جهان محصول جدید پژو به نام SXC است. پژو برای توصیف هر چه بهتر این خود رو عناوینی همچون قدرتمند، مجلل و پرشتاب را انتخاب کرده است. البته نگاهی هر چند ظاهری به این خودرو نیز تا حد زیادی مهر تأییدی بر این توصیفات است.

این خودرو که البته فعلا در مرحله مفهومی‌ است و به نظر می‌رسد تا چند سال آینده و با توجه به وضعیت آینده بازار، به مرحله تولید انبوه برسد در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. پژو خواسته است تا با SXC جاه‌طلبی‌های نوآورانه خود را در عرصه تولیدات جدید و مبتنی با فناوری‌های روز به رخ رقبا بکشد.

البته این برند خودروساز در سال‌های اخیر و با ارائه محصولاتی نظیر BB۱، SR۱ و EX ۱ که این آخری خودرویی دو سرنشینه و صددرصد الکتریکی است توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

SXC شخصیت قدرتمند و یکپارچه‌ای دارد و با چراغ‌های کوچک و کشیده‌ای که در جلوی آن خودنمایی می‌کنند گویی با نگاهی نافذ حیرت تماشاچیان را نظاره می‌کند. پس از خروج نسبی تولیدکنندگان شناخته شده خودرو از رکود فراگیر اقتصادی در چند سال اخیر، تلاش‌هایی همچون SXC نشان دهنده آغاز بازاریابی‌های تازه برای کسب اعتبار و منافع متزلزل شده اقتصادی است و در این میان پژو نیز یک استثنا نیست.

پژو در این خودرو دست به ابتکار عمل‌های مختلفی زده است از آن جمله می‌توان به نصب دوربین‌هایی در عقب خودرو و نمایش تصاویر با کیفیت ویدئویی در آینه‌ها اشاره کرد.

سیستم موتوری این خودرو تلفیقی از موتور احتراقی و موتور الکتریکی است. بخش احتراقی در هر ۱۰۰‌کیلومتر طی مسافت تنها ۵.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند و همچنین حدود ۱۴۳ گرم دی‌اکسیدکربن به اتمسفر زمین وارد می‌کند که رقم چندان زیادی نیست. حداکثر قدرت موتور ۲۱۸ اسب بخار است که می‌توان آن را برای حرکت شتابان در جاده و اتوبان فراتر از کافی نیز دانست.

مهدی پیرگزی