سه شنبه, ۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 21 January, 2025
زبان دوم به مثابه یک نشانه
در مورد مدل FCB در تبلیغات چیزی شنیده اید؟ توضیح دادنش کمی دشوار است، اما خلاصه اش این است که این مدل به شما می گوید بر اساس نوع کالایی که دارید، چه رسانه و چه نوع تبلیغی برای کمپین شما مناسب خواهد بود.
همه این دنگ و فنگ های برای این است که تبلیغات چی ها بتوانند با اثری که خلق می کنند، بیشترین تاثیر را روی مخاطب خود بگذارند. توسل به روش های جور واجور تبلیغاتی برای این است که بهترین ارتباط با مخاطب هدف برقرار شده و نان راحتر به تنور بچسبد.
ریزه کاری های این کار تاحدی زیاد شده که حتی انتخاب زبان متناسب با محصولی که قرار است تبلیغ شود هم اهمیت زیادی پیدا کرده است. در همین مورد تحقیقی در هند صورت گرفته که نتایجش خیلی جالب است.
این تحقیقی است مربوط به کشورهایی که اکثر ساکنانش انگلیسی زبان هستند و به یک زبان دوم هم تکلم می کنند. بر اساس این تحقیق شرکت های تبلیغاتی باید در آگهی های خود برای محصولات تجملی و لوکس در این نوع کشورها از زبان انگلیسی استفاده کنند، اما برای محصولات مصرفی خانه ها بهتر است که ترکیبی از زبان محلی و انگلیسی به کار گرفته شود.
مثلا در کشوری مثل هند این شیوه می تواند خیلی اثربخش باشد. انگلیسی زبانی بین المللی، امروزی و بیانگر شخصیت افراد با کلاس جامعه است و می تواند تداعی کننده نوگرایی، تجملات، مد و ... باشد. این در حالی است که زبان محلی وقتی استفاده می شود که در کانون خانواده هستیم و احساس راحتی بیشتری می کنیم، بنابراین به نوعی تداعی کننده روزمرگی مصرف و خودمانی شدن است.
به کار گیری زبان انگلیسی با مشخصاتی که گفته شد، در کشور ما هم تقریبا همان کاربردی را دارد که در هند داشته است، با این تفاوت که زبان اول ما انگلیسی نیست. راستی چرا با وجود این تفاوت و محدودیت هایی که وزارت ارشاد در مورد استفاده از زبان دوم در آگهی ها اعمال می کند، این محدودیت ها جدی گرفته نمی شود؟
ha-bananej.blogfa.com
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست