پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا

تدریس هوش مدار


تدریس هوش مدار

کودکان و نونهالانی که امروز در مراکز آموزشی حضور می یابند بادریای عظیمی از اطلاعات ,آگاهی ها ومعلومات روبرو هستند حجم معلومات دانش ها و اطلاعاتی که انسان طی صد سال اخیر به آنها دست یافته با هیچ یک از قرون گذشته قابل مقایسه نیست استفاده از این اندوخته عظیم بشری به طوری که زندگی در آینده را ممکن سازد فقط برای کسانی میسر است که مهارتهای لازم و ضروری را در امر یادگیری کسب کرده باشند

کودکان و نونهالانی که امروز در مراکز آموزشی حضور می یابند بادریای عظیمی از اطلاعات ،آگاهی ها ومعلومات روبرو هستند . حجم معلومات دانش ها و اطلاعاتی که انسان طی صد سال اخیر به آنها دست یافته با هیچ یک از قرون گذشته قابل مقایسه نیست . استفاده از این اندوخته عظیم بشری به طوری که زندگی در آینده را ممکن سازد فقط برای کسانی میسر است که مهارتهای لازم و ضروری را در امر یادگیری کسب کرده باشند . دیگر زمان انتقال دانشها و معلومات به وسیله معلم سپری شده است . اینک زمان آن رسیده است تا همه علاقه مندان به کسب دانش و معلومات به ویژه کودکان و نونهالان با استفاده از مواد و وسایل آموزشی چه در محیط های آموزشی و چه در خانه و اجتماع خود به طور مستقل بپردازند .

الوین تافر نویسنده در کتاب « شوک آینده » می نویسد : ‌

« آموزش و پرورش جدید باید به فرد بیاموزد که اطلاعات را چگونه طبقه بندی کند و طبقه بندی مجدد نماید و صحت آن را بسنجد ، چگونه هرگاه لازم شد مقولات خویش را تغییر بدهد ،‌چگونه از امر عینی به امر مجرد و برعکس رجعت نماید ، چگونه مسائل را از جهت تازه ای بنگرد و چگونه به خود بیاموزاند . در آینده بیسواد کسی نیست که نتواند بخواند بلکه کسی است که یاد نگرفته که چگونه یاد بگیرد »

یکی از مهمترین وظایف کسانی که امروز در محیطهای آموزشی به تعلیم و تربیت کودکان و نونهالان وهمه علاقه مندان به تحصیل همت گماشته اند طراحی ، نوآوری ، ابداع و تولید برنامه ها و تربیت کردن شهروندانی است که آموزش صحیحی و کاملی برای زندگی کردن در جامعه را دیده باشند .

عنوان فایل
تدریس هوش مدار application/pdf
7604312e4f06c7ae84b8740357aa046d. magaleh.pdf
183 KB
دانلود

مهدی حاجلو