جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی رادیو, تلویزیون و نشریات در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی
رسانه ها و به ویژه تلویزیون، نقش زیادی در امر ورزش دارند، اما این اثر با نیازهای جامعه هماهنگ نیست. رسانه های جمعی به دلیل صرفه اقتصادی ورزش قهرمانی، به آن گرایش بیشتری دارند. از طرف دیگر، در سالهای اخیر مردم به دنبال فعالیتهای تفریحی اند. هدف از این تحقیق، مطالعه اثر رسانه ها بر ورزش همگانی و قهرمانی و نیز یافتن رابطه میان رسانه ها و ورزش بود. به این منظور پرسشنامه هایی برای اعضای هیات علمی تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور ارسال شده این پرسشنامه ها قبلا توسط ۳۴ تن از نمونه ها تکمیل و اعتبار آنها با آلفای کرونباخ ۸۹% تایید شده بود. ۹۷ پرسشنامه تکمیل شده مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد رسانه های جمعی اثر معنی داری روی تغییر نگرش و رفتار مردم نسبت به ورزش کردن دارند. البته این اثر در مورد گرایش ها (صرفا اعتقاد به فعالیت بدنی) بیشتر بود. رسانه های جمعی به طور کلی ترجیح می دهند به ترویج و نشر ورزش قهرمانی بپردازند. دلیل این مساله سود اقتصادی حاصل از این بخش از ورزش است. تحلیل عاملی اطلاعات نشان داد مهمترین عامل موثر در ورزش همگانی و قهرمانی، تاکید همزمان روی هر دو آنهاست. رابطه کم (۲۰ درصد) اما معنی داری (P<۰.۰۱) بین توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و رسانه ها وجود دارد. این یافته ها با پژوهشهای قبلی همخوانی دارد. ۲۰% تغییرات در ورزش همگانی و قهرمانی مربوط به رسانه هاست و ۸۰ درصد باقیمانده به عوامل دیگری مربوط می شود.
عنوان | فایل | |
---|---|---|
مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی (رادیو، تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی | application/pdf negareshe motekhasesane tarbiyat badani be naghshe rasaneha.pdf 470 KB |
دانلود |
فرزاد غفوری
حسین رحمان سرشت
هاشم کوزه چیان
محمد احسانی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران غزه حسن روحانی روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا سیل آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران بارش باران شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
بانک مرکزی دولت سیزدهم حراج سکه قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب کتاب مسعود اسکویی تلویزیون عفاف و حجاب سینمای ایران سینما دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون خواب کبد چرب بیمه کاهش وزن دیابت داروخانه