دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا

برآورد اولیه هزینه های مهاجرت به برنامه هایی که ازODF پشتیبانی می کنند


برآورد اولیه هزینه های مهاجرت به برنامه هایی که ازODF پشتیبانی می کنند

ODFیا قالب مستند باز در ماه می۲۰۰۶, توسط ISO IEC به عنوان یک استاندارد بین المللی به ثبت رسید البته ODF از قبل در بسیاری از محصولات بازار ثبت شده بود

ODFیا قالب مستند باز در ماه می۲۰۰۶، توسط ISO/IEC به عنوان یک استاندارد بین المللی به ثبت رسید. البته ODF از قبل در بسیاری از محصولات بازار ثبت شده بود. در آدرس زیر فهرستی از برنامه های کاربردی که از ODF پشتیبانی می کنند را می توانید بیابید:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_applications_supporting_OpenDocument

بسیاری از دولتها ODF را به عنوان راه حلی برای کنترل بیشتر و مدیریت مستقیم مستندات و اطلاعات خود اتخاذ کرده یا تمهیداتی برای به کارگیری آن دارند. نتایج مطالعات و بررسیهای اخیر به وضوح نشان می دهد که دولتها علاوه بر مزایای فوق، توانسته اند صرفه جوییهای زیادی با مهاجرت به برنامه های پشتیبانی کننده ODF‍ داشته باشند. در ادامه بررسیهای مختلف انجام شده آورده شده است. این بررسیها در بعد وسیعی، ازتحلیلهای ساده هزینه های مهاجرت به برنامه ها گرفته تا تحلیلهای پیچیده و جامع که هزینه های کلی مالکیت را ارزیابی می کنند، انجام گرفته است .

گزارش مدیریت Ramboell(‍‍ دانمارک): مهاجرت بخش مرکزی به آفیس Open XML/۲۰۰۷‍‍‍ هزینه ای بالغ بر۳۸۰ میلیون کرون (۶۵ میلیون دلار آمریکا) طی ۵ سال خواهد داشت، در حالیکه هزینه‌های مهاجرت به Open Office/ODF، برابر با۲۵۵ میلیون کرون (۴۴ دلار آمریکا) طی همین دوره خواهد بود. هنگامی که این کار در بخشهای عمومی دانمارک عملی شد، مبلغی در حدود ۵۵۰ میلیون کرون (۴۹ میلیون دلار آمریکا) طی این دوره ۵ ساله صرفه جویی شد. عامل عمده کم شدن هزینه ها در مهاجرت به ODF، عدم وجود هزینه های مجوز برنامه های Open office/ODF بود، اطلاعات بیشتر را در آدرس زیر می توانید مشاهده نمایید.

http://www.odfalliance.org/resources/RamboellReport.pdf

تحلیل هزینه های شورای شهر بریستول (انگلیس): شورای شهر بریستول نیز تصمیم گرفت ۵۵۰۰ سیستم رومیزی خود را به Star Office که ODF‍‍ را پشتیبانی می کند، مهاجرت کند. هزینه های این مهاجرت در یک دوره ۵ ساله ۶۷۰۰۰۰ هزار پوند ( معادل ۳/۱ میلیون دلار آمریکا) بود. در صورتی که قرار بود با فروشندگان قبلی قرار داد خود را تمدید کند کل هزینه ها ۷/۱ میلیون پوند (معادل ۲/۳ میلیون دلار آمریکا) در همان دوره ۵ ساله می شد. علی رغم اینکه هزینه های آموزش برای به روز رسانی در مورد فروشندگان قبلی صفر است، مزیت روش دوم با ۱۲ برابر بهتر و ارزش تر از پرداخت هزینه های مجوز به فروشندگان قبلی است.

اطلاعات بیشتر را درآدرس زیر مطالعه نمایید.

http://www.opensourceacademy.gov.uk/osacademy/our_partners/bristol-city-council/bristol-city-council

▪ بخش فناوری اطلاعات دولت دهلی(هند): هزینه های مهاجرت ۱۰۰۰۰ سیستم رو میزی به Star Office در بخش فناوری اطلاعات دولت دهلی در یک دوره ۴ ساله بررسی شده و با MS Office ۲۰۰۷ مقایسه شده است. بررسیها نشان داده است که این بخش دولتی می تواتد با مهاجرت به Star Office، به دلیل هزینه های مجوز دهی رایگان، مبلغی بالغ بر ۳/۵ میلیون دلار آمریکا در هزینه ها صرفه جویی نماید. البته این صرفه جویی در حالی است که سازمان نرم افزاری مایکرو سافت عمل ارتقا و مهاجرت را انجام بدهد. در غیر این صورت هزینه ۹/۴ میلیون دلار آمریکا خواهد شد. اطلاعات بیشتر در آدرس زیر موجود است:

http://www.odfalliance.in/Docs/IIMA%۲۰Case%۲۰Study.pdf

▪ بررسی شهر هارلم (هلند): این شهر تخمین زده است که هزینه های آموزشی، توسعه و مهاجرت به Open office‍ برابر با ۵۰۰۰۰ یورو (۶۲۰۰۰ دلار آمریکا) می باشد. این هزینه ۹۰ درصد کمتر از هزینه های مجوز دهی برای مهاجرت به نگارشهای بالاتر آفیس ۲۰۰۰ می باشد. هارلم به این نتیجه رسید که هزینه آموزش کارمندان و سازگار کردن قالب مستندات با قالب های جدید مسئله چندان مشکلی نیست. اطلاعات بیشتر را در آدرس زیر می توانید مشاهده نمایید:

http://europa.eu.int/idabc/en/document/۳۴۳۴/۴۶۹

▪ ژاندارمری (فرانسه): از ۲۰۰۴ به بعد ، تجهیز ۷۰۰۰۰ سیسستم رو میزی بهOpen Office بالغ بر ۲ میلیون یورو (۵/۲ میلیون دلار آمریکا) در پرداخت هزینه ها در هر سال صرفه جویی شده است اطلاعات بیشتر در:

http://www.lexpansion.com/Pages/PrintArticle.asp?ArticleId=۱۴۶۶۰۰