جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

اولین فرزند لامبورگینی چگونه شکل گرفت ( ممنون آقای انزو . . .!!! )


اولین فرزند لامبورگینی چگونه شکل گرفت ( ممنون آقای انزو . . .!!! )

همانطور که می دانید لامبورگینی یکی از پر طرفدار ترین سوپر اسپرت ها در جهان و حتی در کشور خودمان است. تاکنون نمونه هایی از این گاو وحشی به کشور راه پیدا کرده اند و با آنکه برای مدت …

همانطور که می دانید لامبورگینی یکی از پر طرفدار ترین سوپر اسپرت ها در جهان و حتی در کشور خودمان است. تاکنون نمونه هایی از این گاو وحشی به کشور راه پیدا کرده اند و با آنکه برای مدت زمان محدودی در کشور تردد داشته اند، سر وصدای زیادی به پا کرده اند. اما تا حالا فکر کرده اید که اولین مدل تولیدی این کمپانی چرا و چگونه شکل گرفته است؟

بگذارید ساده بگوییم، سالها پیش وقتی فرچیو لامبورگینی برای بیان برخی مشکلات خودروی خود نزد انزو فراری رفت، با برخورد بد این فرد مغرور مواجه شد. همین رفتار غلط آنقدر در روحیه آقا فرچیو عزیز اثر گذاشت که تصمیم گرفت با ساخت یک سوپر اسپرت تمام عیار، نیشی زهر دار به کمپانی فراری بزند. کمپانی لامبورگینی که تا پیش از آن به ساخت تراکتور می پرداخت، در ۱۵ می ۱۹۶۳ ساخت اولین خودروی خود را کلید زد. آن هم از نوع اسپرت با نام GTV ۳۵۰ .

موتور ۱۲ سیلندر ۳۵۰۰ سی سی، قدرت خروجی ۳۲۰ اسب بخار و ماکزیمم سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت کافی بود تا آقای انزو در دل خود از رفتارش ابراز پشیمانی کند ولی افسوس که آقای لامبورگینی دیگر راه خود را یافته بود و با سرعت هر چه تمام تر حریفانش را از گود رقابت خارج می کرد. اکنون که بیش از چهار دهه از آن روز می گذرد، لامبورگینی به عنصری تاثیر گذار در عالم سوپر اسپرت ها تبدیل شده است. عنصری که باید رفتار غضب ناک انزو فراری را محرک آن دانست. ممنون آقای انزو . . . !

نویسنده : سید فرشاد سجادیان