سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
۴۰ نکته کلیدی برای کارشناسان بازاریابی و فروش
۱- در شروع مذاکره از مشتری سوالات باز بپرسید.
۲- در پایان مذاکره از مشتری سوالات بسته بپرسید.
۳- قبل از مذاکره سوالات مشتری را پیش بینی کنید.
۴- با اجازه مشتری از او سوال بپرسید.
۴۰ نکته کلیدی و کاربردی برای کارشناسان بازاریابی و فروش
۵- هیچ ولت از کلمات ولی، شاید، اما، اگر و ... استفاده نکنید.
۶- با مشتری منفی صحبت نکنید. (نمی شود، نمی توانیم و ...)
۷- کالا و خدمات خود را بزرگنمایی نکنید.
۸- نسبت به مشتری پیشداوری و قضاوت نکنید.
۹- به مشتری برای خرید اصرار نکنید.
۱۰- مشتریان خود را به ناهار و صبحانه کاری دعوت کنید.
۱۱- اشتباه خود را در قبال مشتری بپذیرید.
۱۲- کار مشتری را تا حصول نتیجه پیگیری کنید.
۱۳- نقاط ضعف و قوت رقبا را شناسایی و با خود مقایسه کنید.
۱۴- با مشتری ناراضی جر و بحث نکنید.
۱۵- جملات انرژی زا و الهام بخشی را در دفتر خود نصب کنید.
۱۶- با مشتری با لحن دوستانه و مودبانه صحبت کنید.
۱۷- وقت شناس باشید.
۱۸- در برابر مسائل مشتری راه حل گرا باشید.
۱۹- در انجام کار مشتری نتیجه گرا باشید.
۲۰- تفاوت و تمایز کالا و خدمات خود را نسبت به رقبا به مشتری بگویید.
۲۱- برای تایید صحبت خود قسم نخورید.
۲۲- یادگیری مستمر و مدام داشته باشید. (تصویری، صوتی، کتبی)
۲۳- از نظر و پیشنهاد مشتریان برای فروش بیشتر و بهتر استفاده کنید.
۲۴- به انتقاد و شکایت مشتری احترام بگذارید.
۲۵- در حضور مشتری از کالا و خدمات رقبا بدگویی نکنید.
۲۶- خدمات بیشتر و بهتر به مشتری بدهید.
۲۷- در سلام دادن به مشتری پیشقدم باشید.
۲۸- محیط کار منظم و مرتبی داشته باشید.
۲۹- مسائل خصوصی خود و سازمان خود را برای مشتری بیان نکنید.
۳۰- به مشتری نه بگویید اما با دلیل منطقی.
۳۱- پس از سوال پرسیدن از مشتری سکوت کنید و گوش کنید.
۳۲- مشتریان را در تامین کالا، تبلیغات و ... حمایت و پشتیبانی کنید.
۳۳- هنگام مذاکره با مشتری، کلمات خود را تکرار نکنید.
۳۴- هنگام مذاکره با مشتری ارتباط چشمی داشته باشید.
۳۵- قبل از شروع مذاکره با مشتری به دلیل وقت ملاقات و مذاکره از او تشکر کنید.
۳۶- به همه مشتریان کوچک و بزرگ یکسان احترام بگذارید.
۳۷- به بهانه های مختلف با مشتری مداوم و مستمر ارتباط داشته باشید.
۳۸- مشتری را مورد انتقاد و سرزنش قرار ندهید.
۳۹- هنگام خرید مشتری تضمین کلامی و کتبی (تایید) بدهید.
۴۰- هیچ وقت از پاسخ نه مشتری ناراحت نشوید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست