چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
نیسان مدل میكرا C C
مدل میكرای c+c، خودرویی ۲ در و بدون سقف است. ظرفیت آن ۴نفر، سقف آن تاشو و از نوع c-view و رنگ آن آبی (از دسته رنگهای سرد) است.
● پروژه سه ساله
در نمایشگاه خودروی پاریس۲۰۰۲،، مدلی برای میكرا c+c طراحی شد كه از نظر ارتفاع و طول از مدل میكرای سواری دارای سقف، كوتاهتر و كوچكتر بود. طول سقف مدل سواری - متمایل به شیشه خمیده جلو- ۱۱۰میلیمتر و طول كلی خودرو ۹۰ میلیمتر بیشتر از مدل قبلی است. سقف تاشو در قسمت عقب خودرو و پشت صندلیهای عقب جاسازی شده و محلی برای قراردادن چمدانها و دیگر وسایل درنظر گرفته شده است. بهینه سازی و تولید سقفی از نوع مرغوب، با نظارت یكی از بهترین متخصصان نوآوری و تولید خودروهای بدون سقف به نام كارمن انجام شده است.
● سیستم خودكار سقف
هنگام بارندگی ناگهانی و زمانی كه خودرو در حال حركت است، طی ۲۲ ثانیه سقف كروكی در محل خود مستقر شده و میتوان از خیس شدن در امان بود. این امر، تحت تاثیر زمانی است كه سقف به طور كامل باز یا بسته میشود و با اعمال فشار بر دكمه Auto-open Roof ، عمل هیدرولیك باز و بسته شدن سقف، انجام میشود. سیستم خودكار، بازو بسته شدن سقف را آسان كرده است. صندوق عقب خودرو، ۲ لولا دارد كه اولین آنها باعث جلو آمدن در صندوق عقب میشود تا سقف تاشو در محلی مناسب قرارگیرد. دومین لولا، امكان بازشدن در صندوق عقب را فراهم میكند. صندوق عقب، هنگام باز بودن سقف، ۴۲۶ لیتر و هنگام بسته بودن،۲۲۱ ظرفیت دارد. اتاق خودرو برغم نداشتن سقف، از ایمنی كاملی برخوردار است.
● موتور
به كارگیری سیستم موتوری قوی دراین مدل، باعث ورود بنزین با قدرت ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ CC به داخل سوپاپ میشود. موتور بنزینی این مدل، ۴/۱ لیتر گنجایش و ۶۵ كیلووات (۸۸ch) قدرت دارد. نوع جدید ۶/۱ لیتری مجهز به ۱۶ سوپاپ است و قدرتی معادل ۸۱ كیلووات (۱۱۰ch) دارد.
● مدل جدید نیسان میكرا
موتور میكرای جدید، تغییرات زیادی داشته است. برای پیشگیری از خروج صدا، عایقی در سطح آن به كار رفته است. سازندگان این مدل، در مجموع ۱۳۳ قطعه هماهنگ را در موتور، به كار بردهاند. طراحی ظاهری این مدل، همانند میكرای C+C ا۲در، مدل ۲۰۰۵ است.
نمای ظاهری این مدل، تفاوت چندانی با مدل میكرای C+C ندارد، به غیر از قسمت سپر كه قطورتر بوده و با ساختاری محكمتر در قسمت جلو قرارگرفته است. آینههای جانبی در این مدل، به صورت هماهنگ حركت میكنند. حفاظ رادیاتور خودرو، طرح جدیدی دارد. این طرح در همه مدلهای نیسان میكرا، در كنار حفاظ خودرو قرار دارد.
● تغییرات آشكار اتاق خودرو
در اتاق این خودرو، تركیب رنگ و هارمونی متفاوتی به كار رفته است. صندلیها به صورت كاملاً تاشو طراحی شدهاند تا در وضعیتی مناسب قرارگیرند و فضای بیشتری را برای نشستن ایجاد كنند. دستگیره صندلی، به شیوهای ماهرانه در بالای آن جاسازی شده است. وجود سیستم رایانهای در این خودرو، منحصر بفرد بودن این مدل را آشكار میكند. سیستم رایانهای، سطح روغن موتور خودرو را بر روی صفحه نمایشگری كه در مركز سیستم وجود دارد، نشان میدهد.
صفحههای مدرج خودرو، نظیر سرعت سنج و شتاب سنج، لایهای از جنس آلومینیم دارند و عددهای موردنظر در صفحهای سفید یا سیاهرنگ نشان داده شدهاند. وجود نشانگر روغن موتور، عمل سیستم رایانهای را كامل میكند.
شیشه عقب خودرو، برف پاك كنی بزرگ دارد كه سطحی وسیع از شیشه را پاك میكند. مهندسان خودرو برای حركت راحت دستهدنده، محل آن را اصلاح كردهاند. پایه دنده با پوششی از جنس آلومینیم، ساخته شده است. به لحاظ كیفیت موجود در این مدل، توجه خاصی به محل قرارگیری بعضی از اجزاء نظیر رادیو ضبط و سیستم تهویه هوا شده است.
● فناوری
وجود صفحه اتوماتیك در چراغها و كشویی بازشدن شیشه كناری راننده، فناوری این مدل را به اوج رسانده است. جلوی خودرو در قسمت راننده و كمك راننده، كیسه هوایی دارد كه هنگام ترمزهای ناگهانی و تصادفات شدید باز میشود. زوجهای جوان ترجیح میدهند كه این فناوری در خودروی آنها وجود نداشته باشد. سیستم ضبط صوت در قسمت مركزی داشبور بوده و گنجایش ۶ CD را دارد. علاقهمندان به موسیقی، این سیستم جدید را میپسندند.
● عایقبندی سیستم موتور
عایقبندی سیستم موتور میكرا برای پیشگیری از خروج صدای موتور نكتهای ضروری است كه در نیسان میكرای جدید، مورد توجه قرارگرفته است. بدنه موتور به صورت اصولی، عایقبندی شده است. این امر در تمام مدلهای میكرا - اعم از بنزینی و دیزلی- به كار رفته است. عایقی كه میان سقف و اتاق وجود دارد، ضخامتی را ایجاد میكند كه مانع انعكاس صدا به درون خودرو میشود. این عایقبندی حتی در سیستم آئوردینامیكی خودرو به كار رفته است.
آینه كناری خودرو به میلهای اصلی در قسمت در متصل شده است. دیواره داخلی درها نیز عایقبندی شده است. ضخامت شیشه جلوی خودرو در میكراهای ۵ در، افزایش یافته است. گلگیری كه در محل لاستیكها وجود دارد، از برخورد اشیای خارجی به بدنه و كف خودرو پیشگیری میكند. موكت كف صندوق عقب- در محل جدید وسایل - از صداهای اضافی میكاهد و كیفیت این مدل را افزایش میدهد.
● موتور
برای سیستم موتور، ۴ موتور بنزینی به ترتیب ۲/۱ لیتر chا۸۰ ، ۴/۱ لیتر chا۸۸ و موتوری جدید با ظرفیت ۶/۱ لیتر با chا۱۱۰ به كار رفته است. كاربرد موتور دیزلی نیز جزء برنامه بوده است. این موتورها dciا۵/۱ با chا۶۵ و dciا۵/۱با chا۸۲ بوده و قابلیت فیلتر co۲ با ظرفیت تصفیه ۱۱۹ تا ۱۲۲گرم/ كیلومتر را دارند. موتور بنزینی chا۱۱۰ توسط شركت رنو طراحی شده است.این موتور، نیروی گشتاوری به قدرت ۱۵۳نانومتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه دارد. با توجه به قدرت سیستم موتور، سرعت خودرو به ۱۸۲ كیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ كیلومتر در ساعت به ۹/۹ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف بنزین این خودرو در هر ۱۰۰ كیلومتر، ۴/۶ لیتر است.
به نظر شما آیا این مدل برای جوانان مناسب است؟
منبع :
www.vroom.be
نویسنده : مترجم: نسیم قلیزاده
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست