یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
رابطه «گردشگری» و «تکنولوژی»
در جهانی که پیوسته در حال توسعه و تغییر و تحول است و گردشگری به بخشی لاینفک از زندگی مردم مدرن این دوره تبدیل شد. تکنولوژی ارتباطات راهی برای تسریع حرکت گردشگری و برآورده کردن نیازهای گردشگران فهیم و باریک بین است. اما گردشگری چه ارتباطی با تکنولوژی و فن آوری اطلاعات دارد و در حقیقت نقش به کاری گیری این فناوری ها چگونه در صنعت گردشگری نمایان می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در گردشگری نیز همانند دیگر صنایع و بخش های فعال در هر جامعه، فن آوری اطلاعات و تکنولوژی عامل پیشبرنده است و ارائه خدمات با کمک استانداردهای بین المللی صورت می گیرد. امروزه شبکه های اینترنتی جایگزین شیوه های سنتی دفاتر خدمات مسافرتی شده و در این فرصت در اختیار مسافران قرار داده شده تا از اتاق شخصی خود اقدام به خرید و یا رزرو بلیت و هتل کنند و بتوانند با مقایسه هزینه ها و امکانات متفاوت آنچه را می پسندند انتخاب کنند. این روند که در شیوه سنتی حداقل چند روز زمان می برد و سرعت اجرای آن نیز بستگی به میزان همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و سرعت عمل آنها دارد با کمک تکنولوژی فن آوری اطلاعات در کمتر از چند ساعت و یا دقیقه انجام می شود. هم راستا با افزایش نقش تکنولوژی فن آوری اطلاعات در گردشگری درهایی جدید و فرصت هایی نوین در مدیریت تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات ایجاد می شود تا از تمام زوایای صنعت گردشگری بهره برداری شود. به کارگیری این فن آوری نیازمند هماهنگی میان نیروهای انسانی است تا بهترین نتیجه حاصل شود. افراد کارشناس و ماهر در امور رایانه ای و طراحی وب ها، کاربران مشترک، کارشناسان پایگاه های داده ها، برنامه ریزان شبکه های اینترنتی، کارشناسان اطلاعات تجاری، تحلیل گران امور تجاری و بازاریابی نمونه هایی از افرادی هستند که می توانند با فرصت های موجود نقش بسیار مهمی در چگونگی استفاده از فن آوری اطلاعات در بخش گردشگری داشته باشند. به گزارش میراث آریا، به منظور بهره برداری و تاثیرگذاری هرچه بیشتر استفاده از فن آوری ارتباطات و اطلاعات در صنعت گردشگری باید توانمندی و مهارت های نیروی انسانی را بالا برد و مدیریت صحیح استفاده از این فن آوری را به آنها آموخت، چرا که نیاز به کارشناسان حرفه ایی برای استفاده از اطلاعات تجاری و ابزارهای مرتبط با آن بسیار ضروری است، و با توجه به گستردگی اطلاعات و داده های قابل استفاده برای تبدیل آنها به صورت اطلاعاتی قابل درک حضور کارشناسان اطلاعات تجاری بسیار مهم است تا بتوانند مناصر و داده ها را به صورت اطلاعات پردازش شده تبدیل کنند. مشابه با موارد ذکر شده، کارشناسان داده های اطلاعاتی نیز نیازمند آن هستند که نقش خود را در مدیریت و هماهنگ کردن داده های انتخاب شده از منابع مختلف که به گردشگران مربوط است اجرا کنند. محققان و کارشناسان بازاریابی نیز باید با شناسایی پیچیدگی های بازار، شرایط تجارت، رقابت های موجود زمینه های ممکن برای فعالیت را فراهم کنند و با توجه به اینکه هر روز جهان و سیستم های فن آوری آن در حال تغییر و تحول است نیاز به تطبیق یافتن با شرایط موجود ضروری احساس می شود و برای رسیدن به این هدف باید نیروهای انسانی ماهر و کارآمد که هر روزه دانش آنها هماهنگ با پیشرفت دانش بالا برده شود را آموزش داد. چراکه تنها این نیروها بهترین ابزارهای حل مسائل و راه کارهای مورد نیاز به شمار می روند و برای ملت ها و جوامعی که همیشه در حال رقابت هستند و خواستار به دست آوردن بالاترین سطح کارایی هستند به کارگیری فن آوری اطلاعات امری جدای ناپذیر است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان اوکراین دولت سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم افغانستان مجلس
سیل هواشناسی تهران شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی یسنا آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ارز
مسعود اسکویی تلویزیون ایتالیا صدا و سیما دفاع مقدس حج مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه حماس روسیه آمریکا انگلیس یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
خواب آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا صاعقه تبلیغات موبایل گوگل
سلامت کبد چرب فشار خون گرما