جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا

مالکیت زمانی


صنعت گردشگری و گروه صنایع گسترده وابسته به آن امروزه در جهان و مخصوصا اغلب برای کشورهای پیشرفته دارای اهمیت ویژه ای است٠ یکی از روشهای مناسب در هتلداری و توسعه آن در کشورهای …

صنعت گردشگری و گروه صنایع گسترده وابسته به آن امروزه در جهان و مخصوصا اغلب برای کشورهای پیشرفته دارای اهمیت ویژه ای است٠ یکی از روشهای مناسب در هتلداری و توسعه آن در کشورهای پیشرفته هستیم٠مالکیت زمانی از شیوه هایی است که نه فقط در امر هتلداری بلکه در بسیاری امور از گذشته در کشور ما و اغلب کشورها معمول بوده و موضوع آن حفظ حقوق مالکیت از یک سوژه مشخص بطور مشترک ولی با بهره گیری از تمام مزایای مالکیت است٠ روش اجرایی آنهم به این شکل میباشد که یک مجموعه اقامتی و یا هتل ، اتاقها و سوئیتهای خود را به زمانهای مشخص تقسیم کرده و زمان بهره برداری آنرا واگذار می کندو خریداران در حقیقت مالک یک یو یا چند زمان در آن هتل و یا مرکز اقامتی مشترک در مناطق مختلف توریستی می باشند٠بطور مثال شما می توانید یک هفته تا ماه یکی از سوئیتهای یک هتل را خریداری کنید که در آن یک ماه ، شما مالک ان سوئیت بوده و حق مالکیت کامل را خواهید داشت٠مزایای استفاده از این روش: الف- مالکین زمانهای خریداری شده از ارزش افزوده هتل بهره مند میشوند٠ب- مالکین می توانند در زمانهای مالکیت خودشان ، اقوامشان یا هر کسی را که مایل باشند جهت بهره برداری به هتل معرفی کنند٠ ج- مالکین از کلیه امکانات و سرویسهای یک هتل بهره مند میشودند٠د- در صورت عدم استفاده مالکین میتوانند زمانهای مالکیت را در اختیار هتل قرار داده و هتل زمان را به مسافرین اجاره میدهد و مبلغ انرا به مالکین پرداخت می نماید٠و- مالک میتواند هر زمان که مایل باشد زمان مالکیت خود را بفروشد٠ه - هزینه های اضافی برای نگهداری و تعمیرات و٠٠٠ برای مالک ندارد٠