سه شنبه, ۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 28 May, 2024
نقش تبلیغات در صنعت گردشگری
تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار موفقیت در زندگی افراد ، ایجاب می كند كه این ابزار به عنوان شاخه های علمی، اجتماعی ، فرهنگی و ارتباطی به دقت مورد مطالعه قرار گیرد و با نگاهی علمی ، هنری و كارشناسانهترو تخصصی مورد استفاده قرار گیرد تا موفقیت و اهداف را به دنبال داشته باشد. امروزه در صنعت گردشگری باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بصورت حرفهای استفاده كرد، زیرا موفقیت تبلیغ برای ارزشهای فرهنگی و گردشگری كشور مبتنی بر درك صحیح و حرفهای از تبلیغات و ارزشهای آن است. زیرا تبلیغات حرفهای می تواند به عنوان ابزار برنده ای برای پیشرفت اهداف فرهنگی در داخل و خارج مد نظر قرار گیرد و در غیر این صورت ، هدر دادن وقت سرمایه و انرژی است. برای فعالیتهای تبلیغاتی در صنعت گردشگری در دنیای امروز باید این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود كه تبلیغات هزینه بر نبوده، بلكه نوعی سرمایهگذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی میتواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد. در این رابطه ، هدف و وظیفه تبلیغات افزایش بزرگ " بازاریابی و بازار افزایی" است و هر گونه بی توجهی و عدم بهره برداری صحیح از این ابزار، نه تنها عدم موفقیت را در پی داشته، بلكه موجبات عقب ماندن از رقابت ها و سبقتهای بازار یابی جهانگردی ودر نهایت شكست و ورشكستگی در دنیای بازاریابی صحیح و اصولی در عرصه بین المللی را در پی خواهد داشت. توجه به انگیزههای گوناگون جهانگردان ، نشان دهنده آن است كه سیاستگذاری تبلیغات جهانگردی را میتوان در بخش (فرهنگی ، تجاری، خدماتی ، اقتصادی ، ورزش ، زیست محیطی، طبیعت گردشگری ، تحقیقات و ... برنامه ریزی كرد. البته ضروری است كه از قبل تعریفی از تبلیغات و ابعاد آن داشته باشیم. "دان" و"استون " د ركتاب " نقش تبلیغات بازرگانی در بازار یابی مدرن "تعریفی برا ی تبلیغات ارائه میدهند كه میتوان آن را از دیدگاهی نظام مند چنین مطرح كرد.
تبلیغات ، عبارت از برون داده ( Putout) سازمان به صورت ارتباط غیر شخصی (non-personal) و پرداختی (( Paid از طریق رسانههای مختلف به منظور آگاه سازی (inform) و یا اقناع (Persuade) بخشی از مخاطبان تشكیل دهنده عامه، به عنوان محیط سازمان.
لذا با توجه به تعاریفی كه مطرح شد ، موضوع تبلیغات را میتوان از چند دیدگاه بررسی كرد از جمله این دیدگاهها میتوان به موارد زیر اشاره كرد.
-تبلیغات در سطح كلان و با تكیه بر سیاستگذاریهای داخلی و خارجی .
-تبلیغات در سطح فرد و بر اساس مسایل موضوعی
-تبلیغات در سطح كلان و بر اساس وسایل مختلف ارتباطی .
-تبلیغات در سطح كلان و با بهره گیری از كمكهای ارایه شده از سوی دولت .
-تبلیغات در سطح كلان بر اساس نیازهای تجاری از سوی بخش خصوصی
پس باید به این نكته مهم توجه داشت كه توسعه صنعت جهانگردی و تبلیغات در فرایندی مشخص پیوند تنگاتنگی با یكدیگر دارند. زیرا صنعت جهانگردی در فرایند توسعه ، بخشی از ساختار تولید اقتصادی است كه می تواند در كشورها در گسترش تولید و درآمد و ایجاد اشتغال نقش مهم و اساسی داشته باشد.
این بخش اگر چه نیازمند توجه و سرمایهگذاری كلان در دراز مدت می باشد ، ولی بخشهای صنعتی یا كشاورزی به دنبال سرمایه گذاری و سپس انتظار در آمد در دراز مدت نمی باشد، بلكه می توان سرمایه گذاریهای لازم و تربیت نیروی انسانی را همپای گسترش جهانگردی انجام داد كه در این صورت درآمد و بازگشت سود مورد مصرف در كوتاه مدت بدست خواهد آمد. یعنی صنعت گردشگری ، صنعت كم هزینه بر و زود بازده است. در این رابطه ، تبلیغات حرفهای، عنصر لازم برای ایجاد شناخت در مخاطبان نسبت به فرم و محتوای موضوع جهانگردی وافزایش جذب جهانگردان ، سرمایهگذاریها و ایجاد رفتارهای انگیزه بخش بستگی به حجم فعالیتهای تبلیغاتی به صورت حرفهای و با استفاده از آخرین شیوههای مدرن تبلیغاتی است . در بحث تبلیغات و پی آمدهای آن در صنعت جهانگردی در قالبهای نوشتاری دیداری ، شنیداری و ...
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی شهدای خدمت رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1403
قتل هواشناسی سرقت تهران سازمان هواشناسی پلیس شهرداری تهران دستگیری فضای مجازی وزارت بهداشت آتش سوزی کنکور
حقوق بازنشستگان چین خودرو دولت سیزدهم بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار مسکن بورس بازار خودرو تورم
بازیگر تلویزیون تالار وحدت سینما رسانه ملی موسیقی سینمای ایران سریال قرآن کریم
اینترنت دانشگاه آزاد اسلامی جراحی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه روسیه آمریکا رفح ترکیه نوار غزه اوکراین لبنان
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر مهدی طارمی بارسلونا لیگ برتر ایران جواد نکونام تیم ملی والیبال ایران استقلال خوزستان بازی والیبال
هوش مصنوعی سامسونگ اینستاگرام ایلان ماسک اپل ماهواره گوگل شرکت های دانش بنیان واتساپ
سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی سکته مغزی استرس کاهش وزن افسردگی