سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مهارت اداری
مهارت های اداری به آن دسته از مهارت ها می گویند که شخص براساس تعریف و توضیح مشخص به انجام آن مهارت ها مبادرت می ورزد. مهارت اداری سیر منطقی و مشخص کاری فرد شاغل را در برمی گیرد به صورتی که از مجموع کارهای انجام شده اهداف تعیین شده حاصل گردد. در مهارت های اداری به طور معمول روند کار ثابت، ابعاد کار معین و تعریف شده و اهداف از قبل پیش بینی شده اند.
کارهای اداری در جامعه ما که دولت از حجم بزرگی برخوردار است و به طور معمول در هر خانه یک نفر کارمند دولت محسوب می شود رشد چشمگیر و قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، تصور ما از کارهای اداری کارهای تعریف و هماهنگ شده، ثابت و یکنواخت است که هر اداره و بخش بنا بر موقعیتی که دارد آنها را برای کارمندان تعریف و مشخص می کند.
این تعبیر صحیحی است و ما برای گسترده تر شدن فضای فکری و ذهنی شما چند جمله ای را در این خصوص بیان می کنیم که به امور پرسنلی و منابع انسانی مربوط می شود.
عوامل پرسنلی و منابع انسانی، توانایی موسسه را در نیل به اهداف آن افزایش می دهد.
بعضی موسسات مدیران و کارمندان فداکار و کارآمدی را جذب کرده اند و توانسته اند از این جهت شهرت جهانی پیدا کنند (شرکت آی بی ام از آن جمله است).
از آن جهت که انسانها در تصمیم گیری برای کلیه وظایف و مسئولیتهای موسسه، مشارکت دارند، عامل پرسنلی و منابع انسانی از ویژگی عمده ای برخوردار است.
بعضی موسسات تنها به خاطر به دست آوردن کارمندان حرفه ای و مدیران کارآمد به خرید شرکتهای دیگر پرداخته اند.
در کشورهای غربی اتحادیه های کارگری معمولاً یک نقطه ضعف برای موسسات محسوب می شوند، زیرا توانایی مانور و انعطاف پذیری آنها و نیز هزینه های مستقیم و هزینه های کارگری آنها زیاد است.
بعضی از موسسات با اینکه دارای اتحادیه های کارگری هستند، روابط خوبی با اتحادیه های موثر و کارآمد برقرار کرده اند.
بعضی از عوامل برتری استراتژیک در این زمینه عبارتند از:
۱) حیثیت و اعتبار شرکت
۲) ساختار و جو سازمانی موثر و کارآمد
۳) اندازه شرکت نسبت به کل صنعت
۴) سیستم مدیریت استراتژیک
۵) سیستمهای حمایتی و رفاهی کارمندان
۶) سیستمهای کامپیوتری و اطلاعاتی مدیریت
۷) کارمند موثر و کارآمد
۸) روابط موثر با اتحادیه های تجاری
۹) سیاستهای روابط پرسنلی موثر و کارآمد (کارگزینی، ارتقا، آموزش و ارشاد و غیره)
مشاغل مربوط:
۱) مسئول کارگزینی
۲) کمک کارشناس کارگزینی
۳) مدیر امور مالی
۴) معاون امور اداری
۵) مسئول خدمات پشتیبانی
۶) کارشناس خدمات کنسولی
۷) مترجم
۸) ویراستار
۹) نمونه خوان
۱۰) کارشناس اطلاع رسانی
۱۱) کارشناس تبلیغات خارجی
۱۲) کارگزین امور رفاهی
۱۳) کارمند امور اداری
۱۴) کارشناس امور اداری
۱۵) مسئول ارسال و مرسلات
۱۶) مسئول بایگانی
۱۷) متصدی دفتر اندیکس
۱۸) متصدی دفتر اندیکاتور
۱۹) مسئول امور دفتری
۲۰) رئیس دبیرخانه
مهارت ها:
مهارت اداری نسبت نزدیکی به مهارت روابط عمومی دارد و کوچکترین اشتراکی با مهارت های فنی و تولیدی ندارد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حماس غزه آمریکا رافائل گروسی رهبر انقلاب حج مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان رسانه
هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران حجاب قوه قضاییه سیل فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت سیلاب سازمان هواشناسی
قیمت خودرو خودرو مالیات ایران خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان
تئاتر دفاع مقدس سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران مسعود اسکویی صدا و سیما سینما
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین روسیه رفح چین اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه مصر طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون باتری مایکروسافت گوگل ناسا تلفن همراه ماهواره
بیماران خاص کاهش وزن رژیم غذایی زیبایی بیمه دندانپزشکی فشار خون سبزیجات