پنجشنبه, ۲۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 13 February, 2025
مجله ویستا
نظریه های مداخله بخش عمومی در بازار کالا و خدمات شهری
![نظریه های مداخله بخش عمومی در بازار کالا و خدمات شهری](/web/imgs/16/151/hwmdr1.jpeg)
الگوهای مدیریت شهری و میزان و نحوه دخالت دولت، نهادهای بخش عمومی و خصوصی، متناسب با شرایط محلی حاکم بر جوامع، تحولات زیادی را پیموده است. الگوی این تحولات همگی تابعی از حاکمیت دیدگاههای کلان بر مدیریت اقتصادی جوامع بوده است. هدف از این مقاله ارائه تصویری از تحولات نگرش نظری به نقش بخش عمومی و ساز و کار بازار در عرصهٔ کالاها و خدمات شهری است. بدین منظور دورههای مختلفی که نگرش خاصی بر الگوی مدیریت اقتصادی حاکم بوده است مورد بحث قرار میگیرد. در تقسیمبندی کلی میتوان دوران مورد بررسی را به پنج دوره تقسیم کرد. روند زمانی و تحولات حاکم بر الگوی مدیریت اقتصادی بازتابی از تحولات اقتصادی و روند رشد نظام سرمایهداری بوده است.
عنوان | فایل | |
---|---|---|
نظریههای مداخله بخش عمومی در بازار کالا و خدمات شهری | application/pdf nazariyeye modakheleye bakhshe omomidar bazare kala va khadamate shahri.pdf 578 KB |
دانلود |
فردین یزدانی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست