شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
ابلیس
این فیلم یک تریلر شیطانی است که بیشتر از این که شریرانه باشد، عیب جویانه است.
در محفل تولیدکنندگان سریال های تلویزیونی اعتقاد قدیمی وجود دارد که اگر اپیزود "گیر کردن تو آسانسور" را قبل از سری چهارم اجرا کنید، نشان دهنده ی این است که شما اید هایتان ته کشیده است.
برای شروع، ابلیس یک تریلر بی روح و حراف است که برگرفته از داستانی از ام. نایت شایاملان (ااما نه نوشته یا تنظیم شده از او) است که داستان پنج غریبه را تعریف می کند که در اتاقک آسانسور گیر کرده اند و شیطان در میان آنهاست.
هر چند که یک فیلم ۸۰ دقیقه ای با روایتگری کامل است، اما حال و هوای فیلم های گلچین پرده-کوچک دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی را به فضای فیلم می دهد و یاد فیلم هایی چون "داستان هایی از سردابه" یا "حوزه ی گرگ و میش" و "فراتر از مرز" را زنده می کند.
در حالی که فیلم زیاد به فیلم های گیشه ای ِ سواری های هولناک طعنه نمی زند، اما مشکل اصلی فیلم، است که به جای هول انگیز بودن آبکی است..
اولین فیلم به تهیه ی شایاملان "وقایع نگاری شب" - فیلم بعدی "تجلی" الهامی برای "آخرین جن گیری" دنیل استام بود- کل داستان ابلیس در یک برج اداری می گذرد، که در آنجا یک کارآگاه جنایی فیلادفیایی (کریس مسینا) برای مطالعه بر روی یک خودکشی مشکوک به آنجا اعزام شده بود.
پس از این که آسانسوری که با پنج سرنشین در راه بالا رفتن از لابی گیر می کند، که هر کدام از آنها به نوعی غیر قابل تحمل هستند، درگیر ماجرا می شود چرا که هر بار برق قطع می شود یکی از آنها تقدیر کثیفی برایش رقم می خورد.
یک مأمور شیفتی با ظاهر تهدیدآمیز که از فضاهای بسته می ترسد (بوکیم وودبین) یک زن خشن مسن تر (جنی او هارا)، یک فروشنده ی خودنما (جفری آرند) یک سرباز مخفی جنگ بازنشسته (لوگن مارشال گرین) و یک دختر جوان گوشت تلخ که زخم بزرگی بر روی شانه اش دارد (بوژانا نو واکویک) سرنشینان آسانسور هستند.
در این میان، مأمور نظارت ساختمان (مک کراون) و همکار مذهبی لاتین تبارش(جیکوب وارگس)، که از همان ابتدا فهمید پای شیطان در میان است، از روی مانیتورهای امنیتی ناظر بر پیشامدهای نامطبوع هستند.
جان اریک داودل ( کارگردان قرنطیه) کارگردان فیلم شرایط فیلم سازی در فضای بسته را به چالش می کشد. هر چند که امتیاز این فیلم نامه ی آموزنده و پرجلوه برای برایان نلسون (شیرینی سخت) است اما صدای رسای شایاملان از میان فیلم سخن می گوید.
حداقل کاری که کرده این بوده که نگذارد اسانسور در طبقه ی سیزدهم گیر کند.
اما اگر ابلیس زیر ذربین است، پس آن نورهای درخشان و انفجار در تاریکی، موسیقی هیچکاکی است که فرناندو ولاسکز به همراه بازی بی نظیر مسینا، آفریده است و بر این نکته ی مهم تأکید می کند.
▪ اکران: جمعه ۱۷ سپتامبر
▪ تولید: Media Rights Capital, The Night Chronicles Prods
▪ بازیگران: کریس مسینا، لوگن مارشال گرین، جفری آرند
▪ کارگردان: جان اریک داول
▪ فیلم نامه: بریان نلسون
▪ تهیه کنندگان: ام نایت شایاملان، سم مرسر
▪ کارگردان هنری: تاک فوجی موتو
▪ موسیقی:فرناندو ولاسکز
▪ تدوین: الیوت گرین برگ
▪ زمان:۰ ۸ دقیقه
مترجم: مونا قنبریان
منبع : www.hollywoodreporter.com
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس جمهوری اسلامی ایران حجاب دولت رئیسی رئیس جمهور گشت ارشاد سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم پاکستان
تهران سیل قتل کنکور هواشناسی شهرداری تهران سلامت سازمان سنجش سازمان هواشناسی زنان پلیس اصفهان
قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی ارز سایپا مسکن ایران خودرو تورم
فضای مجازی کیومرث پوراحمد سینمای ایران تلویزیون سریال پایتخت سریال ترانه علیدوستی فیلم موسیقی سینما مهران مدیری کتاب
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال جام حذفی آلومینیوم اراک فوتسال بازی تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا باشگاه استقلال
هوش مصنوعی سامسونگ اپل فناوری ناسا ربات فیلترینگ بنیاد ملی نخبگان رونمایی
سازمان غذا و دارو کاهش وزن مالاریا آلزایمر زوال عقل