شنبه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / 20 July, 2024
مجله ویستا

اگر استرس هم ندارید، این مطلب را بخوانید


اگر استرس هم ندارید، این مطلب را بخوانید

حتما تاکنون راهکارهای متفاوتی برای مقابله با استرس و فشارهای عصبی خوانده یا شنیده اید. تحقیقات جدید نشان می دهد، بعضی از باورها درباره مقابله با استرس دور از واقعیت است و اغلب …

حتما تاکنون راهکارهای متفاوتی برای مقابله با استرس و فشارهای عصبی خوانده یا شنیده اید. تحقیقات جدید نشان می دهد، بعضی از باورها درباره مقابله با استرس دور از واقعیت است و اغلب کارآیی ندارد. اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید، بهتر است ادامه مطلب به نقل از سایت یاهو را مطالعه کنید.

طبق فرضیه های قبلی هرگز نباید به هنگام بحث و جدل به رختخواب پناه ببرید اما هم اکنون محققان می گویند کمی استراحت برای رهایی از استرس ضروری است. به گفته یکی از محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا وقتی ناراحت هستیم بخشی از مغز ما با عنوان «آمیگدالا» تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی گذارد آرام بمانیم. بنابراین لازم است به هنگام عصبانیت خود را کنترل کنیم. دادن یک فرصت کوتاه به خود یا گذشت چند روز باعث می شود بتوانیم بهتر استرس خود را کنترل کنیم.

در مقابل گاه لازم نیست خشم خود را کنترل کنیم و بهتر است خود را تخلیه کنیم.

از دوران کودکی یاد گرفته ایم که باید خشم خود را کنترل کنیم اما حالا مشخص شده است که همیشه هم کنترل خشم به نفع سلامت نیست.

زیرا تحقیقات نشان داده است که نمایش خشم باعث ترشح کمتر کورتیزول، هورمون استرس که مرتبط با چاقی، پوکی استخوان و بیماری های قلبی است، می شود. در حالی که محققان می گویند خشم مزمن با بیماری هایی نظیر فشار خون و بیماری های قلبی- عروقی ارتباط دارد، آن ها دریافته اند که سرپوش گذاشتن روی خشم و عصبانیت می تواند آثار خطرناک استرس را بر بدن تشدید کند. خشم، کنترل بدن را دشوار می کند و تقابل ناامیدی و یاس با نداشتن کنترل بر بدن، می تواند سلامت فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بیان احساسات به دیگران یکی از راه های غلبه بر استرس است، اما نه در هر شرایطی. یکی از محققان دانشگاه کنت می گوید: مدت هاست از مردم می خواهیم ناراحتی ها و غصه هایشان را با دوست، فامیل، همسر و اعضای خانواده در میان بگذارند اما این شیوه برای همه کارآیی ندارد.

زیرا کسانی که بی وقفه درباره مشکلاتشان صحبت می کنند، بیشتر در خطر افسردگی قرار دارند زیرا تکرار مداوم ناامیدی ها و یاس ها افسردگی افراد را تشدید می کند.محققان ۲ گروه از افراد را که دچار اندوه از دست دادن یک عزیز شده بودند مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که کمتر درباره عزیز از دست رفته صحبت می کنند کمتر دچار مشکلات جسمی می شوند و زودتر به زندگی عادی برمی گردند اما کسانی که همواره عزیز از دست رفته خود را یاد می کنند و یا از او حرف می زنند، دیرتر به زندگی عادی برمی گردند و بیشتر به مشکلات جسمی دچار می شوند.

خود را با غذا آرام نکنید. بارها به مردم هشدار داده شده است که به هنگام عصبانیت یا اضطراب چیزی نخورند اما یک استثنا وجود دارد. خوردن یک قطعه شکلات تلخ می تواند به آرامش روانی افراد کمک شایانی کند. محققان می گویند: فلاونوئیدز موجود در شکلات تلخ می تواند در به دست آوردن آرامش بسیار کمک کننده باشد.

بنابراین یکی از راه های کاهش استرس خوردن شکلات است.

کاری را که دوست دارید انجام دهید. بسیاری از مواقع برای رفع استرس خود را مشغول به کاری می کنیم. در صورتی که گاه کاری که برای رفع استرس انجام می شود، خود استرس زاست.

زیرا شواهد علمی مبنی بر آثار انجام مدیتیشن در رفع استرس وجود ندارد. بنابراین سعی کنید شیوه خود را برای رفع استرس پی گیری کنید و آن را در اولویت قرار دهید. انجام اعمال مذهبی، نقاشی و پیاده روی برای هر یک از ما بسیار سودمند است.