دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
مجله ویستا

اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن


اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن

در بسیاری از پژوهش های کنونی پیرامون بازاریابی, از بازاریابی رابطه ای به عنوان یک تغییر شکل اساسی در زمینه بازاریابی یاد شده است که نیازمند تئوری و زبان جدیدی می باشد

در بسیاری از پژوهش‌های کنونی پیرامون بازاریابی، از بازاریابی رابطه‌ای به‌عنوان یک تغییر شکل اساسی در زمینه بازاریابی یاد شده است که نیازمند تئوری و زبان جدیدی می‌باشد. از اواخر دهه ۱۹۸۰، تحقیقات پیرامون بازارهای صنعتی نشان‌دهنده حرکتی از روابط یک‌جانبه و رقابتی به سمت روابط دو جانبه، بلندمدت و توام با تشریک مساعی بوده است. برخی مزایای این ارتباطات عبارتند از: کاهش هزینه‌های مبادله، افزایش بهره‌وری و بازده‌های اقتصادی بالاتر برای مشتریان و عرضه‌کنندگان مواد اولیه. البته همه این روابط نتایج سودمند دو جانبه ندارند. شرکت‌های موفق به‌دنبال موقعیت‌هائی هستند که برایشان سودآور است.

عنوان فایل
اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه‌ای و ایجاد مقیاسی جهت سنجش آن application/pdf
ahamiate etemad dar bazaryabi rabetei va ijade meghyasi jahate sanjesh an.pdf
233 KB
دانلود

آرش حبیبی پیرکوهی ـ کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه اصفهان