پنجشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۳ / 16 January, 2025
اصول موفقیت در نت
در اینترنت فرصتهای زیادی برای تجارت وجود دارد و خیلی از افراد و شرکتها از آن بیشترین استفاده را کرده و بیشترین سود را بردهاند....
خیلی از آنها بدون هیچ سرمایهای شروع کرده و کلی سود بردهاند و حتی بعضی از آنها میلیونر شدهاند که بین آنها برخی سوپراستارهای اینترنتی هم هستند. افرادی که هماکنون بیلیونر هستند و در مدت خیلی کوتاهی به این حد از موفقیت رسیدهاند؛ مثل آفرینندههای یاهو، هات میل، میکروسافت، آمازون و... آنها چه قابلیتی داشتهاند که بیشتر مردم ندارند؟ چرا بعضی از کمپانیهای اینترنتی به چنین نتیجه شگفتانگیزی رسیدند؛ درحالی که بقیه آنها ورشکست شدند؟ چه تفاوتی بین موفقیت و شکست آنهاست؟ این مطلب، ۶ موضوع مهم را در همین زمینه بررسی میکند.
۱) خواستهها و آرزوها: اینترنت (و دنیا) پر است از افرادی که آرزوی کسب موفقیت دارند ولی تنها کسانی به موفقیت دست مییابند که خواسته و آرزویی واقعی دارند و همیشه دنبال آن هستند. افراد موفق دقیقا میدانند چه میخواهند و همیشه به دنبال اجرای آن هستند و تمام انرژی و تلاششان را صرف رسیدن به آن میکنند.
۲) تعهد و التزام: موفقها کسانی هستند که به اهداف تجاری و کاریشان تعهد کامل دارند و خودشان را برای آزمایش چالشهای ساختاری تجارت اینترنتی با ضروریترین وسایل مجهز میکنند. در دنیای اینترنتی تنها چیزی که تغییر نمیکند، خود اینترنت است. آنچه دیروز کار میکرد، ممکن است امروز دیگر کار نکند. تکنولوژیهای جدید فردا وارد میشوند و جایگزین انواع قدیمی (همین امروزیها) میشوند. یک متخصص وب متعهد هیچ گاه از این تغییرات نمیهراسد، بلکه همه آنها را با آغوش باز میپذیرد.
۳) همبستگی با خانواده: وقتی شما وارد مسیر جدیدی میشوید، به دست آوردن پشتیبانی و همبستگی با افرادی که آنها را دوست دارید، بسیار اهمیت دارد. اگر در این ویژگی شک دارید، یا تنها هستید یا اینکه هیچگاه سعی نکردهاید کار بزرگی انجام دهید.
۴) مدیریت زمان: شما نمیتوانید به عقب برگردید، فقط به جلو میروید. روی زمانتان حساب باز کنید. بخش مهم کارتان زمانی است که به آن اختصاص میدهید. لیستی از پروژههایی که باید در یک هفته انجام دهید، درست کنید و کارهایتان را در روزهای هفته تقسیم کنید و روزانه انجامشان دهید.
۵) ناحیه سودآور را مشخص کنید: این بخش، حیاتی است. موفقها همیشه از ناحیههای پرحاصل تجارت شان شروع میکنند و اکثریت تلاششان را در آن نواحی مترکز میکنند. از قاعده ۲۰ تا ۸۰ استفاده کنید. ۲۰ درصد از اقدامات اقتصادی را بیابید که ۸۰ درصد از سودتان را میسازد و روی آن تمرکز کنید. ممکن است به نظر غیرواقعی برسد ولی موثرترین مکانیسم موفقیت، همین است. ۸۰ درصد از تلاشتان را روی نواحی کلیدی بگذارید و ۲۰ درصد باقیمانده را روی چیزهای دیگر و در کنار این پنج ویژگی کلیدی، ۱۰ قابلیت زیر را هم اضافه کنید: اشتیاق، شجاعت، پشتکار، فداکاری در مسیر رسیدن به هدف، برنامهریزی، یادگیری، توجه به زمان، مسوولیتپذیری، سختکوشی و درستی.
۶) جلیقه نجات اینترنتی: شبکههای اینترنتی دوستان ما هستند که با آنها حرف میزنیم. ایدههایمان را با آنها به اشتراک میگذاریم، اطلاعات میگیریم و اطلاعات میدهیم. اما قسمت مهم قضیه که فراموش میشود این است که: شبکههای اینترنتی تنها ویترین ارایه ما و کارهایمان نیستند. این شبکهها تنها پل اتصال ما به دیگران، دیگر شرکتها و سایتها نیستند. آنها پل ارتباطی هستند برای اتصال به آدمها و دنیاهایی که نمیشناسیم برای یک شروع تازه. در جدیدترین تحقیقاتی که برنامه SBSS پیرامون هنر و علم اینترنتی انجام داده، به وجود آمدن این تعامل مثبت دردنیای نت به ثبت رسیده است اما نمیتوان بیمحابا وارد این دنیا شد. اینترنت مثل دریای پرتلاطمی میماند که اگر جلیقه نجات نپوشیده باشی و شنا هم بلد نباشید قبل از اینکه چیزی به دست بیاورید، خودتان از دست میروید. در اینجا چند کلید استراتژیک برای موفقیت وجود دارد:
شناسایی اینکه نیازمندیهای شما از دیگران چیست و مهمتر اینکه شما برای دیگران چه چیز قابل ارایهای دارید. آیا سایت شما مزایای ویژهای نسبت به دیگر سایتها دارد؟ آیا وبلاگ شما بازدیدکننده بسیاری دارد و لینک دادن فردی باعث سودی برای او هم میشود؟ آیا شرکت شما با راهاندازی سایت باعث راحتی کار برای دیگران میشود و خیلی نکتههای موثر دیگر که نادیده گرفته میشوند.
به غیر از این دو نکته، موارد دیگری هم هستند که با توجه به آنها میتوانید موفقیت اینترنتی خود را بالا ببرید:
▪ در ۱۵ ثانیه خودتان را معرفی کنید: معرفی و شناسایی شما نباید بیشتر از ۱۵ ثانیه طول بکشد. اینترنت دنیای پرسرعتی است و کسانی که سرعت کمی دارند، خیلی زود فراموش میشوند.
▪ ساختاری محکم و پیوسته داشته باشید: اگر ساعت شما قرار است هر روز «به روز» شود، حتما به این مورد پایبند باشید ولی اگر قرار است هفتهای یک بار «به روز» شود و این کار ماهی یک بار انجام میشود، شما بسیاری از بازدیدکنندگان و دوستان خود را از دست میدهید.
▪ خوب اطلاعات بدهید: اطلاعات به اندازه، شماره تماس تلفنی، آدرس ایمیل، نشانی دقیق، اهداف، اسامی مشخص گروه کاری و ... خلاصه، هر چه اطلاعات بیشتر و دقیقتر باشد، میزان موفقیت بالاتر میرود. حتی اگر میتوانید به اسامی افراد اکتفا نکنید و عکس و مشخصات جالب و شخصیتر را هم بدهید، البته اطلاعاتی که به درد مخاطب میخورد.
مطالبی که در سایت قرار میگیرد، نه باید آن چنان ثقیل و سنگین باشد که درک نشود و نه آنقدر ساده و بدیهی که مورد تمسخر قرار بگیرد. پس حتما به ادبیات خودتان هم توجه کنید.
منبع: Success Magazine
ترجمه: یاسمین ثریا
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست